Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025

Audi: Αυτονομία 139 χλμ. για τα νέα Audi A3 plug-in υβριδικά

Τα νέα Audi A3 plug-in υβριδικά προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία έως 143 χλμ. με αναβαθμισμένα μοτέρ και τεχνολογία υψηλής απόδοσης.

Αναβαθμισμένα παρουσιάζει η Audi τα A3 Sportback και A3 allstreet στις plug-in hybrid εκδόσεις, καθώς με νέα, μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρά μοτέρ, χαρίζει απίστευτα ηλεκτρικά χιλιόμετρα και περισσότερη ιπποδύναμη.

Η έκδοση Audi A3 Sportback TFSIe με τεχνολογία plug-in hybrid, προσφέρεται στο επίπεδο εξοπλισμό S line και εφοδιάζεται με θερμικό κινητήρα βενζίνης, νέο υπερτροφοδοτούμενο 1.5 TFSI evo2 που αποδίδει ισχύ 177 hp (130 kW), δηλαδή 27 hp (20 kW) περισσότερα από πριν. Η μέγιστη ροπή είναι 250 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.500 και 4.000 στροφών ανά λεπτό. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει, πλέον, 116 hp (85 kW) και 330 Nm ροπής. Η συνολική ισχύς στο A3 Sportback 45 TFSIe εκτοξεύεται στους 272 hp (200 kW) με ροπή 400 Nm.

Κατά συνέπεια μπορεί να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα έως 237 χλμ./ώρα.

Audi: Αυτονομία 139 χλμ. για τα νέα Audi A3 plug-in υβριδικά

Σημειώνουμε ότι το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ενσωματωμένο στο περίβλημα του κιβωτίου S tronic 6 ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη, το οποίο διαθέτει ένα πιο ανθεκτικό ρουλεμάν για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη απόδοση του συστήματος.

Οι μηχανικοί τοποθέτησαν και μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία υψηλής τάσης 25,7 kWh (καθαρή χωρητικότητα 19,7 kWh), κάτω από το πάτωμα στα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα η ηλεκτρική αυτονομία να φτάσει έως και 143 χιλιόμετρα.

Το γεγονός αυτό όχι μόνο επιτρέπει καθημερινές αστικές μετακινήσεις μόνο ηλεκτρικά, αλλά μπορείς να κάνεις και κοντινό ταξίδι μέχρι να φορτίσεις εκ νέου και να έχεις απόθεμα τη βενζίνη.

Ως προς τον τρόπο οδήγησης, μπορείς να δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση με το κουμπί EV ή επιλέγοντάς την στο MMI, έτσι ώστε να κινείσαι μόνο ηλεκτρικά. Στη λειτουργία «Auto Hybrid», ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται, ώστε σε χαμηλές ταχύτητες να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και στις υψηλότερες ταχύτητες να επεμβαίνει και ο κινητήρας βενζίνης. Βέβαια, υπάρχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που μαζεύει ενέργεια κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα, με αποτέλεσμα να τη μεταφέρει στη μπαταρία και έτσι να μπορεί να βάζει ακόμα περισσότερα ηλεκτρικά χιλιόμετρα.

Audi: Αυτονομία 139 χλμ. για τα νέα Audi A3 plug-in υβριδικά

Ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας, εκτός από αυτόματα, τραβώντας δηλαδή το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, μπορεί να ρυθμιστεί και από τους διακόπτες στο τιμόνι, όπως συμβαίνει και με πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι όταν αφήνεις το πεντάλ του γκαζιού, τότε το ηλεκτρικό μοτέρ επιβραδύνει έως περίπου 0,3 G, με συνέπεια να μη χρειάζεται, σε πολλές περιπτώσεις, στην οδήγηση στην πόλη, να πατάς το πεντάλ του φρένου.

Επίσης, για πιο σπορ οδήγηση υπάρχει η επιλογή S στο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, ενώ στο πρόγραμμα «Dynamic» του drive select mode ή όταν ενεργοποιείται το kick down, το κινητήριο σύστημα παρέχει την πλήρη ισχύ του και απελευθερώνει την ισχύ ώθησης στις φάσεις επιτάχυνσης. Στο A3 Sportback TFSIe plug-in hybrid, τα περίπου 95 άλογα (70 kW) είναι διαθέσιμα για έως και 18 δευτερόλεπτα. Στην ηλεκτρική λειτουργία EV, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται επίσης κατά το kick down και καλείται η σχετική ισχύς.

Καταλήγοντας, ως προς τη φόρτιση, σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος DC έως και 50 kW, όταν η μπαταρία είναι στο 10% μπορεί να επαναφορτιστεί στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα.

Σε σημεία φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος AC (wallbox ή δημόσιοι σταθμοί φόρτισης) με τριφασική φόρτιση έως και 11 kW, απαιτούνται περίπου 2,5 ώρες.

Audi: Αυτονομία 139 χλμ. για τα νέα Audi A3 plug-in υβριδικά
Audi A3 allstreet TFSI e

Το νέο Audi A3 allstreet plug-in hybrid με 130 χλμ. αυτονομία

Η έκδοση αυτή χαρακτηρίζεται από off-road στοιχεία σχεδιασμού και αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 1,5εκ. που μαζί με τη μεγαλύτερη διάμετρο των ελαστικών, αυξάνει την απόσταση κατά 3 εκατοστά. Η ρύθμιση των αμορτισέρ έχει βελτιωθεί κι αυτό επειδή άλλαξε η κατανομή του φορτίου κατά 55% άξονα και 45% στον πίσω άξονα, λόγω της θέσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου στο πάτωμα, κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων, όπως και στην έκδοση του A3 Sportback TFSIe plug-in hybrid.

Το κινητήριο σύστημα αποτελείται από τον νέο κινητήρα 1.5lt TFSI evo2 turbo που με άλλη χαρτογράφηση αποδίδει σε αυτό το μοντέλο 150 hp (110 kW) και 250 Nm ροπής, καθώς και από τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα των 116 hp (85 kW) με 330 Nm ροπής. Συνδυαστικά τα δύο μοτέρ προσφέρουν ισχύ 204 hp (150 kW) και 350 Nm ροπής, επιτυγχάνοντας μέγιστη ταχύτητα 225 χλμ./ώρα και λειτουργεί σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία έως και 140 χλμ./ώρα.

Με την ίδια μπαταρία 25,7 kWh (καθαρή 19,7 kWh), προσφέρει λίγο παραπάνω, 139 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία, από την έκδοση του A3 Sportback TFSIe plug-in hybrid.

Ως προς τη διαχείριση της κίνησης, ισχύουν τα ίδια με το A3 Sportback TFSIe plug-in hybrid, δηλαδή με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία ή συνδυασμό και των δύο μοτέρ, όπως ίδια είναι και η λειτουργία του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Κι επειδή είναι ίδια η μπαταρία, είναι ίδιοι και οι χρόνοι φόρτισης, ανάλογα την ισχύ του φορτιστή.

Και τα δύο μοντέλα θα έρθουν τον Μάρτιο του 2025 και κοστίζουν από 51.980 ευρώ.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

ΟΠΕΚ: Προβλέψεις για συνεχή ανάπτυξη της ζήτησης πετρελαίου το 2026

Ο ΟΠΕΚ προβλέπει σταθερή αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου...

Κώστας Φραγκολιάς προς Σταματίνα Τσιμτσιλή: «Άμα «την κάνεις», θα μας πάρεις μαζί;»

Ο Κώστας Φραγκολιάς ρώτησε τη Σταματίνα Τσιμτσιλή αν θα...

Συμφωνία Ιταλίας, Αλβανίας, ΗΑΕ για την ενέργεια: Θα δημιουργηθεί υποθαλάσσιος αγωγός διασύνδεσης Ιταλίας με Αλβανία

Ιταλία, Αλβανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα υπέγραψαν συμφωνία αξίας...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Volkswagen: Παρά την πτώση, πούλησε περίπου 4,8 εκατ. οχήματα διεθνώς

Μπορεί το 2024 η Volkswagen να κατέγραψε μικρή μείωση πωλήσεων, κατά 1,4% σε σχέση με το 2023, εντούτοις πούλησε περίπου 4,8 εκατ. οχήματα σε...

Η βροχή κρύβει κινδύνους – Τι πρέπει να προσέχουμε

Τα έντονα καιρικά φαινόμενα σε πολλά μέρη της Ελλάδας, δυσκολεύουν τις μετακινήσεις των οδηγών, με αποτέλεσμα να έχουμε απρόοπτα και μποτιλιαρίσματα. Η οδήγηση κάτω από...

Οδήγηση σε χιονισμένες συνθήκες

Τα χιόνια ήδη έχουν από μέρες κάνει την εμφάνισή τους σε πολλά μέρη της χώρας, ωστόσο δεν είναι όλοι οι οδηγοί εξοικειωμένοι με αυτό...

Οδήγηση σε χιονισμένες συνθήκες – Αλυσίδες, χειμερινά λάστιχα

Τα χιόνια ήδη έχουν από μέρες κάνει την εμφάνισή τους σε πολλά μέρη της χώρας, ωστόσο δεν είναι όλοι οι οδηγοί εξοικειωμένοι με αυτό...

Οι προσκλήσεις του χειμώνα, όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τους οδηγούς και η προετοιμασία της Ολυμπίας Οδού

Στο πρώτο Drive Zone παρουσιάζουμε χρήσιμες συμβουλές για την προετοιμασία του οδηγού για το ταξίδι ενόψει του χειμώνα, και την προετοιμασία του αυτοκινήτου. Παράλληλα, αναφερόμαστε...

Οι προκλήσεις του χειμώνα, όσα πρέπει να ξέρουμε ως οδηγοί και η ετοιμότητα της Ολυμπίας Οδού

Στο πρώτο Drive Zone παρουσιάζουμε χρήσιμες συμβουλές για την προετοιμασία του οδηγού για το ταξίδι ενόψει του χειμώνα, και την προετοιμασία του αυτοκινήτου. Παράλληλα, αναφερόμαστε...

XEV YOYO – Δοκιμή: Ένα microcar με αφαιρούμενες μπαταρίες, άνεση και στυλ!

Το XEV YOYO είναι ένα μικροσκοπικό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα πόλης με 150km εκτιμώμενης αυτονομίας, το οποίο πρεσβεύει τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας με...

Audi: Το Q6 Sportback e-tron στην Ελλάδα τον Απρίλιο

Όταν είχαμε παρουσιάσει τα μοντέλα του 2025, είχαμε επισημάνει ότι η Audi θα συμπληρώσει το ηλεκτρικό Q6 SUV e-tron με το Q6 Sportback e-tron. Το...

Mazda: Το φρέσκο ηλεκτρικό Mazda6e

Στην 101η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών 2025, που βρίσκεται σε εξέλιξη μέχρι τις 19 Ιανουαρίου, η Mazda παρουσιάζει το Mazda6e. Πρόκειται για την ευρωπαϊκή...

Formula E: Θρυλική νίκη του Ρόουλαντ με Nissan στο Μεξικό

Μετά το Σάο Πάολο της Βραζιλίας, η Formula E πήγε στο Μεξικό, για έναν αγώνα (2ος Γύρος) του πρωταθλήματος 2024-2025 με κατάμεστο το στάδιο...