Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025

Δ. Θεοδωράτος : Αύξηση τιμών εισιτηρίων στο 12% – 15% από 1η Μαΐου – Το 50% της αξίας αφορά τα καύσιμα

Αύξηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων 12%-15% από 1η Μαΐου λόγω νέου κανονισμού ΕΕ για καύσιμα, με προτάσεις για στήριξη των επιβατών και εταιρειών.
  • Ο Διονύσης Θεοδωράτος ανακοίνωσε αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 12%-15% από 1η Μαΐου, λόγω της επιβολής νέου κανονισμού της ΕΕ που απαιτεί τη χρήση ακριβότερων καυσίμων με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.
  • Το 50% του κόστους λειτουργίας των πλοίων αφορά τα καύσιμα, και η αύξηση αυτή θα επηρεάσει κυρίως τις γραμμές που εξυπηρετούν τα νησιά της Κρήτης, των Δωδεκανήσων και του Βόρειου Αιγαίου.
  • Ο κ. Θεοδωράτος πρότεινε μέτρα όπως επιδότηση της διαφοράς κόστους καυσίμου, ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου και επιδότηση εργοδοτικών εισφορών, προκειμένου να μειωθούν οι επιβαρύνσεις στους επιβάτες και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, μίλησε στο ΕΡΤNews στην εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ και στους δημοσιογράφους Κώστα Παπαχλιμίντζο και Κατερίνα Δούκα, σχετικά με τον νέο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα καύσιμα στη ναυτιλία, τις οικονομικές επιπτώσεις και τις προτάσεις για την αντιμετώπισή τους.

Νέος κανονισμός για τα καύσιμα στη Μεσόγειο

«Από τον Μάιο του 2025 μπαίνει σε εφαρμογή ένας νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο θα πρέπει να αλλάξουν τύπο καυσίμου, να φύγουν δηλαδή από τον σημερινό τύπο και να πάνε σε έναν τύπο που έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο», δήλωσε ο κ. Θεοδωράτος.

Ο νέος αυτός τύπος καυσίμου είναι κατά 35-40% ακριβότερος, γεγονός που θα επιφέρει σημαντική αύξηση στο λειτουργικό κόστος των πλοίων. «Ένα μέρος αυτής της αύξησης θα περάσει στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Το λειτουργικό κόστος των καυσίμων είναι το 50% – 45% του κόστους λειτουργίας ενός πλοίου. Από το 2009 μέχρι και σήμερα έχουμε τεράστιες αλλαγές στο κόστος λειτουργίας, είτε αυτό προέρχεται από το καύσιμο, είτε προέρχεται από την αύξηση του μισθολογικού κόστους, είτε προέρχεται από την αύξηση των ανταλλακτικών και των επισκευών των πλοίων», εξήγησε, διευκρινίζοντας ότι ο κανονισμός αφορά τα μεγάλα φέρι που ταξιδεύουν στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο.

Περιβαλλοντικά τέλη και διαφοροποιήσεις

Ο κ. Θεοδωράτος ανέφερε ότι «υπάρχουν δύο κανονισμοί. Ο ένας αφορά το διοξείδιο του άνθρακα, όπου κάθε τόνος πετρέλαιο που καταναλώνει το πλοίο εκπέμπει τρεις τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Ο άλλος αφορά τη μείωση του θείου».

Εξήγησε πως οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής υπόκεινται ήδη σε περιβαλλοντικό τέλος για το διοξείδιο του άνθρακα, ενώ οι γραμμές κάτω από 200.000 κατοίκους εξαιρούνται προσωρινά. «Για τις γραμμές της Κρήτης, όπου ισχύουν και τα δύο τέλη, οι αυξήσεις θα είναι γύρω στο 12-15%», πρόσθεσε.

Προτάσεις για την αντιμετώπιση των αυξήσεων

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ παρουσίασε προτάσεις για τη μείωση του κόστους, αναφέροντας:

  1. Επιδότηση της διαφοράς καυσίμου: «Να καλυφθεί η διαφορά του κόστους του νέου καυσίμου από το παλαιό, ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να αγοράζουν το νέο καύσιμο στην τιμή του παλαιού».
  2. Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: «Να επιστρέφεται ένα μέρος του ναύλου στους νησιώτες».
  3. Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών: «Όπως γίνεται στην Ιταλία, να επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών».

Οικονομικές προκλήσεις και ανάγκη για λύσεις

Ο κ. Θεοδωράτος τόνισε ότι οι αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος οφείλονται σε ευρωπαϊκές πολιτικές και όχι στις εταιρείες. «Από το 2009 μέχρι σήμερα έχουμε τεράστιες αλλαγές στο κόστος λειτουργίας, είτε από καύσιμα, είτε από μισθολογικό κόστος, είτε από ανταλλακτικά», δήλωσε, επισημαίνοντας πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει πάνω από 1 δισ. ευρώ σε νέα πλοία την τελευταία δεκαετία.

Καταλήγοντας, υπογράμμισε την ανάγκη για κρατική υποστήριξη και ευρωπαϊκή συνεργασία, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ακτοπλοΐας. «Έχουμε τους καλύτερους στόλους. Το να κάψουν ένα καινούργιο καύσιμο πρέπει να δούμε ποιο θα είναι αυτό. Το καύσιμο την επόμενη εποχή ακόμα δεν έχει βρεθεί ποιο θα είναι το κόστος. Πολλές εταιρείες παραγγέλνουν πλοία και επιλέγουν ένα άλλο που πιθανόν να είναι η μεθανόλη. Άλλες εταιρείες πιστεύουν στο ποιοι άλλες πιστεύουν. Στο βιοκαύσιμα ακόμα δεν έχει βγει το καύσιμο το οποίο θα είναι αυτό που θα επικρατήσει στα επόμενα χρόνια. Η πράσινη μετάβαση είναι ακριβή, αλλά πρέπει να βρεθούν λύσεις για να μην επιβαρυνθούν υπερβολικά οι επιβάτες και οι εταιρείες».

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Ζώδια: Προβλέψεις για τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025

Οι προβλέψεις για την Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025 αναλύουν...

Υπερταμείο: Ξεκινά ο διαγωνισμός για την αποκατάσταση του χώρου του ΟΑΚΑ

Ξεκινά ο διαγωνισμός για την αποκατάσταση και αναβάθμιση του...

Εισαγγελική έρευνα για μέιλ αποδήμων: Καλούνται για εξηγήσεις η Άννα Μισέλ και τρία άτομα ακόμα

Η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και τρία ακόμη άτομα καλούνται...

Η Φωνή”: Η Σοφία Χριστοφορίδου από την ομάδα του Πάνου Μουζουράκη η κορυφαία νικήτρια

Η Σοφία Χριστοφορίδου από την ομάδα του Πάνου Μουζουράκη...

Θήβα: Οδηγός ετοιμαζόταν να πληρώσει τα διόδια και το αυτοκίνητό του πήρε φωτιά

Στα διόδια της Θήβας, ένα αυτοκίνητο άρπαξε φωτιά το...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Στις Βρυξέλλες ο Κ. Χατζηδάκης για την Eurogroup και Ecofin

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης μεταβαίνει στις Βρυξέλλες για να συμμετάσχει στις συνεδριάσεις του Eurogroup και Ecofin.Στη συνεδρίαση του Eurogroup θα συζητηθούν οι...

Τεχνολογία – Ευρώπη: Η αποδοχή του 5G θα φτάσει το 80% μέχρι το 2030

Η υιοθέτηση του 5G στην Ευρώπη αναμένεται να φτάσει το 80% μέχρι το 2030, με θετική οικονομική επίδραση 164 δισ. ευρώ.Το 5G είναι ήδη...

Αγορά ακινήτων: Σε θετική πορεία και το 2025 εκτιμούν οι ειδικοί του κλάδου – Ποιες περιοχές ευνοούνται

Η αγορά ακινήτων στην Ελλάδα αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική της πορεία το 2025, με σημαντικές ευκαιρίες εκτός των αστικών κέντρων, παρά τις προκλήσεις...

Υψηλές προοπτικές για την ελληνική οικονομία το 2025 «βλέπουν» οι διεθνείς οίκοι – Οι εξωτερικοί κίνδυνοι

Η ελληνική οικονομία αναμένεται να συνεχίσει την ανάπτυξή της το 2025, με προβλέψεις για ανάπτυξη 2,3% από διεθνείς οίκους, και υψηλή ζήτηση για το...

Αισιόδοξοι για την ελληνική οικονομία το 2025 οι διεθνείς αναλυτές – Οι εξωτερικοί κίνδυνοι

Οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης προβλέπουν θετική ανάπτυξη για την ελληνική οικονομία το 2025, με ρυθμό 2,3%, ανώτερο από τον μέσο όρο της ΕΕ (0,9%).Η...

Φορολογικές δηλώσεις: Τι μεταβάλλεται στην διαδικασία υποβολής το 2025

Οι φορολογικές δηλώσεις για το 2025 θα υποβληθούν από 15 Μαρτίου έως 15 Ιουλίου, με νέες αλλαγές στη διαδικασία και φορολογικές ελαφρύνσεις για συγκεκριμένες...

ΑΑΔΕ: «Κυνήγι» για τις πολλές επιχειρήσεις που δεν έχουν συνδέσει τα POS με τις ταμειακές – Ο «πέλεκυς» των προστίμων

Η ΑΑΔΕ ξεκινά εντατικούς ελέγχους για επιχειρήσεις που δεν έχουν διασυνδέσει τα POS με τις ταμειακές μηχανές, με στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.Επιχειρήσεις που...

Σταδιακή «παύση» από σήμερα σε έξι κύριες τραπεζικές προμήθειες – Πώς διαμορφώνονται

Από σήμερα, 20/1, ξεκινά σταδιακή μείωση σε έξι βασικές τραπεζικές προμήθειες, ολοκληρώνοντας τις αλλαγές μέχρι την Τρίτη.Μηδενίζονται οι προμήθειες για πληρωμές λογαριασμών μέσω e-banking...

Υπ. Εργασίας: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 24 Ιανουαρίου

Από τις 20 έως τις 24 Ιανουαρίου 2025, θα καταβληθούν συνολικά 90.338.489,95 ευρώ σε 125.549 δικαιούχους από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ.Ειδικότερα, 24.538.489,95 ευρώ...

Σ. Ζαχαράκη: Θέσεις πλήρους εργασίας σε επιδοτούμενες επιχειρήσεις για ένα χρόνο σε δικαιούχους ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος

Το νέο πρόγραμμα του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής προσφέρει θέσεις πλήρους απασχόλησης για έναν χρόνο σε δικαιούχους ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, με επιχορήγηση 1.118 ευρώ το...