Από τον Οκτώβριο γράφαµε ότι το θρυλικό µυθιστόρηµα του Μ. Καραγάτση «Η µεγάλη χίµαιρα» µεταφέρεται στην TV σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη, επιµέλεια σεναρίου Παναγιώτη Ιωσηφέλη και µε εξαιρετικό καστ, για την ψηφιακή πλατφόρµα ERTFLIX, µε συµπαραγωγό την ΕΡΤ.
Η τηλεοπτική µεταφορά του µυθιστορήµατος επιχειρεί να αποδώσει µε σεβασµό την ατµόσφαιρα και τους χαρακτήρες της δεκαετίας του 1930, κάτι που διακρίνεται από τις πρώτες εικόνες από Σύρο και Αθήνα.
Πρωταγωνίστρια η Ιταλίδα µε ελληνικές ρίζες ηθοποιός Φωτεινή Πελούσο που ενσαρκώνει τις εσωτερικές συγκρούσεις και τα πάθη της πρωταγωνίστριας. Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου υποδύεται τον Γιάννη, σύζυγό της, και η Καρυοφυλλιά Καραµπέτη τη Ραΐζαινα – καθοριστική φιγούρα στην ιστορία. Τέλος, αναφορικά µε τους πρωταγωνιστές, όπως έχουµε γράψει, ο ∆ηµήτρης Κίτσος γίνεται Μηνάς. Το καστ συµπληρώνεται από τους Γιάννο Περλέγκα, Καίτη Μανωλιδάκη, ∆ηµήτρη Τάρλοου, Βάσω Ιατροπούλου, Κονδυλένια Κωνσταντελάκη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιώργο Μιχαλάκη, Νικόλα Χανακούλα, Γιώργο Φριντζήλα, Νικόλα Παπαγιάννη, Γιάννη Νταλιάνη.
Η σειρά αποτελεί συµπαραγωγή της ΕΡΤ, της Foss Productions, της Beta Films και της MomPracem Film, ενώ παράλληλα η Boo Productions και άλλοι σηµαντικοί τηλεοπτικοί επενδυτές συµµετέχουν στην παραγωγή. Με συνολικό προϋπολογισµό έξι εκατοµµυρίων ευρώ για έξι επεισόδια, αποτελεί εγχείρηµα το οποίο εύλογα φιλοδοξεί να ανοίξει φτερά για τη διεθνή αγορά. Όσο για τα σκηνικά, στην Αθήνα χρησιµοποιήθηκε ο χώρος του ΧΡΩΠΕΙ, των 4.000 τετραγωνικών µέτρων: µεταµορφώθηκε από τη σκηνογραφική οµάδα µε επικεφαλής τον Κώστα Παππά στη φτωχογειτονιά του Πειραιά όπου βρισκόταν το παλιό οινοποιείο και νυν πολυκατοικία του Αναστάση Καλογερά, στην οδό Παρασάγγη 10. Χρησιµοποιήθηκαν µάλιστα αυθεντικά παλαιά αντικείµενα που η εταιρεία παραγωγής είχε στη διάθεσή της, συµβάλλοντας στο ζωντάνεµα εκείνης της εποχής. Όσο για τη Σύρο, από τις 15/1 έως τις 5/2 το ιστορικό της κέντρο µεταµορφώθηκε σε σκηνικό για να µας ταξιδέψει έναν αιώνα πίσω. Ακολουθούν γυρίσµατα σε Τεργέστη, Μύκονο, ∆ήλο και Ρήνεια.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 13/2/2025