Ο βουλευτής της «Νίκης», Νίκος Παπαδόπουλος, προχώρησε σε βανδαλισμό εκθεμάτων στην Εθνική Πινακοθήκη, θεωρώντας τα βλάσφημα, και χαρακτήρισε την κράτησή του «παράνομη» μέσω ανάρτησής του στο Facebook. Ανέφερε ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για την κράτησή του, υποστηρίζοντας ότι παραβιάστηκε η κοινοβουλευτική του ασυλία.
Η Εθνική Πινακοθήκη καταδίκασε την πράξη του, τονίζοντας τη σημασία της ελευθερίας της καλλιτεχνικής έκφρασης, ενώ το κόμμα του Παπαδόπουλου δήλωσε ότι δεν θα τον διαγράψει. Ο πρόεδρος του κόμματος, Δημήτρης Νατσιός, υποστήριξε την ενέργεια του βουλευτή, χαρακτηρίζοντας τα έργα «βλάσφημα».
Πιο αναλυτικά:
Για μια «κυβέρνηση Άθεων και Αντίχριστων», κάνει λόγο σε ανάρτηση του στο Facebook, ο βουλευτής της «Νίκης», Νίκος Παπαδόπουλος, ο οποίος, το πρωί της Δευτέρας (10/03), εισήλθε στην Εθνική Πινακοθήκη και έσπασε προθήκες και εκθέματα καθώς θεωρούσε πως ήταν βλάσφημα.
Μάλιστα, στην εν λόγω ανάρτηση, ο κ. Παπαδόπουλος, χαρακτήρισε την κράτησή του στον χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης «παράνομη και άκρως αντιδημοκρατική», ενώ διαμήνυσε ότι θα προβεί σε όλες τις νόμιμες ενέργειες, «εις βάρος όλων εκείνων που κράτησαν ένα μέλος του ελληνικού Κοινοβουλίου σε ένα δημόσιο χώρο βιαιοπραγώντας λόγω και έργω».
Ολόκληρη η ανάρτηση του κ. Νίκου Παπαδόπουλου
«Κυβέρνηση Άθεων και Αντίχριστων
Εδώ και μέρες έχω επισημάνει θεσμικά με ερώτησή μου στην Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και με επιστολή μου στη Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Συραγώ Τσιάρα την επιτακτική ανάγκη να αποσυρθούν τα βλάσφημα εκθέματα από την Εθνική Πινακοθήκη που προσβάλουν τη θρησκευτική μας πίστη με την παραποίηση που βεβηλώνει την Παναγία μας, την Μητέρα όλων μας, τον μονογενή υιό της τον Ιησού Χριστό, καθώς και τους Αγίους της Εκκλησίας μας.
Ωστόσο, παρά τις θεσμικές οχλήσεις μου, εισέπραξα την πλήρη αδιαφορία της Υπουργού και της διοίκησης της Πινακοθήκης. Έτσι, σήμερα επισκέφθηκα την Εθνική Πινακοθήκη με την ελπίδα να συναντήσω τη Διευθύντρια για να συζητήσουμε δια ζώσης το επίμαχο θέμα. Όμως, εφόσον η ίδια απουσίαζε, επισκέφθηκα την έκθεση προκειμένου να διαπιστώσω εάν παρ’ ελπίδα είχαν αφαιρεθεί τα εν λόγω “καλλιτεχνικά εκτρώματα”, καθώς καθημερινά επισκέπτονται την συγκεκριμένη Έκθεση τρυφερές ψυχές μαθητριών και μαθητών που γίνονται κοινωνοί αυτής της παραποιημένης μορφής πολιτισμού, διαστρεβλώνοντας και εκμαυλίζοντας την μελλοντική τους υπόσταση.
Ένιωσα βάναυσα προσβεβλημένος ως Ορθόδοξος Χριστιανός όταν μόλις εχθές η Εκκλησία μας γιόρτασε την αναστήλωση των Ιερών Εικόνων κατά την Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Είναι πρωτοφανές τόσο για τα χρονικά της Δημοκρατίας όσο και για την Ποινική Δικαιοσύνη, η παράνομη κράτησή μου, εντός της Εθνικής Πινακοθήκης. Η Εθνική Πινακοθήκη δεν είναι Αστυνομικό Τμήμα και δεν είναι χώρος κράτησης ενός εκλεγμένου Βουλευτή από τον ελληνικό λαό. Ο Βουλευτής έχει ασυλία και αυτή δεν ισχύει μόνο στις περιπτώσεις κακουργηματικής δίωξης. Τέτοια δίωξη δεν υφίσταται και προφανώς αφέθηκα ελεύθερος.
Το Άρθρο 62 του Συντάγματος προβλέπει ότι ο Βουλευτής δεν επιτρέπεται να διώκεται, να φυλακίζεται ή να περιορίζεται με άλλον τρόπο αν δεν υπάρχει άδεια της Βουλής. Τέτοια άδεια δεν υπήρξε.
Επομένως, η κράτησή μου στην Εθνική Πινακοθήκη επί 6 ώρες, προσποιούμενοι οι εμπλεκόμενοι ότι δήθεν ο εισαγγελέας χειρίζεται την υπόθεση, ήταν παράνομη και άκρως αντιδημοκρατική.
Το σημερινό συμβάν αποτελεί άλλο ένα τραύμα στη Δημοκρατία.
Από δω και πέρα θα προβώ σε όλες τις νόμιμες ενέργειες, μέσω των πληρεξουσίων Δικηγόρων μου, εις βάρος όλων εκείνων που κράτησαν ένα μέλος του ελληνικού Κοινοβουλίου σε ένα δημόσιο χώρο όπως η Εθνική Πινακοθήκη βιαιοπραγώντας λόγω και έργω.
Θα λογοδοτήσουν όλοι για την έκνομη και παράνομη συμπεριφορά εις βάρος ενός εκλεγμένου μέλους του ελληνικού Κοινοβουλίου. Στο πρόσωπο το δικό μου “εγκλημάτησαν” οι Εξουσιαστές κατά ολόκληρου του Χριστεπώνυμου πληρώματος της Πατρίδας.
Νιώθω συγκινημένος που η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας ενστερνίζεται την προάσπιση των Ιερών και Οσίων της Πατρίδας, συμμεριζόμενοι την αγανάκτηση μου.
Τελικά. υπάρχουν και όρια που δυστυχώς, με ευθύνη της Κυβέρνησης ξεπεράστηκαν».
Εθνική Πινακοθήκη: «Καταδικάζουμε απερίφραστα κάθε πράξη βανδαλισμού, βίας και λογοκρισίας»
Από την πλευρά του το ΔΣ της Εθνικής Πινακοθήκης εκφράζει την απερίφραστη καταδίκη του «σε κάθε πράξη βανδαλισμού, βίας και λογοκρισίας που πλήττει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης», ενώ αποστάσεις από τον βουλευτή πήρε με ανακοίνωση και το κόμμα του, επισημαίνοντας πως «πρέπει να εκφραζόμαστε σε θεσμικό πλαίσιο και όχι με αυτοδικίες».
«Ο θεσμικός ρόλος της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, συνίσταται στη συλλογή, την προστασία, την ανάδειξη και την τεκμηρίωση της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Στο πλαίσιο αυτό και με σεβασμό στην ελεύθερη έκφραση της τέχνης, το Διοικητικό Συμβούλιο εκφράζει την εμπιστοσύνη του στη Διεύθυνση και υποστηρίζει το εγκεκριμένο καλλιτεχνικό της πρόγραμμα, διασφαλίζοντας τον διάλογο μεταξύ διαφορετικών τάσεων, ρευμάτων και καλλιτεχνικών απόψεων. Καταδικάζουμε απερίφραστα κάθε πράξη βανδαλισμού, βίας και λογοκρισίας που πλήττει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης».
Την παραπάνω ανακοίνωση εξέδωσε το ΔΣ της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, μετά την έκτακτη σύγκλησή του για την επίθεση που έγινε χθες Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025 και ώρα 11.35 από τον βουλευτή του κόμματος «ΝΙΚΗ», Νίκο Παπαδόπουλο. Όπως αναφέρει η Εθνική Πινακοθήκη, ο βουλευτής «με τη συνδρομή ετέρου ατόμου επιτέθηκε σε τέσσερα έργα τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη, με τίτλους: ‘Εικόνισμα 1ο’, ‘Εικόνισμα 16ο’, «Εικόνισμα 17ο’, ‘Ο ‘Αγιος Χριστόφορος’. Τα έργα εκτίθενται στο Μεσοπάτωμα, στο πλαίσιο του προγράμματος ‘Ενδιάμεσος Χώρος’, στην έκθεση με τίτλο Η Σαγήνη του Αλλόκοτου. Οι ανωτέρω τα απέσπασαν βίαια από τον τοίχο και τα πέταξαν στο δάπεδο με συνέπεια τη θραύση τους».
Την ανακοίνωση του ΔΣ υπογράφουν η πρόεδρός του Όλγα Μεντζαφού και τα μέλη του, Αλεξία Βαρώτσου, Πάνος Καλογερόπουλος, Νάσος Κοκκινέας, Αντώνης Κομνηνός, Ιωάννης Μάνος, Νίκη Μαριόλη, Άγγελος Παπαδημητρίου και Ειρήνη Παναγοπούλου.
Νατσιός: «Ο Παπαδόπουλος αποκαθήλωσε βλάσφημες και ανίερες ζωγραφιές – Δεν τίθεται θέμα διαγραφής»
Ο πρόεδρος του κόμματος «Νίκη», Δημήτρης Νατσιός, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Ράδιο Θεσσαλονίκη, ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα διαγραφής του Νίκου Παπαδόπουλου.
«Ο κ. Παπαδόπουλος με ιερή αγανάκτηση αποκαθήλωσε ανίερες, τερατώδεις και βλάσφημες ζωγραφιές που προσβάλλουν την Παναγία και τους Αγίους μας» ανέφερε αρχικά ο κ. Νατσιός
Ο κ. Νατσιός ανέφερε ότι δεν τίθεται θέμα διαγραφής του βουλευτή Παπαδόπουλου από το κόμμα, παρότι «έδρασε αυτοβούλως». «Ίσα ίσα ο λαός μας επικρότησε. Ήταν μια ευκαιρία για να καταλάβουν οι Έλληνες τι απεικόνιζαν οι βλάσφημες ζωγραφιές. Οι βουλευτές μας δεν είναι δεμένα στρατιωτάκια» τόνισε.
«Η Σαγήνη του Αλλόκοτου»: Η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης που ώθησε στα άκρα τον βουλευτή της «Νίκης», Νίκο Παπαδόπουλο
Στην έκθεση, που προκάλεσε την άνευ προηγουμένου αντίδραση του βουλευτή, συμμετέχουν δέκα Έλληνες καλλιτέχνες, οι οποίοι εκθέτουν έργα τους, όπου «από διαφορετικές αφετηρίες εναγκαλίζονται και εικονίζουν το αλλόκοτο, το υβριδικό, και το γκροτέσκο», αναφέρει το Δελτίο Τύπου της έκθεσης.
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν με τα έργα τους στην έκθεση είναι οι: Άγγελος Αντωνόπουλος, Γιάννης Γαΐτης, Σίλεια Δασκοπούλου, Μαριάννα Ιγνατάκη, Διονύσης Καβαλλιεράτος, Χριστόφορος Κατσαδιώτης, Τάσος Μαντζαβίνος, Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Άγγελος Παπαδημητρίου και Φίλιππος Τσιτσόπουλος.
Ο ένας πίνακας που έβγαλε εκτός εαυτού τον βουλευτή αποτυπώνει την «Παναγία» να κρατάει τον «Χριστό» αγκαλιά, καθώς σύμφωνα με το ίδιο, όπως σχολιάζει στην προσωπική του ιστοσελίδα, «προσβάλλει ευθέως τα ιερά πρόσωπά» τους. Είναι του Χριστόφορου Κατσαδιώτη.
Ο δεύτερος πίνακας που μπήκε στο στόχαστρο του κ. Παπαδόπουλου και ανήκει στον ίδιο καλλιτέχνη, είναι αυτός που απεικονίζει τον «Άγιο Γεώργιο» και φέρει τον τίτλο «Ο Χασάπης της Λεωφόρου».
Αυτά τα δύο έργα είναι εμφανώς επηρεασμένα από τους θεματικούς πίνακες «Los caprichos» του Φρανθίσκο Γκόγια, οι οποίοι σατιρίζουν την ισπανική κοινωνία και τις συμπεριφορές των ανθρώπων που σχετίζονται με την ανηθικότητα και τη δεισιδαιμονία.
Ο καλλιτέχνης λέγεται ότι είχε σκοπό οι πίνακες αυτοί να «μιμηθούν τη λογοκρισία και τα ανθρώπινα ελαττώματα», καθώς πραγματεύονται εφιάλτες, θέματα διαφθοράς, απληστίας, δεισιδαιμονίας και ψυχικών διαταραχών – ένας καθρέφτης της κοινωνίας.