Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε την επείγουσα ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να γίνει πιο σύγχρονο και ασφαλές.
Τόνισε ότι οι πολίτες απαιτούν ταχύτερες ενέργειες και ανακοίνωσε ότι στις αρχές Απριλίου θα παρουσιαστούν νέες παρεμβάσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με στόχο να αλλάξει ριζικά η εικόνα τους έως το 2027.
Επιπλέον, αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα έργα υποδομής που πρέπει να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων ετών, όπως η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης και ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος.
Πιο αναλυτικά:
«Πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα, αυτό απαιτούν οι πολίτες από εμάς» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην παρέμβασή του σε ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη.
Ο πρωθυπουργός εξέπεμψε το μήνυμα ότι είναι κατ’ επείγουσα η ανάγκη να αναβαθμιστεί το εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη με τα πιο σύγχρονα μέσα, αλλά και να καταστεί ασφαλές.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε ότι η κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει τη σύγκρουσή της με τις διαχρονικές παθογένειες του βαθέος κράτους. Μάλιστα, προανήγγειλε ότι στις αρχές Απριλίου θα γίνει μία συνολική παρουσίαση των νέων παρεμβάσεων στο πεδίο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «έως το 2027 η εικόνα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα είναι τελείως διαφορετική».
Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός μίλησε για την προσθήκη νέων λεωφορείων, αλλά και την πρόσληψη νέων οδηγών, την προωθούμενη αναβάθμιση στους συρμούς της γραμμής 1 του Μετρό, αλλά και τις δρομολογούμενες παρεμβάσεις στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Γνωστοποίησε, δε, ότι σύντομα θα έλθει προς ψήφιση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι αυτό από μόνο του δεν μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα της ασφάλειας στους οδικούς άξονες, καθώς και ότι χρειάζεται μία συνολική επαναξιολόγηση.
Εξάλλου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επικαιροποίησε και τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής έως το 2027. Συγκεκριμένα, είπε πως σημαντικό μέρος του ΒΟΑΚ θα πρέπει να έχει παραδοθεί έως το τέλος του 2027, ενώ εντός του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, αλλά και οι εργασίες επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ακολούθως, εντός του 2026 θα πρέπει να έχει παραδοθεί ο Ε65 και έως το 2027 το Flyover στη Θεσσαλονίκη.