Στην Καλιφόρνια, η αριθμητική υπεροχή των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων έναντι των αντλιών καυσίμου έχει γίνει πραγματικότητα, με τους φορτιστές να ξεπερνούν τις 178.000, σε σύγκριση με περίπου 120.000 αντλίες.
Η πολιτεία, πρωτοπόρος στη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, προωθεί τη χρήση EVs μέσω αυστηρών νομοθεσιών και φορολογικών κινήτρων που ενθαρρύνουν την αντικατάσταση των αντλιών με φορτιστές.
Ωστόσο, παρά την αριθμητική υπεροχή, οι χρόνοι φόρτισης παραμένουν σημαντικά μεγαλύτεροι, με ένα πλήρες γέμισμα να απαιτεί από 5 έως 10 ώρες, σε αντίθεση με τα 2-3 λεπτά που χρειάζεται ένα βενζινάδικο.
Πιο αναλυτικά:


Το λέγαμε πριν μερικά χρόνια, περισσότερο για πλάκα, ότι κάποια στιγμή οι φορτιστές θα αντικαταστήσουν τις αντλίες των βενζινάδικων. Παρόλο που κάτι τέτοιο αργεί να γίνει -κι άμα γίνει, δηλαδή- σε ένα μέρος της Αμερικής, τα σημεία φόρτισης αισίως υπερτερούν αριθμητικά των παροχών βενζίνης και ντίζελ!
Το μέρος αυτό δεν είναι άλλο από την Καλιφόρνια, που πρωτοστατεί στη διάδοση της ηλεκτροκίνησης εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια. Η μεγαλύτερη πολιτεία των Η.Π.Α. διατηρεί μερικές από τις αυστηρότερες νομοθεσίες ενάντια στα θερμικά οχήματα, προμοτάροντας στο φουλ τα EVs. Σημαντικό τμήμα της καμπάνιας υπέρ των ηλεκτρικών, καταναλώθηκε στην τοποθέτηση σημείων φόρτισης – αλλά όχι μόνο. Η κυβέρνηση της Καλιφόρνια έχει πάρει και ένα παράλληλο μέτρο, που αφορά τον περιορισμό των πρατηρίων καυσίμων. Δεν τα κλείνει υποχρεωτικά, αυτό έλειπε κιόλας μιας και, μέσα σε όλα, κάτι τέτοιο θα ήταν παράνομο. Αλλά με τον τρόπο της (έξτρα φορολόγηση κλπ), εξωθεί τους πρατηριούχους στην αντικατάσταση των αντλιών με φορτιστές.
Κάπως έτσι, μαζί με τη γενικότερη επέκταση του δικτύου φόρτισης, η Επιτροπή Ενέργειας της Καλιφόρνια εκτιμά πως στην πολιτεία λειτουργούν περίπου 48% περισσότεροι φορτιστές, από ό,τι αντλίες καυσίμων! Συγκεκριμένα, τα σημεία όπου ένα ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό όχημα μπορεί να συνδεθεί ξεπερνούν πλέον τις 178.000 (178.549, δημόσια και ιδιωτικά), την ώρα που τα ρεζερβουάρ έχουν στη διάθεσή τους περί τις 120.000 αντλίες. Βέβαια, άλλο η αριθμητική υπεροχή των φορτιστών, άλλο η πρακτική. Εκεί, δηλαδή, που οι αντλίες διατηρούν ασυναγώνιστο πλεονέκτημα.
Ένα φουλάρισμα σε βενζινάδικο διαρκεί κατά μέσο όρο 2-3 λεπτά. Τέτοιους χρόνους, οι φορτιστές δεν τους βλέπουν ούτε σε ταινίες sci-fi. Ειδικά από τη στιγμή που, σύμφωνα με τα στοιχεία των Καλιφορνέζων, οι 162.000 από τις 178.549 παροχές αφορούν παροχές Επιπέδου 2, με ισχύ από 3,6 ως 19,2 kW (22 kW στην Ευρώπη). Πόσο θέλει ένα μέσο EV για να φορτίσει πλήρως σε μια τέτοια πρίζα; Στην καλύτερη 5 ώρες, στη χειρότερη το διπλάσιο (αναλόγως φορτιστή και χωρητικότητα μπαταρίας)!