«Δεν είναι φαντασία, αλλά πραγματικότητα» τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου σχετικά με το έργο «Δαίδαλος», μιλώντας στον Realfm 97,8 και τους Νίκο Χατζηνικολάου, Κάτια Μακρή και Αντώνη Δελλατόλα.
Όπως είπε ο υπουργός, «σήμερα είχαμε την επίσημη υπογραφή των συμβολαίων. Τι είναι ο υπερ-υπολογιστής; Η Τεχνητή Νοημοσύνη για να «τρέξει» θέλει πολύ γρήγορα μηχανήματα, πολύ μεγάλα μηχανήματα. Σήμερα οι όσες εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης υπάρχουν ή αναπτυχθούν, «τρέχουν» σε υπολογιστές στο εξωτερικό. Δεν έχουμε στην Ελλάδα τόσο ισχυρά συστήματα για να τρέξουν οι εφαρμογές αυτές. Για να μπορέσει η Ελλάδα να είναι ανταγωνιστική και το ίδιο το κράτος, αλλά και ο ιδιωτικός τομέας και οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν υποδομές κοντά τους. Για να έχουν φθηνή πρόσβαση στην Τεχνητή Νοημοσύνη, να έχουν καλύτερες ταχύτητες. Αυτό ακριβώς είναι ο «Δαίδαλος», ο «εθνικός μας υπερυπολογιστής»- ένα έργο 40 εκατ. ως προς το κομμάτι το υπολογιστικό- στο Λαύριο που σε έναν χρόνο το αργότερο θα έχει στηθεί όλη αυτή η παραγωγή για να παράξουμε δική μας Τεχνητή Νοημοσύνη».
Αναφερόμενος στο θέμα της Πολεοδομίας Ρόδου και γενικά στο πόσο έχει προχωρήσει η ψηφιοποίηση σε υπηρεσίες, ο κ. Παπαστεργίου υποστήριξε ότι «θα συμφωνήσω ότι όπου υπάρχει γραφειοκρατία, υπάρχει και διαφθορά. Είναι «κόρη» της γραφειοκρατίας η διαφθορά. Παρόλ’ αυτά έχουν ψηφιοποιηθεί 2.200 υπηρεσίες, μένουν άλλες 1.500 περίπου. Πρέπει να συνεχίσουμε αυτόν τον αγώνα. Έχει απλοποιηθεί η ζωή μας, αλλά δεν σημαίνει ότι τα καταφέραμε όλα. Πρέπει να τρέξουμε ακόμη πιο γρήγορα προς την κατεύθυνση αυτή γιατί όπου υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας και η εκτίμηση κάποιων πραγμάτων από τον ανθρώπινο παράγοντα, εκεί υπάρχουν και θέματα διαφθοράς».
Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας ότι «αυτό γίνεται με ταχύτερους ρυθμούς και στις Πολεοδομίες που έχουμε γενικά θέματα την ώρα που η Πολεοδομική Νομοθεσία αφήνει «παραθυράκια». Θέλει περισσότερη δουλειά στο να υπάρχουν μηχανισμοί, πότε μπαίνει η άδεια και πότε βγαίνει. Έχουμε δρόμο ακόμα, όμως, όποιο στάδιο γίνεται ψηφιακά βγάζεις από μέσα ακόμη έναν ανθρώπινο παράγοντα».
Σχετικά με την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων από πολίτες ο κ. Παπαστεργίου είπε ότι «δεν θα το ευτελίσω γιατί στα social media γράφτηκαν πολλά. Είναι μία πρωτοβουλία του υπουργείου Εσωτερικών, ένα ερωτηματολόγιο που θα μπορεί ο καθένας μας να το συμπληρώσει εθελοντικά σε σχέση πρώτον με τη γενικότερη αντιμετώπιση που έχουμε στις υπηρεσίες. Αλλά πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε ποια είναι αυτά τα προβλήματα. Όλοι λίγο πολύ έχουμε μία αίσθηση ως πολίτες το τι δουλεύει και τι δεν δουλεύει καλά αλλά καλύτερα να έχουμε μια μεγαλύτερη αποτύπωση στατιστική του τι γίνεται. Άρα μέσα από το gov.gr, το Υπουργείο Εσωτερικών με τη δική μας βοήθεια, θα στείλουμε τα ερωτηματολόγια έως το Πάσχα ή λίγο μετά το Πάσχα και θα ζητήσουμε από τους πολίτες να μας υποδείξουν σε ποια σημεία ταλαιπωρούνται, σε ποια βλέπουν γραφειοκρατία, σε ποια εξυπηρετούνται ή δεν εξυπηρετούνται και αυτό έχει να κάνει οριζόντια με τη ζωή τους. Σε πρώτη φάση θα έχει να κάνει με τις υποδομές και τις υπηρεσίες όχι με τους υπαλλήλους. Θα μας βοηθήσει να δούμε αν αυτό είναι οριζόντιο ή μία υπηρεσία σε μια περιοχή δουλεύει καλά και κάπου αλλού όχι. Τέτοιου μεγέθους έρευνα δεν έχει ξαναγίνει στο Δημόσιο. Δηλ. και το 10% των πολιτών να απαντήσει είναι πολύ σημαντικό για να πάμε πιο κοντά εκεί που υπάρχει πρόβλημα και να το αντιμετωπίσουμε».
Ακούστε το ηχητικό: