Η Έλενα Ακρίτα σχολίασε αρνητικά τη δημοσιοποίηση της στιγμής που μαθητής από τη Λαμία σηκώθηκε από το αμαξίδιο και παρέλασε την 25η Μαρτίου, χαρακτηρίζοντας την πράξη ως «αποτρόπαιο δείγμα μισαναπηρισμού».
Υποστήριξε ότι η κοινωνία προβάλλει τους «αρτιμελείς» ως ανώτερους και ότι η πράξη αυτή αποθεώνεται για λάθος λόγους.
Αντίθετα, η καθηγήτρια του μαθητή αντέτεινε ότι το παιδί είχε ισχυρή επιθυμία να συμμετάσχει στην παρέλαση και ότι οφείλει να σέβεται τις επιθυμίες των μαθητών της.
Πιο αναλυτικά:
Μαθητής στην Λαμία σηκώθηκε από το καροτσάκι του και παρέλασε την 25η Μαρτίου, αποσπώντας το πιο θερμό χειροκρότημα από τους παρευρισκόμενους. Η Έλενα Ακρίτα με ανάρτησή της στα social media, χαρακτήρισε ως «αποτρόπαιο δείγμα μισαναπηρισμού» τη δημοσιοποίηση της κίνησης του συγκεκριμένου μαθητή.
Η Έλενα Ακρίτα έγραψε χαρακτηριστικά στην ανάρτησή της τα εξής:
«Με ρίγη εθνικής συνείδησης υποδέχτηκαν έντυπα και ιστοσελίδες το περιστατικό με ΑμεΑ μαθητή που σηκώθηκε από το αναπηρικό αμαξίδιο και περπάτησε υποβασταζόμενος στην παρέλαση.
Ένα αποτρόπαιο δείγμα μισαναπηρισμού όπου ο «αρτιμελής» είναι ανώτερος από τον «ανάπηρο».
Γιατί όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι αλλά μερικοί είναι πιο ίσοι από τους άλλους. Ένα ΑμεΑ άτομο «υστερεί» σύμφωνα με τους άγραφους νόμους μιας ρατσιστικής, κακοποιητικης κοινωνίας.
Θα περιμένουμε την επόμενη χρονιά τους εναπομείναντες ανάπηρους πολέμου, τους ήρωες που παρελαύνουν με αμαξίδια, να σηκωθούν και να περπατήσουν.
Ο ρατσισμός κρύβεται στις λεπτομέρειες. Εδώ, σε μια πράξη που αποθεώνεται για όλους τους λάθος λόγους. Τους τραγικά λάθος λόγους».
Η απάντηση της καθηγήτριας και υπεύθυνης της παρέλασης
Στην κυρία Ακρίτα απάντησε καθηγήτρια και υπεύθυνη της παρέλασης στην Λαμία, η οποία σημειώνει ότι το παιδί «είχε έντονη επιθυμία να περάσει στην παρέλαση και να περπατήσει».
«Απορώ πώς κάνετε κριτική ενώ δεν γνωρίζετε το ίδιο το παιδί, τις ανάγκες του, τις επιθυμίες του, το πλαίσιο στο οποίο μεγαλώνει. Σας πληροφορώ ως υπεύθυνη της παρέλασης ότι είχε έντονη επιθυμία το παιδί να περάσει στην παρέλαση αλλά και να περπατήσει. Εγώ ως γυμνάστρια οφείλω να σέβομαι τις επιθυμίες των μαθητών μου και τον τρόπο που θέλουν να αυτοπροσδιορίζονται» έγραψε χαρακτηριστικά η εκπαιδευτικός.