Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

  • Τα τρόλεϊ στην Αθήνα και τον Πειραιά έχουν κολόνες που υπάρχουν εδώ και πάνω από μισό αιώνα.
  • Από το 2011 υπήρχε ανάγκη για αντικατάσταση των στύλων, αλλά το έργο δεν ολοκληρώθηκε μετά από 13 χρόνια.
  • Η διαδικασία ξεκίνησε το 2011, αλλά οι καθυστερήσεις οδήγησαν το έργο στα δικαστήρια.
  • Το έργο είχε τεράστιες καθυστερήσεις λόγω έλλειψης ενημέρωσης από την ΟΣΥ στην ανάδοχη εταιρεία.
  • Μέχρι τώρα, μόνο ένα τμήμα του έργου ολοκληρώθηκε μετά από 6 χρόνια.
  • Δεν υπάρχει ακόμη επίσημη απάντηση από την ΟΣΥ σχετικά με την μη ολοκλήρωση του έργου.

Κολόνες – λαιμητόμοι σε όλη την Αθήνα και τον Πειραιά, σε ένα διαβρωμένο δίκτυο στύλων που μετρά πάνω από μισό αιώνα συνθέτουν την κατάσταση που επικρατεί σε ένα από τα πιο φιλικά στο περιβάλλον μέσα μεταφοράς, το τρόλεϊ.

Με αφορμή την παραλίγο τραγωδία στη Νέα Φιλαδέλφεια με την κολόνα, που παραλίγο να στοιχίσει τη ζωή σε μια 14χρονη μαθήτρια, το newsit.gr αποκαλύπτει το χαώδες τοπίο πίσω από το δίκτυο στύλων των τρόλεϊ, το οποίο σαπίζει κυριολεκτικά, δημιουργώντας παγίδες θανάτου σε όλο το λεκανοπέδιο. Το σοκαριστικό που προκύπτει είναι ότι από το 2011 είχε διαπιστωθεί η ανάγκη για αντικατάσταση των στύλων, όμως το έργο μέχρι σήμερα, 13 χρόνια μετά, δεν έχει ολοκληρωθεί.

Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε

Ήταν Ιούλιος του 2011, όταν η ΟΣΥ Α.Ε. αποφασίζει να αντικαταστήσει το γερασμένο δίκτυο στύλων των τρόλεϊ προκηρύσσοντας διαγωνισμό για τον ανάδοχο του έργου. Συγκροτήθηκε επιτροπή εκτέλεσης του διαγωνισμού, ο οποίος ορίστηκε για την 26η του ίδιου μήνα.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο 1.590.493,83€. Τον Οκτώβριο του 2011 ο διαγωνισμός προκηρύσσεται ξανά για τις 29.11.2011 και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το αντίστοιχο ΦΕΚ.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

 

Και πάλι όμως δεν προκύπτει ανάδοχος, η χώρα περνάει στη δίνη της οικονομικής κρίσης και το έργο μένει στα χαρτιά για 2 χρόνια. Τότε, προκηρύσσεται για τρίτη φορά δημόσιος ανοικτός μειοδοτικός διαγωνισμός, για τις 19.02.2013. Ο προϋπολογισμός του έργου παραμένει στο 1.590.493,83€, ενώ συγκροτείται και η αρμόδια επιτροπή της ΟΣΥ για την αποσφράγιση των προσφορών.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

 

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Όμως, η μοίρα του γεφυριού της Άρτας, για ένα έργο άμεσα συνδεδεμένο με την ασφάλεια πολιτών και επιβατών, είναι αναπόφευκτη. Ο διαγωνισμός για άλλη μια φόρα είναι άγονος, καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, και προκηρύσσεται για τέταρτη φορά, στις 12.03.2013.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν από τα έγγραφα που έχουν αναρτηθεί για το συγκεκριμένο έργο, προέκυψε ως ανάδοχος μια τεχνική εταιρεία, η οποία ξεκίνησε την εκτέλεσή του τμηματικά.

Τον Αύγουστο του 2014, δηλαδή ενάμιση χρόνο μετά τον διαγωνισμό, έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτες εργασίες σε τμήματα του έργου και συγκροτείται επιτροπή της ΟΣΥ που τις παραλαμβάνει.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Το έργο της αντικατάστασης των στύλων δε… θέλει όμως να ολοκληρωθεί. Όπως προκύπτει από τις αποφάσεις της ΟΣΥ, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015 υπάρχουν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου και η εταιρεία δίνει παράταση στην ημερομηνία ολοκλήρωσής του, μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2015.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Η αντικατάσταση των στύλων όμως και πάλι δεν έχει ολοκληρωθεί. Στο θολό και δαιδαλώδες τοπίο των δημοσίων έργων, προκύπτουν – ως φαίνεται – κι άλλα εμπόδια. Ενάμιση χρόνο μετά την υποτιθέμενη ημερομηνία πλήρους ολοκλήρωσης του έργου, τον Φεβρουάριο του 2017, η ΟΣΥ παίρνει απόφαση να παραλάβει μόνο το «λειτουργικό μέρος». Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην απόφαση της εταιρείας έχει βεβαιωθεί η «περαίωση τμήματος των εργασιών».

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Δηλαδή, 6 χρόνια από την πρώτη φορά που η ΟΣΥ ξεκίνησε τη διαδικασία των διαγωνισμών (2011) και το μόνο που έχει συμβεί είναι να έχει ολοκληρωθεί ένα τμήμα του έργου.

Η τελευταία σκηνή του σήριαλ ενός διαγωνισμού που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε ήταν τον Ιούλιο του 2017, όταν η ΟΣΥ αποφασίζει την εξόφληση της αναδόχου εταιρείας για το τμήμα του δικτύου στύλων που αντικατέστησε. Παράλληλα, αποφασίζεται η αναπροσαρμογή του έργου.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο έργο ήταν και η περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας, όπου – όπως όλα δείχνουν – οι κολόνες δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ.

Στα δικαστήρια το έργο

Γιατί το έργο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ; Όπως πολλά δημόσια έργα, έτσι και αυτό είχε ατυχή κατάληξη. Αιτία, το γεγονός ότι η ΟΣΥ με την ανάδοχο εταιρεία του έργου οδηγήθηκαν στα δικαστήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr από το περιβάλλον της αναδόχου εταιρείας, ενώ το έργο ξεκίνησε κανονικά, η ΟΣΥ σταμάτησε να ενημερώνει τους κατασκευαστές για τα επόμενα τμήματα του δικτύου, στα οποία θα συνεχίζονταν οι εργασίες.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σημειώνονται τεράστιες καθυστερήσεις, αφού η ανάδοχος εταιρεία είχε δεσμεύσει εργαζόμενους και εξοπλισμό, μένοντας άπραγοι.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια, με την ανάδοχο εταιρεία να καταγγέλλει τη σύμβαση και να αφήνει το έργο ανολοκλήρωτο. Τι απέγινε το υπόλοιπο των χρημάτων που είχαν προϋπολογιστεί; Κρατήθηκαν ή χάθηκαν; Γιατί από το 2017 μέχρι σήμερα δεν κινήθηκαν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του έργου; Γιατί δεν επαναπροκηρύχθηκε διαγωνισμός;

Από την πλευρά της ΟΣΥ, δεν υπάρχει ακόμη επίσημη απάντηση σχετικά με την πορεία ενός τόσο κομβικού έργου, το οποίο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Όπως ανακοίνωσε εχθές η εταιρεία, μετά το σοκαριστικό περιστατικό με θύμα μια 14χρονη: «με εντολή της Διοίκησης έχει ήδη συσταθεί Τεχνική Επιτροπή για την άμεση διερεύνηση του συμβάντος».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Σον: «Επιθυμώ να επευφημήσω τους Παλαιστίνιους, μπορούμε να διδαχτούμε από αυτούς»

Ο αρχηγός της Νότιας Κορέας, Σον Χέουνγκ-μιν, επαίνεσε την...

Ελεύθερη η Ειρήνη Μουρτζούκου: Μετατέθηκε για τις 28 Νοεμβρίου η δική της

Ελεύθερη αφέθηκε η 24χρονη Ειρήνη Μουρτζούκου, καθώς αναβλήθηκε η...

Μαρία Ναυπλιώτου: «Ήταν εξαιρετικά δύσκολα χρόνια – Ζήτησα στήριξη για να αντιμετωπίσω το πένθος και τον πόνο»

Η Μαρία Ναυπλιώτου μοιράστηκε τις δύσκολες στιγμές που πέρασε...

Στο ξενοδοχείο του Λονδίνου η Εθνική | Αναμονή για την επιστροφή στην πατρίδα

Η Εθνική ομάδα ανδρών αντιμετωπίζει προβλήματα κατά την επιστροφή...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Έχει πει πολλά ψέματα λέει η Αθηνά Λινού που κατήγγειλε τον Παύλο Πολάκη – Όσα αναφέρει είναι ανυπόστατα

Η Αθηνά Λινού κατέθεσε μήνυση κατά του Παύλου Πολάκη για ψευδή και συκοφαντική καταμήνυση, σχετικά με κατηγορίες για διασπάθιση δημοσίου χρήματος άνω των πέντε...

Μήνυση από τον Κυρανάκη και το Κτηματολόγιο για υπόθεση απάτης στα νησιά του Αργοσαρωνικού

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο πρόεδρος του «Ελληνικό Κτηματολόγιο» Στυλιανός Σακαρέτσιος υπέβαλαν μήνυση για υπόθεση απάτης που σχετίζεται με την κτηματογράφηση.Η...

Με κατεβασμένο βλέμμα στο Αυτόφωρο η Ειρήνη Μουρτζούκου

Η Ειρήνη Μουρτζούκου μεταφέρθηκε στα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων για να παρουσιαστεί ενώπιον του εισαγγελέα, μετά από μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση.Παρά το γεγονός...

Δύο συλλήψεις στην Αθήνα για το εμπόριο ναρκωτικών – Κατασχέθηκαν πάνω από 3,4 κιλά κοκαΐνης

Δύο άτομα, ηλικίας 36 και 26 ετών, συνελήφθησαν στην Αθήνα για διακίνηση κοκαΐνης, με τις Αρχές να κατασχέτουν συνολικά πάνω από 3,4 κιλά του...

Σύλληψη 2 γυναικών που έκλεβαν ρούχα και αγαθά από καταστήματα και σούπερ μάρκετ στην Αθήνα

Δύο γυναίκες, μια 20χρονη αλλοδαπή και μια 21χρονη Ελληνίδα, συνελήφθησαν στην Αθήνα για κλοπές κατά συναυτουργία και κατ' εξακολούθηση.Οι αστυνομικοί εντόπισαν το ύποπτο αυτοκίνητο...

Συνελήφθη έφηβος στη Λακωνία για εκδίκηση μέσω πορνογραφίας – Απειλούσε συνομήλικη με εικόνες σεξουαλικού περιεχομένου

Συνελήφθη έφηβος στη Λακωνία για υπόθεση revenge porn, όπου απειλούσε συνομήλικη με διαμοιρασμό φωτογραφιών σεξουαλικού περιεχομένου.Ο ανήλικος χρησιμοποιούσε social media για να εκβιάσει την...

Εξηγείται ο Νίκος Ρωμανός για το αποτύπωμά του στη «γιάφκα» των Αμπελοκήπων – Διαψεύδει τις κατηγορίες

Ο Νίκος Ρωμανός, 31 ετών, αρνείται κάθε σχέση με την έκρηξη βόμβας στους Αμπελόκηπους και οδηγείται σε απολογία, κατηγορούμενος για συμμετοχή σε τρομοκρατική οργάνωση.Οι...

Ένας θάνατος ύστερα από πυρκαγιά σε εγκαταλελειμμένο κτήριο στη Λακωνία

Τραγικό περιστατικό σημειώθηκε στη Λακωνία, όπου ένας άνδρας βρέθηκε νεκρός σε φωτιά που ξέσπασε σε εγκαταλελειμμένο κτήριο. Η Πυροσβεστική ειδοποιήθηκε λίγο πριν τις...

Με το τηλέφωνο στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια η Ειρήνη Μουρτζούκου

Η Ειρήνη Μουρτζούκου πέρασε τη νύχτα της στα κρατητήρια του τμήματος Νέας Φιλαδέλφειας, επικοινωνώντας με τη δικηγόρο της μέσω κινητού τηλεφώνου.Συνελήφθη λόγω εκκρεμούς μήνυσης...

Κυκλοφοριακή «στασιμότητα» σε Κηφισό, Κηφισίας και Αττική Οδό – Πού αλλού σημειώνονται καθυστερήσεις

Ιδιαίτερα αυξημένη κυκλοφορία παρατηρείται σήμερα σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, με σοβαρές καθυστερήσεις στον Κηφισό, την Αττική Οδό, τη Λ. Κηφισίας και τη Λ....