- Το Μετρό Θεσσαλονίκης παραδίδεται σε 87 ημέρες και θα εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες.
- Αποκαλύφθηκαν φωτογραφίες από τους 12 από τους 13 σταθμούς, με τον τελευταίο να είναι υπό κατασκευή.
- Η βασική γραμμή του Μετρό έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα και 13 σύγχρονους σταθμούς.
- Η καθημερινή επιβατική κίνηση αναμένεται να είναι 254.000 επιβάτες στη βασική γραμμή και 87.000 στην επέκταση της Καλαμαριάς.
- Οι σταθμοί θα διαθέτουν σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες και ασύρματη σηματοδότηση CBTC.
- Η αναμονή συρμού στους σταθμούς θα είναι αρχικά στα 2,5 λεπτά, αλλά θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα μετά την παραλαβή επιπλέον συρμών.
Σε 87 ημέρες παραδίδεται το Μετρό Θεσσαλονίκης στους πολίτες, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης πριν από λίγα 24ωρα. Το έργο θα εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες.
Το βράδυ της Πέμπτης (05.09.2024) η «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες από το εσωτερικό των 12 από τους συνολικά 13 σταθμούς που θα έχει το Μετρό Θεσσαλονίκης, εξυπηρετώντας 18.000 επιβάτες την ώρα.
Οι 12 σταθμοί είναι έτοιμοι για τη βασική γραμμή, ωστόσο, λείπει μόνον ο σταθμός Βενιζέλου, όπου έχουν επανατοποθετηθεί οι αρχαιότητες που αποσπάστηκαν, αλλά γίνονται ακόμα κάποιες εργασίες συντήρησης.
Κατά τη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε, παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα τεχνικά στοιχεία του έργου, καθώς επίσης και τα πολλαπλά οφέλη που θα έχει η λειτουργία του μετρό για την πόλη.
Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση αναμένεται να είναι 254.000 επιβάτες στη βασική γραμμή και 87.000 στην επέκταση της Καλαμαριάς.
Δείτε φωτογραφίες μέσα από τους σταθμούς του Μέτρο Θεσσαλονίκης:
Η βασική γραμμή έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.
Θα ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, και θα διανύουν την απόσταση σε 17 λεπτά, εξυπηρετώντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση και συνολικά 254.000 ανά ημέρα.
Η αναμονή συρμού στους σταθμούς θα είναι αρχικά στα 2,5 λεπτά, ενώ μετά την παραλαβή των επιπλέων 15 συρμών ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.
Θα έχει:
* Μεταφορική ικανότητα σχεδιασμού: 18.000 επιβάτες/ώρα/κατεύθυνση
* Σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες
* Σταθμούς με κεντρική αποβάθρα μήκους 60μ., εξοπλισμένοι με Θύρες επί των Αποβαθρών
* Ασύρματη Σηματοδότηση CBTC, επίπεδο αυτοματισμού GOA 4, επίπεδο ασφαλείας SIL4
* Σύστημα ισχύος έλξης 750 V DC με ηλεκτροφόρο ράβδο.