Τα SUVs και τα crossovers έχουν κατακλύσει τους δρόμους παγκοσμίως, προσφέροντας ποικίλες επιλογές για κάθε καταναλωτική ανάγκη. Αρχικά σχεδιασμένα ως σύγχρονη εκδοχή των off-road οχημάτων, τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Παρά τον εντυπωσιακό εξοπλισμό τους, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν αξιοποιούν πλήρως τις off-road δυνατότητες των SUVs. Τα κυριότερα εμπόδια για μια επιτυχημένη εκτός δρόμου διαδρομή είναι τα κατάλληλα ελαστικά και το θάρρος του οδηγού, ενώ μοντέλα όπως η Bentayga μπορούν να εκπλήξουν με τις ικανότητές τους υπό τις σωστές συνθήκες.
Πιο αναλυτικά:






Τα SUVs, μαζί με τα crossovers, έχουν κατακλύσει τους ανά τον κόσμο δρόμους. Μικρά, μεσαία, τεράστια, με εκφάνσεις κουπέ ή σεντάν, σε σκληροτράχηλες ή lifestyle εκτελέσεις, υπάρχει μία λύση για κάθε αγοραστική ανάγκη – ακόμα και αυτές που το ίδιο το καταναλωτικό κοινό δεν γνώριζε πως υπάρχουν. Εξαίρεση δεν αποτελούν τα «φορτωμένα» οικονομικά κλιμάκια της κοινωνίας, τα οποία εξάλλου συνιστούν το δημοφιλέστερο προορισμό για υπερ-πολυτελή SUVs, καλή ώρα η Bentley Bentayga.
Το ερώτημα που ταλανίζει άπαντες είναι ένα: γιατί; Ένα ερώτημα που έχει διττή απόφυση, όταν εξετάσουμε τα SUVs στην ουσία τους. Δημιουργήθηκαν για να αποτελέσουν την πολιτισμένη εκδοχή των καθαρόαιμων off roaders, συνδυάζοντας στοιχεία από ποικίλες κατηγορίες. Θεωρητικά, όμως, η περιπέτεια είναι στο DNA τους. Κατά πόσο όμως, πρώτον: οι ιδιοκτήτες τους τα βγάζουν εκτός δρόμου. Και δεύτερον: πόσο μπορούν να πάνε εκτός δρόμου, εφόσον τους ζητηθεί. Ειδικά για περιπτώσεις στο στυλ της Bentayga, ελάχιστοι δίνουν 200.000 και 300.000 ευρώ για να γεμίσουν λάσπες το αυτοκίνητο ή να ρισκάρουν κοπανήματα σε πέτρες και δέντρα.
Η ειρωνεία, ωστόσο, είναι πως αυτά τα αυτοκίνητα, είναι από τα πιο καλοεφοδιασμένα για κίνηση πέρα από την άσφαλτο. Μοντέλα όπως η Βρετανίδα, που μας απασχολεί εδώ, το Range Rover και η Porsche Cayenne διαθέτουν ποικίλα ηλεκτρονικά συστήματα, που επενεργούν σε διάφορες λειτουργίες (γκάζι, κιβώτιο, κατανομή ροπής κλπ) ώστε να διευρύνεται το πεδίο δράσης, μαζί με αεραναρτήσεις και πανίσχυρους, ροπάτους, κινητήρες. Άλλα, όπως η BMW X6 και το Audi Q8, είναι περισσότερο του «φαίνεσθαι», αλλά και πάλι είναι εξοπλισμένα με ένα σωρό συστήματα. Κατά κοινή ομολογία, δυο είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια για ένα σωστά προετοιμασμένο πολυτελές SUV εκτός ασφάλτου: τα ελαστικά και το θάρρος του οδηγού. Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την απόσταση από το έδαφος και την προστασία των μηχανικών μερών στο πάτωμα.
Άπαξ και τηρούνται οι δυο ανωτέρω προϋποθέσεις, ένα SUV της κλάσης Bentayga μπορεί να εκπλήξει τους πάντες με τις off road δυνατότητές της. Για αυτό υπάρχουν τα τόσα συστήματα και η αερανάρτηση, αρκεί να ξέρει δυο πράγματα ο οδηγός της από εκτός δρόμου βόλτες. Όχι βούτες στα νεροφαγώματα με χιλιόμετρα, να βάζει κάτω από τις ρόδες κι όχι το πάτωμα τις πέτρες, ήρεμες κινήσεις με το τιμόνι, ρεγουλάρισμα της ταχύτητας στις κατωφέρειες (γιατί είναι και 2,5 τόνοι αυτοκίνητο). Δείτε και εντυπωσιαστείτε.