Συνελήφθη ο οδηγός φορτηγού μετά από σύγκρουση με αμαξοστοιχία του Προαστιακού κοντά στο σταθμό της Αυλίδας, όπου παραβίασε την κλειστή μπάρα και τον ερυθρό σηματοδότη.
Σύμφωνα με την Hellenic Train, ο μηχανοδηγός φρέναρε εγκαίρως και κατεγράφησαν μόνο μικρές υλικές φθορές στο πλάι της μηχανής, ενώ το περιστατικό εξετάζεται βάσει του άρθρου 292 του Ποινικού Κώδικα που αφορά επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία.
Πιο αναλυτικά:
Συνελήφθη ο οδηγός του φορτηγού για τη σύγκρουση που έγινε το πρωί της Δευτέρας (14/4/25) λίγο πριν το σταθμό της Αυλίδας, με αμαξοστοιχία του Προαστιακού που έκανε το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο σημείο λειτουργούσε αυτόματη μπάρα ισόπεδης διάβασης με προειδοποιητικά ηχοφωτεινά σήματα και ο οδηγός του φορτηγού παραβίασε την μπάρα την ώρα που εκείνη έκλεινε, όπως επίσης και τον ερυθρό σηματοδότη με αποτέλεσμα το φορτηγό να συγκρουστεί με τον Προαστιακό.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1543 που έκανε το δρομολόγιο από Χαλκίδα προς Αθήνα, φρέναρε εγκαίρως, και σύμφωνα με την Hellenic Train καταγράφονται μόνο μικρές υλικές φθορές στο πλάι της μηχανής της αμαξοστοιχίας, η οποία ακούμπησε οριακά το πίσω μέρος του φορτηγού.
Σημειώνεται ότι το άρθρο 292 του Ποινικού Κώδικα, όπως αυστηροποιήθηκε το 2023 επί υπουργίας Γιώργου Γεραπετρίτη, προβλέπει τα εξής:
Άρθρο 291 – Ποινικός Κώδικας (Νόμος 4619/2019) – Επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων και αεροσκαφών
1. Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων ή αεροσκαφών:
α) με καταστροφή, βλάβη, μετακίνηση ή αφαίρεση εξοπλισμού λειτουργίας, κίνησης, ηλεκτροδότησης ή ασφάλειας, εγκαταστάσεων ή συγκοινωνιακών μέσων,
β) με τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων,
γ) με αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων,
δ) με παραβίαση των κανόνων τεχνικού ελέγχου ή ασφαλούς φόρτωσης των συγκοινωνιακών μέσων,
ε) με παραβίαση των κανόνων λειτουργίας συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών,
στ) με άλλες, εξίσου επικίνδυνες, για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις τιμωρείται:
– αα) με φυλάκιση αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα,
– ββ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
– γγ) με κάθειρξη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας,
– δδ) με ισόβια κάθειρξη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.
Τέλος, στο σχέδιο νόμου για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι παραβάσεις του άρθρου 27, δηλαδή παραβίαση φωτεινής σηματοδότησης ή/και κινητού φράγματος προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης, κατατάσσεται στην Κατηγορία Ε4 υψηλής επικινδυνότητας και με ιδιαίτερες επιπτώσεις για την οδική ασφάλεια, και θα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 1.200 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Υπενθυμίζεται ότι ο οδηγός υποστηρίζει ότι όταν πέρασε από το σημείο, οι μπάρες δεν είχαν πέσει.