Η Gazoo Racing (GRMN) της Toyota έχει δημιουργήσει πολλά σπάνια και λιγότερο γνωστά μοντέλα εκτός των δημοφιλών GR Yaris και GR Supra, τα οποία αποδεικνύουν την αγωνιστική τεχνογνωσία της εταιρείας πέρα από τα κύρια σπορ αυτοκίνητα.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το GRMN iQ Supercharger, ένα μικροσκοπικό σπορ αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 2012 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Το μοντέλο διέθετε εντυπωσιακή αεροδυναμική σχεδίαση με φουσκωμένους προφυλακτήρες, αεραγωγούς και ζάντες αλουμινίου, δημιουργώντας ένα ακραία αγωνιστικό στιλ.
Πιο αναλυτικά:
Η Gazoo Racing έχει κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση με εμβληματικά Toyota GRMN. όπως το GR Yaris και το GR Supra.
Ωστόσο, πέρα από αυτά τα δημοφιλή μοντέλα, το τμήμα GRMN ή Gazoo Racing Masters of Nürburgring δημιούργησε κάποια σπάνια, αλλά εξίσου εντυπωσιακά, αυτοκίνητα που παρέμειναν στην αφάνεια εκτός της JDM. Από μικροσκοπικά citycar έως ασυνήθιστα πολυτελή σεντάν, αυτά τα άγνωστα διαμάντια της Toyota αποδεικνύουν ότι η αγωνιστική εμπειρογνωσία της εταιρείας δεν περιορίζεται μόνο στα κύρια σπορ μοντέλα.
Πέντε σχεδόν άγνωστα Toyota GRMN εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής, αποκλειστικά για την JDM
Εμείς τα μαζέψαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε Toyota GRMN που πιθανώς δεν έχετε ακούσει ποτέ, αλλά αξίζουν την προσοχή μας. Μιλάμε για πρωτότυπα και μοντέλα περιορισμένης παραγωγής που συνδυάζουν τον σχεδιασμό και τη βελτιωμένη απόδοση με τη χαρακτηριστική φιλοσοφία των GRMN. Αν έστω και λίγο σε ενδιαφέρει ο χώρος του αυτοκινήτου αυτά τα σπάνια πρότζεκτ της Toyota θα σας εντυπωσιάσουν.
iQ GRMN Supercharger
Το 2008, η Toyota λανσάρισε ένα από τα μικρότερα αυτοκίνητα που έχει βάλει ποτέ σε παραγωγή, το Toyota iQ. Το γιαπωνέζικο υπό-μίνι όμως δεν είχε την ζήτηση την οποία περίμενε η εταιρεία. Παρόλα αυτά το τμήμα GR παρουσίασε το GRMN iQ Supercharger στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο τον Ιανουάριο του 2012.
Ήταν μια σπορ έκδοση του iQ που η εμφάνιση του δεν συμβάδιζε με τις επιδόσεις του. Φουσκωμένοι προφυλακτήρες με αεραγωγούς, φτερά, αεροδυναμικά βοηθήματα καθώς και ζάντες αλουμινίου Enkei 16 ιντσών μέσα σε σπορ λάστιχα του έδιναν το ακραία αγωνιστικό «look» που έψαχναν να πετύχουν οι μηχανικοί. Εσωτερικά φορούσε μπάκετ και πίνακα οργάνων που τερμάτιζε στα 200 χιλιόμετρα.
Μηχανικά ήταν βασισμένο στην 1.300άρα έκδοση. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας απέδιδε 130 άλογα και 180 Nm. Συνδυαζόταν με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με κοντές σχέσεις και ζύγιζε λίγο κάτω από έναν τόνο που με τις ειδικές ρυθμίσεις των αγωνιστικών αναρτήσεων και φρένων το έκαναν ένα μικροσκοπικό πύραυλο στην πίστα.
Η παραγωγή του ήταν πολύ περιορισμένη, φτάνοντας μόλις τις 100 μονάδες και μόνο για την αγορά της Ιαπωνίας.
Vitz GRMN Turbo
Πριν το Gr Yaris μετατραπεί σε βαρύ πυροβολικό για την πίστα η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της Toyota να αγριέψει το μοντέλο, στην Ιαπωνία (και αλλού) γνωστό ως Vitz, ήταν το 2013.
Το Vitz GRMN Turbo παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Τόκιο και βασίστηκε στο 3θυρο μοντέλο. Φορούσε πιο επιθετικό προφυλακτήρα εμπρός με φώτα ημέρας LED, πλαϊνές φούστες, πίσω διαχύτη και ζάντες αλουμινίου της BBS στις 17 ίντσες. Την εμφάνιση ολοκλήρωνε το σπορ σύστημα εξάτμισης καθώς και οι λογότυποι της GRMN.
Στο μηχανοστάσιο κρυβόταν ένας 1.500άρης κινητήρας με τούρμπο που απέδιδε 152 άλογα και 205 Nm. Η εμπειρία οδήγησης αναβαθμιζόταν από το χειροκίνητο 5άρι σασμάν και τις πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Την επιβράδυνση του Vitz GRMN Turbo αναλάμβαναν τέσσερα μεγάλα δισκόφρενα.
Στο εσωτερικό του οι μόνες σημαντικές αλλαγές ήταν τα σπορ καθίσματα το δερμάτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές και τα αλουμινένια πετάλια. Η παραγωγή του είχε περιοριστεί στις 200 μονάδες.
Να σημειώσουμε εδώ ότι λανσαρίστηκε και μια δεύτερη παραλλαγή τον Σεπτέμβριο του 2017. Κάτω από το καπό φορούσε ρυθμισμένο από τη Lotus τον υπερτροφοδοτούμενο 1.800άρη κινητήρα 2ZR-FE, τον ίδιο με την Elise S3. To μοτέρ αυτό απέδιδε 212 PS, εκτοξεύοντας το Vitz GRMN Turbo στο σπριντ 0-100 km/h σε 6,3 δευτερόλεπτα και με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 km/h. Κατασκευάστηκαν 150 μονάδες για την Ιαπωνία και 400 μονάδες για την Ευρώπη. Αργότερα το διαδέχθηκε η μαζικής παραγωγής, τετρακίνητη παραλλαγή του GR Yaris.
GT86 GRMN
Η Gazoo Racing παρουσίασε το 2016 την μοναδική έκδοση GRMN που έχει βγει ποτέ για την GT86. Η συγκεκριμένη έκδοση κυκλοφόρησε σε μόλις 86 μονάδες, ως φόρος τιμής στον συμβολικό αριθμό «86», και διατέθηκε αποκλειστικά στην ιαπωνική αγορά.
Ο κινητήρας ρυθμίστηκε για να αποδίδει 220 ίππους και 217 Nm, η μετάδοση γινόταν αποκλειστικά από 6τάχυτο χειροκίνητο σασμάν που περνούσε τη ροπή μόνο στους πίσω τροχούς μέσω διαφορικού περιορισμένη ολίσθησης. Η Toyota είχε προσθέσει φρένα Brembo και αναρτήσεις της Sachs.
Η GT86 GRMN ήταν ελαφρύτερο κατά 45 κιλά από το στάνταρ μοντέλο, χάρις την χρήση ανθρακονήματος σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου.
Εμπρός σπόιλερ, πλαϊνές ποδιές καθώς και πίσω διαχύτης αλλά και μια πτέρυγα έδιναν στην GT86 GRMN την απαραίτητη αεροδυναμική που χρειαζόταν αλλά και το ανάλογο στιλ. Το εσωτερικό ντύθηκε με μπάκετ της Recaro και σπέσιαλ σχεδιασμένη λαβή στον λεβιέ από την GRMN. Με την τελευταία να αναβαθμίσει και τους τροχούς, προσθέτοντας νέες 17άρες ζάντες και φαρδύτερα λάστιχα.
Century GRMN
Ίσως το πιο ιδιαίτερο GRMN σε αυτήν την λίστα είναι το Century GRMN. Η Toyota παρουσίασε πρώτη φορά το μοντέλο το 2018.
Η ενισχυμένη έκδοση της «προεδρικής λιμουζίνας» διαθέτει διακριτικά αεροδυναμικά κομμάτια στους προφυλακτήρες και στα πλάγια του αυτοκινήτου καθώς και μια πολύ μικρή πτέρυγα στο πίσω μέρος. Έχουν προστεθεί πιο άγριες ζάντες αλλά και λογότυποι «GRMN».
Η Toyota δεν αποκάλυψε ποτέ τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά γνωρίζουμε ότι στο ιδιαίτερο αυτό Century τοποθετήθηκε ένας κινητήρας που βασιζόταν στον υβριδικό V8 που χρησιμοποιούσαν διάφορα μοντέλα Lexus εκείνη την περίοδο. Ρυθμίσεις είχαν γίνει και στις αναρτήσεις του αυτοκινήτου που του έδωσαν πιο χαμηλό προφίλ, και παράλληλα τοποθετήθηκαν φρένα Brembo.
Κάποιες αναφορές μάλιστα έλεγαν ότι χρησιμοποιούσε και σύστημα τετρακίνησης. Η παραγωγή του μοντέλου περιορίστηκε σε δύο μόνο μονάδες. Ένα μαύρο κι ένα άσπρο, τα οποία κατασκευάστηκαν αποκλειστικά για τον ίδιο τον επικεφαλής της Toyota, Akio Toyoda.
Mark X GRMN
Το Mark X GRMN, όπως όλα τα μοντέλα GRMN, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, αυτήν τη φορά πίσω το 2014. Η Gazoo Racing πήρε ένα οικογενειακό σεντάν και του έδωσε τη σπιρτάδα που θα άρμοζε σε ένα GRMN.
Για το συγκεκριμένο, η Gazoo Racing ανασχεδίασε τον εμπρός προφυλακτήρα, δίνοντας περισσότερο χώρο έτσι ώστε να περνάει αέρας στο κινητήρα. Τοποθέτησε ανθρακονημάτινη οροφή για να μειώσει το βάρος, μαύρο καβούκι στους πλευρικούς καθρέφτες, μικρή πτέρυγα πίσω και μαύρες 19άρες ζάντες. Το εσωτερικό ντύθηκε με μαύρα σπορ καθίσματα με κόκκινες ραφές και σπορ τιμόνι.
Ο κινητήρας V6 των 3.5 λίτρων έβγαζε 321 άλογα και 380 Nm. Τη μετάδοση ανέλαβε ένα διαφορικό με σύστημα LS μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Άλλες αναβαθμίσεις ήταν η αγωνιστικά ρυθμισμένη ανάρτηση, η σπορ εξάτμιση και τα ρέισινγκ φρένα. Η παραγωγή του Mark X GRMN περιορίστηκε σε 100 μονάδες, όλες τους δεξιοτίμονες φυσικά καθώς απευθύνονταν στην JDM