Η Mazda παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό SUV EZ-60, το οποίο θα ανταγωνιστεί το Tesla Model Y και θα διατεθεί στην Ευρώπη ως CX-6e. Το μοντέλο, που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την κινεζική Changan, διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση με αιχμηρές γραμμές και μεγάλες διαστάσεις.
Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει διπλές οθόνες, ενώ η τεχνική του διάταξη περιλαμβάνει ηλεκτρικό μοτέρ 255 ίππων και ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.500 cc που λειτουργεί ως γεννήτρια. Η αυτονομία του αναμένεται να είναι μέχρι 160 χλμ.
αμιγώς ηλεκτρικά. Το μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2025 ή αρχές 2026.
Πιο αναλυτικά
Πριν περίπου μια εβδομάδα, η Mazda παρουσίασε το μοντέλο που θα τα βάλει με το Tesla Model Y. Το νέο EZ-60 βάζει τους Ιάπωνες στο ηφαίστειο, που λέγεται μεσαία ηλεκτρικά SUV, πανέτοιμο για ομηρικές μάχες με το παγκόσμιο best seller σε όλες τις αγορές. Το EZ-60 επιβεβαιώνεται ότι θα έρθει και Ευρώπη, με άλλο όνομα (CX-6e), αλλά τον ίδιο σκοπό: να μαζέψει λαό στις αντιπροσωπείες της Mazda.
Στο ίδιο κατασκευαστικό μήκος κύματος με το 6e, το EZ-60 επίσης έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την κινεζική Changan, και συγκεκριμένα την ηλεκτρική θυγατρική Deepal. Το ΕΖ-60 βασίζεται στο S07, ωστόσο εμφανισιακά ξεχωρίζει όχι μόνο από τον Κινέζο αδελφό, αλλά και από το σύνολο της κατηγορίας. Η σχεδίαση ακολουθεί την τεχνοτροπία «Soul of Motion (ψυχή της κίνησης)» και χαρακτηρίζεται από τις αιχμηρές γραμμές, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και την τολμηρή μάσκα, όπου το περίγραμμα και το σήμα είναι φωτιζόμενα. Το μήκος φτάνει τα 4.850 χλστ., το πλάτος τα 1.935 χλστ., το ύψος τα 1.620 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.908 χλστ., οπότε μιλάμε για μεγάλο αυτοκίνητο – σίγουρα μεγαλύτερο από το μέσο όρο της κατηγορίας και κυρίως, το Model Y (4.790 χλστ. μήκος, 2.890 χλστ. μεταξόνιο, 1.920 χλστ. πλάτος, 1.624 χλστ. ύψος).
Εικόνα δεν έχουμε ούτε από το εσωτερικό, αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι πανομοιότυπη με του 6e. Οπότε δεδομένες θεωρούνται οι διπλές οθόνες, με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών και μια πολύ μεγάλη κεντρική, 14,6 ιντσών, για το σύστημα πολυμέσων. Όσο για τους χώρους; Με τέτοιο μπόι, δεν περιμένουμε τίποτα λιγότερο από κορυφαία άπλα για τους επιβάτες. Για το πορτμπαγκάζ διατηρούμε επιφυλάξεις, λόγω της παρουσίας του ηλεκτροκινητήρα.
Αφορμής δοθείσης, πάμε και στο τεχνικό «ζουμί». Προς το παρόν ανακοινώνεται μόνο μια έκδοση, η range extended. Εδώ το ηλεκτρικό μοτέρ παράγει 255 ίππους και κινεί τους πίσω τροχούς, έχοντας έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη τετρακύλινδρο να λειτουργεί ως γεννήτρια για τη μπαταρία των 31,7 kWh, με το βάρος να φτάνει τα 2.590 κιλά. Αυτονομία δεν αναφέρεται, ωστόσο στο EZ-6/6e η ίδια έκδοση πάει μέχρι 160 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά και ως 1.300 χλμ. συνδυαστικά, πάντα βάζει κινεζικού κύκλου CLTC. Η Mazda εξετάζει τρίτο και τέταρτο μοντέλο από την κοινοπραξία της με την Changan, με χρονοδιάγραμμα λανσαρίσματος μεταξύ 2028 και 2030. Στο μεσοδιάστημα η φίρμα από τη Χιροσίμα εργάζεται στη δική της πλατφόρμα για EV, προγραμματίζοντας το πρώτο της μοντέλο για το 2027. Όσο για το EZ-60/CX-6e; Προς τα τέλη του 2025, το αργότερο αρχές 2026.