Η Subaru παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνολογία αερόσακου που στοχεύει στην προστασία πεζών και ποδηλατών σε περίπτωση ατυχήματος. Ο νέος εξωτερικός αερόσακος, ο οποίος είναι μεγαλύτερος και καλύπτει περισσότερη επιφάνεια στο καπό, επεκτείνεται και στα πλαϊνά του παρμπρίζ, προσφέροντας επιπλέον προστασία από τις εμπρός κολώνες του αυτοκινήτου.
Αυτή η βελτιωμένη εκδοχή του αερόσακου, που είχε παρουσιαστεί αρχικά το 2016, θα διατεθεί αρχικά στην ιαπωνική αγορά με το νέο Forester. Η Subaru δηλώνει ότι είναι ο πρώτος αερόσακος αυτού του είδους παγκοσμίως, ενισχύοντας την ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών του δρόμου.
Πιο αναλυτικά
Η παθητική ασφάλεια στα αυτοκινήτα έχει προχωρήσει απίστευτα από την εποχή των μονοκόμματων ταμπλό και της προαιρετικής ζώνης ασφαλείας. Ακόμα και με τα σημερινά συστήματα, βέβαια, κανείς δεν θέλει να πάθει ατύχημα. Αν γίνει η «στραβή» πάντως, ξέρουμε ότι υπάρχουν οι αερόσακοι ως τελευταία γραμμή άμυνας. Εκτός κι αν είσαι πεζός ή ποδηλάτης. Εδώ έρχεται η Subaru, για να μετατρέψει τον αερόσακο στην πρώτη και καλύτερη μέθοδο προστασίας.
Ο εξωτερικός αερόσακος δεν είναι κάτι καινούργιο ούτε γενικά, ούτε για τη Subaru. Οι «Πλειάδες» λάνσαραν την εν λόγω τεχνολογία πρώτη φορά το 2016, για τα Impreza, WRX, Legacy, Crosstrek και Legacy της ιαπωνικής αγοράς. Τότε, βέβαια, η εκτέλεση ήταν αρκετά βασική: ένα τρόπον τινά μαξιλάρι ενεργοποιείτο στην κορυφή του καπό, ώστε να προσφέρει ένα μαλακό σημείο επαφής για το κεφάλι του πεζού, σε περίπτωση ατυχήματος. Το θέμα είναι ότι η πρόσκρουση μπορεί να καταλήξει και σε άλλα μέρη του αμαξώματος, χώρια που το ύψος των ανθρώπων ποικίλει. Συν τοις άλλοις, οι ποδηλάτες αναγκαστικά βρίσκονται ψηλότερα και πέφτουν διαφορετικά στο όχημα, αν χτυπηθούν.
Όλους αυτούς τους προβληματισμούς θέλει να τερματίσει η αναθεωρημένη εκδοχή του εν λόγω συστήματος. Πλέον ο αερόσακος όχι μόνο καλύπτει περισσότερη επιφάνεια στο καπό, έχοντας ο ίδιος μεγαλύτερο μέγεθος, αλλά επεκτείνεται και στα πλαϊνά του παρμπρίζ, προστατεύοντας πεζούς/ποδηλάτες από τις εμπρός κολώνες – ένα από τα ισχυρότερα μέρη του αυτοκινήτου. Επιπλέον, προσάρμοσε τον τρόπο σύνδεσης του επάνω και κάτω πάνελ του αερόσακου, γεγονός που τον κρατά στη θέση του τόσο για τους ποδηλάτες όσο και για τους πεζούς. Η Subaru λέει ότι αυτός είναι ο πρώτος αερόσακος του είδους του στον κόσμο, ωστόσο -προς το παρόν- δεν απευθύνεται σε όλη την υφήλιο. Όπως και η πρώτη εκδοχή του, ο νέος εξωτερικός αερόσακος θα διατίθεται στην αγορά της Ιαπωνίας, αρχής γενομένης από το νέο Forester.