Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» με τους 81 νεκρούς – Οι ποινές & η αυτοκτονία του Π.Σφηνιά

Ναυάγιο του Εξπρές Σάμινα: Μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στην Ελλάδα με 81 νεκρούς, παραλείψεις ασφαλείας και σοβαρές ευθύνες του πληρώματος
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000, ένα ταξίδι μέχρι την Πάρο εξελίχθηκε σε μια από τις χειρότερες ναυτικές τραγωδίες στη χώρα μας, καθώς το «Εξπρές Σάμινα» ναυάγησε ανοιχτά της Πάρου, παρασύροντας στο θάνατο συνολικά 81 άτομα.

Εκείνη την ημέρα, το επιβατηγό – οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ της εταιρείας Minoan Flying Dolphins, εκτελούσε την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Ικαρία – Σάμος – Πάτμος με τελικό προορισμό τους Λειψούς. Ένα δρομολόγιο που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» με τους 81 νεκρούς – Οι ποινές & η αυτοκτονία του Π.Σφηνιά

Το μοιραίο βράδυ

Το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου του 2000 το «Εξπρές Σάμινα» αναχωρεί από τον λιμένα του Πειραιά με 533 άτομα, από τα οποία τα 472 ήταν επιβάτες και τα υπόλοιπα 61 το πλήρωμα.

Περί ώρα 22.12 ενώ το πλοίο πλησιάζει να προσεγγίσει τον λιμένα της Παροικιάς της Πάρου, με ανέμους 8 μποφόρ, 2 μίλια ανοικτά της Πάρου, προσκρούει με ταχύτητα 18 κόμβων, στις νησίδες «Πόρτες Πάρου» με συνέπεια το πλοίο να υποστεί ρήγμα στα δεξιά ύφαλά του, μήκους περίπου τριών μέτρων, στη βάση του δεξιού πτερυγίου ευσταθείας, το νερό να κατακλύσει το μηχανοστάσιο του πλοίου, παίρνοντας γρήγορα κλίση προς τα δεξιά και μετά 25 λεπτά να βυθιστεί. Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» με τους 81 νεκρούς – Οι ποινές & η αυτοκτονία του Π.Σφηνιά

Μεγάλος πανικός προκλήθηκε στους επιβαίνοντες λόγω της συσκότισης που προκλήθηκε στο πλοίο από ηλεκτρική βλάβη καθώς δεν λειτούργησε ούτε η εφεδρική ηλεκτρογεννήτρια (emergency generator) αλλά και από την απουσία ειδοποίησης της σειρήνας έκτακτης ανάγκης αλλά και της σχετικής ενημέρωσης από τα φορητά μεγάφωνα του πλοίου, με αποτέλεσμα πολλοί επιβαες, τρομοκρατημένοι, να πηδήξουν στη θάλασσα.

Ψυχραιμία στο ΥΕΝ

Αρχικά το περιστατικό στο θάλαμο επιχειρήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) δεν εμπνέει κάποια ανησυχία παρ’ ότι διαφορετική εικόνα έδιναν οι επιβαίνοντες, επικοινωνώντας μέσω κινητών τηλεφώνων με τηλεοπτικούς σταθμούς.

Μετά από αρκετή ώρα το Λιμεναρχείο Πάρου διατάσσει όλα τα παραπλέοντα σκάφη να σπεύσουν στον τόπο του ναυαγίου με πρώτους να φτάνουν στο σημείο του ναυαγίου οι ψαράδες, ενώ στην συνέχεια και σκάφη του Λιμενικού και βρετανικά πολεμικά που συμμετείχαν σε άσκηση του ΝΑΤΟ.

Μέρος των διασωθέντων μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας της Πάρου. Ο λιμενάρχης Πάρου, Δημήτρης Μάλαμας, έχασε τη ζωή του το ίδιο βράδυ από το άγχος και την πίεση κατά τη διάρκεια της επιχείρησης για τη διάσωση των ναυαγών.

Ευθύνες και παραλείψεις

Έπειτα από 12μηνη έρευνα, οι διορισμένοι πραγματογνώμονες (Απ. Παπανικολάου, καθηγητής ΕΜΠ, Ι. Βεντούρας, πλοίαρχος Α’ τάξεως, Γ. Δημητριάδης, αντιπλοίαρχος Π.Ν., Θ. Λουκάκης, καθηγητής ΕΜΠ και Εμ. Μανιός, ναυπηγός) παρέδωσαν στις 25 Σεπτεμβρίου του 2001 στον ειδικό εφέτη ανακριτή την έκθεσή τους.

Συγκεκριμένα:

Οι χειρισμοί του πληρώματος φυλακής γέφυρας ακόμα λίγα λεπτά πριν τη πρόσκρουση ήταν ανεπαρκείς, προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση. Περίπου 15 λεπτά πριν την πρόσκρουση, το πλοίο ερήμην των κανόνων ασφαλούς πλοήγησης σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν και εκτός ελέγχου της πραγματικής του θέσης, έπλεε με χρήση αυτόματου πιλότου (autopilot) με ευθύνη του πληρώματος φυλακής γέφυρας και το ακριβές στίγμα του πλοίου δεν ήταν γνωστά στον υποπλοίαρχο.

Κατά παράβαση του πιστοποιητικού ασφαλείας, οι υδατοστεγείς πόρτες ήταν όλες ανοιχτές ενώ θα έπρεπε να ήταν ερμητικά κλειστές, με ευθύνη του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου.

Οι αξιωματικοί του μηχανοστασίου μετά την πρόσκρουση δεν ειδοποίησαν έγκαιρα τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο για την ύπαρξη ρήγματος, παραλείποντας να κλείσουν τις υδατοστεγείς πόρτες (ηλεκτρικό πίνακα ή το χειροκίνητο σύστημα) τις 3 από τις 11 με αποτέλεσμα την ταχεία κατάκλυση υδάτων στο εσωτερικό του σκάφους. Η καθυστέρηση ειδοποίησης του πλοιάρχου ήταν 8-10 λεπτά.

Δεν τέθηκε σε λειτουργία η σειρήνα έκτακτης ανάγκης για εγκατάλειψη του πλοίου και της σχετικής ενημέρωσης από τα μεγάφωνα του πλοίου, με ευθύνη του πλοιάρχου καθώς επίσης δεν υπήρξε καθοδήγηση από το ανωτέρω πλήρωμα, για οργανωμένη εκκένωση του πλοίου.

Πολλά σωσίβια δεν ήταν εφοδιασμένα με λαμπτήρες σήμανσης και δεν διέθεταν σφυρίχτρες.

Το πλοίο λίγο μετά την πρόσκρουση βυθίστηκε στο σκοτάδι, η ηλεκτρογεννήτρια έκτακτης ανάγκης (emergency generator) εντός ολίγων λεπτών μετά την σύγκρουση λόγω βλάβης έπαψε να λειτουργεί.

Η παράλειψη διαβίβασης στίγματος του ναυαγίου, με αποτέλεσμα τη δυσχέρεια των ενεργειών έρευνας και διάσωσης με ευθύνη του πλοιάρχου και του ασυρματιστή του πλοίου. O ασυρματιστής ισχυρίστηκε πως από την πρώτη στιγμή έδωσε το στίγμα μέσω του «Ολύμπια Ράδιο» και του «Καναλιού 4».

Προσπάθεια αλλοίωσης των στοιχείων του ναυαγίου

Σε ανθρώπινο λάθος επισημαίνει στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης που κατέθεσε στις 31 Μαΐου του 2001 ο δύτης Νικόλαος Λαμπράκος καθώς το πλοίο ακολουθούσε λάθος ρότα (40-50 μοίρες) ενώ δεν τέθηκαν σε λειτουργία οι υδατοστεγείς πόρτες.

Ο δύτης είχε καταγγείλει κατά τις πρώτες του καταδύσεις τον Οκτώβριο του 2000 ότι γίνονταν προσπάθειες αλλοίωσης των στοιχείων του ναυαγίου.

Συγκεκριμένα είχε αναφέρει πως κατά την πρώτη του κατάδυση στο πλοίο, το ραντάρ ήταν ακέραιο και μετά το βρήκε σπασμένο, ενώ από τη γέφυρα κάποια όργανα της κονσόλας είχαν αφαιρεθεί αλλά και συρτάρια που είχαν ψαχτεί αλλά και ότι κατά τις πρώτες μέρες του ναυαγίου βρέθηκαν ηλεκτρόδια οξυγονοκοπής στο βυθό.

Στον πλοίαρχο, τον υποπλοίαρχο και την ελλιπή εκπαίδευση του πληρώματος επέρριψε τις ευθύνες για το ναυάγιο και ο παραιτηθείς δύτης Ηλίας Στεφανάκος.

Ο Πέτρος Μαντούβαλος, συνήγορος του υποπλοιάρχου Αναστάσιου Ψυχογιού, είχε αμφισβητήσει την αξιοπιστία των δύο δυτών και είχε ζητήσει από τον ειδικό εφέτη-ανακριτή την εξαίρεση τους από προανακριτικό έργο.

Το ποινικό μητρώο του δύτη Ν. Λαμπράκου βαρύνονταν με κατηγορίες και καταδίκες για κλοπές σε βαθμό κακουργήματος και εξαιρέθηκε από τις έρευνες προσωρινά μέχρι να του δοθεί αθωωτικό βούλευμα για τις κατηγορίες.

Ο Ηλίας Στεφανάκος αναγκάστηκε να παραιτηθεί κάτω από το βάρος των πιέσεων του συνήγορου υπεράσπισης Πέτρου Μαντούβαλου αλλά και με την παρουσία του στα γραφεία της πλοιοκτήτριας εταιρείας την ημέρα του θανάτου του εφοπλιστή Παντελή Σφηνιά που όξυναν την ήδη βεβαρυμένη κατάσταση γι’ αυτόν.

Ο Ηλ. Στεφανάκος διαγράφηκε από τον πίνακα Πραγματογνωμόνων Πρωτοδικείου Πειραιώς επειδή «δεν διαθέτει τα ουσιαστικά κυρίως προσόντα που απαιτούνται και δεν είναι πρόσωπο κατάλληλο για τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης». Ο Ηλίας Στεφανάκος είχε επιληφθεί και για το ναυάγιο Φ/Γ Δύστος. Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» με τους 81 νεκρούς – Οι ποινές & η αυτοκτονία του Π.Σφηνιά

Αυτοκτονία Παντελή Σφηνιά

Ο 55χρόνος εφοπλιστής-αντιπρόεδρος-διευθύνων σύμβουλος της Μinoan Flying Dolphins και πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), Παντελής Σφηνιάς, μη αντέχοντας το βάρος της τραγωδίας και της πίεσης που του ασκήθηκε έδωσε τέλος στη ζωή του το πρωί της 29ης Νοεμβρίου του 2000 πέφτοντας από τον έκτο όροφο του κτιρίου της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη στον Πειραιά. Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» με τους 81 νεκρούς – Οι ποινές & η αυτοκτονία του Π.Σφηνιά

Σύμφωνα με τις τοξικολογικές εξετάσεις που υπέγραψε ο Ιατροδικαστής Πειραιά Νικόλαος Kαλόγριας, ο Π. Σφηνιάς ήταν σε κατάσταση βαριάς μέθης ενώ είχε κάνει και χρήση αντικαταθλιπτικού φαρμάκου κατά την διάρκεια της αυτοκτονίας.

Στη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου στη Βουδαπέστη με τον τότε πρωθυπουργό της Ουγγαρίας Βίκτορ Όρμπαν, ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης εξέφρασε τη λύπη του για το θάνατο του εφοπλιστή, δηλώνοντας:

«Μόλις πληροφορήθηκα αυτό το γεγονός. Κάθε θάνατος, κάθε αυτοκτονία είναι ένα θλιβερό γεγονός και θέλω να εκφράσω τη λύπη μου για αυτό». Επίσης τη θλίψη του για το θάνατο του εκλιπόντος εξέφρασε και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστος Παπουτσής στέλνοντας συλλυπητήρια προς την οικογένειά του. Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» με τους 81 νεκρούς – Οι ποινές & η αυτοκτονία του Π.Σφηνιά

Ένα «σαπάκι» με πιστοποιητικό ασφάλειας;

Στο πλοίο είχαν διενεργηθεί ύστερα από καταγγελίες του ΑΒ’ Μηχανικού, Αναστάσιο Σορόκα, δύο έκτακτες επιθεωρήσεις, μία στις 21 Σεπτεμβρίου του 2000 και άλλη μια στις 26 του ίδιου μήνα από τους επιθεωρητές του ΚΕΕΠ (Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων), λίγες ώρες δηλαδή πριν το πλοίο βυθιστεί.

Ο Αναστάσιος Σορόκας, υπήρξε μέλος του πληρώματος ως τις 19 Σεπτεμβρίου στο «Σάμινα» οποίος παραιτήθηκε υποστηρίζοντας ότι το πλοίο ήταν αναξιόπλοο, καταγγέλλοντας την άσχημη κατάσταση μηχανών, παλαιότητα και έλλειψη συντήρησης των τεσσάρων ηλεκτρομηχανών, την προβληματική λειτουργία των συστημάτων καθέλκυσης των λέμβων, την ανεπαρκή συντήρηση της εφεδρικής ηλεκτρογεννήτριας ανάγκης, την προβληματική λειτουργία χειριστηρίων που μπλόκαραν μεταξύ μηχανής και γέφυρας και την ανεπάρκεια των υδατοστεγών θυρών σε περίπτωση που ένα τμήμα του πλοίου κατακλυζόταν με νερά όπως και έγινε.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου ελέγχου στις 21 του ίδιου μήνα, οι επιθεωρητές δεν βρήκαν κάποιο πρόβλημα στο οχηματαγωγό.

Ο μηχανικός Αναστάσιος Σορόκας όμως προχώρησε σε εκ νέου καταγγελία αναγκάζοντας τους επιθεωρητές σε επανέλεγχο του πλοίου.

Στον δεύτερο έλεγχο πάλι δεν διαπιστώθηκε κανένα απολύτως πρόβλημα. Έτσι, το πλοίο εφοδιάστηκε με πιστοποιητικό ασφαλείας και στις 5 το απόγευμα απέπλευσε από τον Πειραιά για το μοιραίο ταξίδι του.

O τέως πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσας είχε αναφέρει πως το Σάμινα δεν διέθετε Πιστοποιητικό Ασφάλειας.

Η ισχύς του Πιστοποιητικού Ασφαλείας, που είχε εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ είχε λήξει στις 17 Αυγούστου του 2000 και ταξίδευε με προσωρινό πιστοποιητικό του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης για την ασφαλή λειτουργία των Πλοίων (International Safety Management Code) το οποίο έληγε στις 22 Σεπτεμβρίου και την ίδια μέρα ο ΚΕΕΠ παρέτεινε την ισχύ του Πιστοποιητικού μέχρι και τις 20 Νοέμβριου του 2000. Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» με τους 81 νεκρούς – Οι ποινές & η αυτοκτονία του Π.Σφηνιά

Οι ποινές

Η δίκη για το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» άρχισε στις 27 Μαΐου του 2005 στο τριμελές εφετείο κακουργημάτων Πειραιώς και στις 27 Φεβρουαρίου του 2006 βγήκε η ετυμηγορία. Το δικαστήριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, ότι οι βάρκες ήταν σε καλή κατάσταση κι ότι η πρόσκρουση οφειλόταν σε κακή διακυβέρνηση κυρίως από τον υποπλοίαρχο, ενώ η γρήγορη βύθιση αποδόθηκε στο γεγονός ότι δεν ήταν κλειστές οι υδατοστεγείς θύρες. Επιβλήθηκαν ποινές φυλάκισης στον πλοίαρχο, τον υποπλοίαρχο, τον ύπαρχο, στον Α’ Μηχανικό και τον ασυρματιστή.

Ο πλοίαρχος Βασίλης Γιαννακής καταδικάσθηκε πρωτόδικα σε ποινή φυλάκισης 16 χρόνων, ενός μήνα και 15 ημερών ενώ η ποινή αργότερα μειώθηκε σε 11 χρόνια, 11 μήνες και 25 ημέρες για:

  • διατάραξη ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο από την οποία επήλθε θάνατος ανθρώπων
  • ναυάγιο από αμέλεια
  • ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
  • σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή
  • μη αυτοπρόσωπη διεύθυνση πλοίου από πλοίαρχο σε πλου με δυσχερή σημεία

Η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου το 2010 μείωσε την ποινή του, ενώ είχε ήδη αποφυλακιστεί, σε 5 έτη και 6 μήνες για διατάραξη μόνο της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας και για τα πλημμελήματα του ναυαγίου από αμέλεια και της μη αυτοπρόσωπης διεύθυνσης πλοίου, με σκοπό οποιασδήποτε ποινικής δίωξης στο μέλλον έχοντας το δικαίωμα να στραφεί κατά του Δημοσίου για την αξίωση αποζημίωσης.

Ο υποπλοίαρχος Αναστάσιος Ψυχογιός καταδικάσθηκε πρωτόδικα σε κάθειρξη 19 χρόνων, ενός μήνα και 15 ημερών και αργότερα μειώθηκε σε 12 χρόνια, 9 μήνες και 25 ημέρες για:

  • διατάραξη ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο από την οποία επήλθε θάνατος ανθρώπων
  • ναυάγιο από αμέλεια
  • ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
  • σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Ο ύπαρχος Γιώργος Τριαντάφυλλος καταδικάσθηκε πρωτόδικα σε ποινή φυλάκισης 8 χρόνων, 9 μηνών και 28 ημερών που αργότερα μειώθηκε σε 5 χρόνια και 28 ημέρες (εξαγοράσιμη) για:

  • διατάραξη ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από αμέλεια
  • ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
  • πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή
  • έκθεση με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή
  • εγκατάλειψη πλοίου χωρίς τη συναίνεση πλοιάρχου

Ο Α’ μηχανικός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης καταδικάσθηκε σε ποινή φυλάκισης πρωτόδικα 8 χρόνων, 6 μηνών και 28 ημερών και αργότερα η ποινή μειώθηκε σε 7 χρόνια, πέντε μήνες και 28 ημέρες (εξαγοράσιμη) για:

  • πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια
  • ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
  • πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή
  • έκθεση με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή

Ο ασυρματιστής Δημήτρης Τσούμας καταδικάστηκε πρωτόδικα σε φυλάκιση 15 μηνών, με 3ετή αναστολή, ενώ αργότερα μειώθηκε σε 10 μήνες με τριετή αναστολή για:

  • εγκατάλειψη πλοίου χωρίς συναίνεση πλοιάρχου.

Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της τότε πλοιοκτήτριας εταιρίας Νικόλαος Βικάτος και Κωνσταντίνος Κληρονόμος καταδικάσθηκαν πρωτόδικα σε φυλάκιση 4 χρόνων, τριών μηνών και τριών ημερών, ενώ αργότερα η ποινή μειώθηκε σε φυλάκιση 21/2 ετών και 2 ημερών (εξαγοράσιμη) για έκθεση κατά συρροή με ενδεχόμενο δόλο.


Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» με τους 81 νεκρούς – Οι ποινές & η αυτοκτονία του Π.Σφηνιά

ΑΕΚ – Ίζβιντατς: Θριαμβευτικό βήμα πρόκρισης για την ομάδα χάντμπολ της Ένωσης στον τελικό του European Cup

Θεσσαλονίκη: Εφιάλτης για 18χρονο που έπεσε θύμα άγριας ληστείας

Γιώργος Αμούτζας: Σήκωσε ξανά τον Επιτάφιο στους ώμους – Η Τάνια Μπρεάζου στο πλευρό του

Λανσάρεται στην Ελλάδα το οικολογικό VW Caddy eHybrid

Reuters: Το Ισραήλ δεν αποκλείει χτύπημα στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν – Ο Τραμπ ζητεί χρόνο για συνομιλίες και κρατά αποστάσεις

Η Γη της Ελιάς: Ειρήνη και Βασιλική διασταυρώνουν ξίφη για την καρδιά του Μιλτιάδη

Συγκλονιστικές ιστορίες ανθρώπων που αναστήθηκαν μετά την… εκτέλεσή τους!

Αποκαλύπτεται η κρυμμένη ιστορία πίσω από τα ονόματα των 12 μηνών

Ελισάβετ Μουτάφη: «Ήμουν αγενής στο πρώτο ραντεβού, ο Μάνος παραλίγο να με αποκαλέσει γαϊδούρα!»

Πέισερς – Μπακς: Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο επιστρέφει δυναμικά στα πλέι οφ του NBA

«Δράκος της Καλογρέζας»: Το χρονικό του στυγερού δολοφόνου που κακοποιούσε ανήλικους – Η ανατριχιαστική δράση του

Σοκ στη Νεμπράσκα: Τρεις νεκροί από μοιραία πτώση αεροσκάφους σε ποτάμι

Πάσχα: Το εντυπωσιακό έθιμο των μπότηδων στην Κέρκυρα

“Olo”: Επιστήμονες ανακάλυψαν χρώμα… αόρατο στην ανθρώπινη ιστορία

00:00 / 00:00

Τί ανεβάσαμε VS Τί ακουγόταν στη τάξη – Το ξεκαρδιστικό βίντεο δασκάλας μετά...

Αναπληρώτρια δασκάλα στο TikTok έγινε viral όταν ανέβασε τις πανέμορφες Πασχαλινές λαμπάδες που έφτιαξε με τα παιδιά της τάξης της. Αυτό που έκανε το...

Ήταν κρυμμένο στη σελίδα 16 της Google – Ανακάλυψε θησαυρό που όλοι προσπέρασαν

Μια πρόσφατη ανακάλυψη στη ζούγκλα του Μεξικού αποκαλύπτει μια αρχαία πόλη των Μάγια, γνωστή ως Valeriana, που παρέμενε κρυμμένη για αιώνες. Η ανακάλυψη έγινε...

Όταν εισβάλλουν στην πόρτα σου… αλιγάτορες! video

Ένα ανατριχιαστικό βίντεο από τη Φλόριντα αποτυπώνει την εισβολή αλιγάτορα σε κατοικημένη περιοχή, προκαλώντας αίσθηση ακόμη και σε μια περιοχή γνωστή για τις συχνές...

Αυτοί είναι οι Ινδιάνοι που θεωρούνται οι Έλληνες της αρχαίας Αμερικής!

Αυτή είναι η φυλή των Ινδιάνων, η οποία χρησιμοποιούσε ελληνικές λέξεις.Τρία δείγματα πετρογλυφικών βρέθηκαν στην Βόρεια Αμερική, όπου ερευνήθηκαν και αποδόθηκαν στο ότι είναι...

Γκου: Το μυστηριώδες δηλητήριο που χορηγούσαν οι Κινέζες στους συντρόφους τους και εξαφάνιζαν τις απιστίες (φωτό)

Το άρθρο εξερευνά την ιστορία του γκου, ενός μυστηριώδους δηλητηρίου που χρησιμοποιούνταν από γυναίκες στην Κίνα για να διατηρούν τους συντρόφους τους κοντά τους...

Πως αναδύθηκε το Σύνδρομο της Στοκχόλμης – Το συγκλονιστικό περιστατικό του 1973 στην...

Το άρθρο αναφέρεται στο περιστατικό του 1973 στη Σουηδία, όπου ένας ληστής, ο Γιαν-Ερικ Όλσον, κρατούσε ομήρους σε τράπεζα και ανέπτυξε απρόσμενους δεσμούς με...

Η γιγαντιαία «θαλάσσια σαύρα» – Το συγκλονιστικό απολίθωμα του Θαλασσοτιτάνα που κυριαρχούσε πριν...

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν στο Μαρόκο το απολίθωμα ενός γιγάντιου θαλάσσιου ερπετού, του Θαλασσοτιτάνα (Thalassotitan atrox), που κυριαρχούσε στους ωκεανούς πριν 66 εκατομμύρια χρόνια, κατά...

Το μυστήριο: Γιατί κανένας Έλληνας δεν γεννήθηκε μεταξύ 16 και 28 Φεβρουαρίου 1923;

Το άρθρο εξερευνά το παράξενο φαινόμενο της απουσίας γεννήσεων στην Ελλάδα μεταξύ 16 και 28 Φεβρουαρίου 1923, λόγω της μετάβασης από το Ιουλιανό στο...

Ο μύθος της θεάς Αλήθειας: Τι κρύβεται πίσω από την άγνωστη θεότητα της...

Ο μύθος της θεάς Αλήθειας, που προσωποποιεί την έννοια της αλήθειας στην ελληνική μυθολογία, αποκαλύπτει την πολιτισμική σημασία της δικαιοσύνης στην αρχαιότητα. Σύμφωνα με...

Πού κρύβεται ο τάφος του Αχιλλέα που προσκύνησε ο Μέγας Αλέξανδρος;

Ο τάφος του Αχιλλέα, του εμβληματικού ήρωα της ελληνικής μυθολογίας, παραμένει άγνωστος, παρά τις πολλές ανασκαφές και εικασίες που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια...

Η ξεχασμένη επιδημία τύφλωσης στην Αθήνα του 1840: Αποκαλύπτεται το σοκαριστικό μυστήριο

Στη δεκαετία του 1840, η Αθήνα πλήγηκε από μια επιδημία τράχωματος, μιας μεταδοτικής ασθένειας που προκαλούσε μόνιμη τύφλωση και επηρεάζε τους φτωχότερους κατοίκους. Η...

Αριστοφάνης: 10 διαχρονικά αποφθέγματα του μεγάλου σατιρικού ποιητή που επιβιώνουν μέχρι σήμερα

Ο Αριστοφάνης, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της αρχαίας αθηναϊκής κωμωδίας, άφησε πίσω του έναν πλούτο έργων που συνεχίζουν να επηρεάζουν τη σκέψη και...

Κίνα: Εντοπίστηκαν δεινόσαυροι ηλικίας 125 εκατ. ετών με θηλαστικά διατηρημένα ακόμη στα στομάχια...

Στη βόρεια Κίνα, ανακαλύφθηκαν δύο νέα είδη φτερωτών δεινοσαύρων ηλικίας 125 εκατομμυρίων ετών, που ρίχνουν φως στη συμπεριφορά των σαρκοφάγων δεινοσαύρων της πρώιμης Κρητιδικής...

Ένας τραγικός «καυγάς»: Όταν 93 άνθρωποι χάθηκαν για ένα ποτήρι κρασί

Στις 10 Φεβρουαρίου 1355, μια διαμάχη μεταξύ φοιτητών και ντόπιων στην Οξφόρδη, που ξεκίνησε από μια διαμαρτυρία για την ποιότητα του κρασιού σε μια...

Όταν τα Α.Μ.Α.Ν. αποθέωναν το Πάσχα στην Ελλάδα – Το θρυλικό σκετς που κατακτά ξανά το TikTok

Το άρθρο αναφέρεται στην επιτυχία ενός αποσπάσματος από την εμβληματική σατιρική εκπομπή "Α.Μ.Α.Ν. Τα Καθάρματα", που προβλήθηκε για τελευταία φορά το 2000.25 χρόνια μετά,...

Panjandrum: Αποκαλύπτεται το φονικότερο πειραματικό όπλο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (φώτο-βίντεο)

Το άρθρο αποκαλύπτει την ιστορία του Panjandrum, ενός πειραματικού όπλου που σχεδιάστηκε από τους Βρετανούς κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, με στόχο...

6 διαχρονικές αλήθειες του Αισώπου που πρέπει να θυμάσαι

Ο Αίσωπος, ο αρχαίος Έλληνας μυθογράφος, έχει αφήσει πίσω του διαχρονικές αλήθειες που συνεχίζουν να εμπνέουν και να καθοδηγούν. Στο άρθρο αναφέρονται έξι βασικές...

Ήταν στη σελίδα 16 της Google – Ανακάλυψε θησαυρό που όλοι προσπέρασαν

Μια νέα αρχαία πόλη των Μάγια, ονόματι Valeriana, ανακαλύφθηκε τυχαία μέσω μιας αναζήτησης στο Google από τον διδάκτορα Luke Auld-Thomas, ο οποίος εντόπισε δεδομένα...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θέμος Αναστασιάδης: Αποκαλύψεις για την χήρα του, Βασιλική, 6 χρόνια μετά την απώλειά του

Η Βασιλική Παναγιωτοπούλου πραγματοποίησε μια νυχτερινή έξοδο στον Λυκαβηττό,...

Βασίλης Καρράς: Το οικογενειακό δράμα που εξελίσσεται μετά την απώλειά του

Ο Βασίλης Καρράς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία...

«Ιησούς από τη Ναζαρέτ»: Η απαγορευμένη σκηνή της Ανάστασης που έκρυψε ο ΑΝΤ1 –...

Η τηλεοπτική μίνι σειρά «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» αποτελεί...

Ναταλία Γερμανού: Η αιχμηρή απάντησή της στην επίθεση της Εβελίνας Νικόλιζα!

Η Εβελίνα Νικόλιζα προχώρησε σε αιχμηρές δηλώσεις για τη...

// ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ