Το Fisker Karma, ένα από τα πρώτα πολυτελή ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, διατίθεται προς πώληση στη Γλυφάδα με τιμή 43.000 ευρώ, καθιστώντας το ένα από τα πιο προσιτά της Ευρώπης.
Το μοντέλο, σχεδιασμένο από τον διάσημο Δανό σχεδιαστή Henrik Fisker, συνδυάζει σπορ επιδόσεις και πολυτέλεια, διαθέτοντας επαναφορτιζόμενη διάταξη που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 51 χιλιομέτρων.
Παρά την εντυπωσιακή του σχεδίαση και τις καινοτόμες τεχνολογίες, το Fisker Karma δεν κατάφερε να αποκτήσει μαζική εμπορική επιτυχία, αλλά άφησε σημαντική κληρονομιά στην ηλεκτρική και υβριδική κινητικότητα.
Πιο αναλυτικά
To Fisker Karma αποτελεί έναν πιονιέρο της ηλεκτροκίνησης, αφού ήταν από τα πρώτα επαναφορτιζόμενα μοντέλα. Και μάλιστα όχι ένα καθημερινό, όπως το Opel Ampera, αλλά υψηλής ισχύος και πολυτέλειας. Με 6ψήφια τιμή αγοράς.
Το Fisker Karma ξεχωρίζει για την εντυπωσιακή σχεδίασή του, την οποία επιμελήθηκε ο διάσημος Δανός σχεδιαστής Henrik Fisker. Ιδρυτής της Fisker Automotive και της Fisker Inc., έχοντας περάσει και από άλλες περίτρανες αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπως η BMW και η Aston Martin.
Θες να προσθέσεις στο γκαράζ σου κάτι πραγματικά μοναδικό; Αλλά να ξέρεις ότι θα το πληρώσεις ακριβά, συν τα ρίσκα σχετικά με το τι γίνεται σε περίπτωση στραβής
Το Fisker Karma ενσωματώνει επαναφορτιζόμενη διάταξη, με μπαταρία 20,1 kWh, που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 51 km πριν πάρει μπροστά ο δίλιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας. Στην ουσία λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Όντας ένα από τα πρώτα EREV, το Karma συνδυάζει μεταξένια λειτουργία, οικολογική συνείδηση και σπορ επιδόσεις. Μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,9”, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 200 km/h.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διάφορων προγραμμάτων οδήγησης, όπως η «Stealth» για αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση. Ή η «Sport» που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις.
Το εσωτερικό του Fisker Karma είναι εξίσου εντυπωσιακό με την εξωτερική του σχεδίαση. Η καμπίνα διαθέτει υψηλής ποιότητας υλικά, ξύλο, δέρμα και αλουμίνιο.
Οι ανέσεις περιλαμβάνουν πολυτελή καθίσματα, προσεγμένο ηχοσύστημα και συστήματα ψυχαγωγίας και ασφάλειας που ήταν -τότε- στην ακμή της τεχνολογίας. Προφανώς έχουν ξεπεραστεί μετά από τόσα χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, η καμπίνα είναι αυστηρά 4θέσια, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το Opel Ampera.
Το Fisker Karma μπορεί να μην αποτέλεσε εμπορική επιτυχία, αλλά άφησε μια σημαντική κληρονομιά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αφού συνέβαλε στην προώθηση της υβριδικής και της ηλεκτρικής κινητικότητας, ενώ έθεσε ψηλά τον πήχη για τα επόμενα ηλεκτρικά και υβριδικά πολυτελείας.
Η Fisker, υπό νέες διοικητικές συνθήκες, παρουσίασε το 2021 το νέο Fisker Ocean, ένα 100% ηλεκτρικό SUV. Παρ’ότι είναι πραγματικά αξιόλογο οδηγικά και ως EV, αυτό δεν αποσόβησε τη χρεοκοπία της εταιρείας. Αφήνοντας στα κρύα του λουτρού τους αγοραστές.
Τώρα, ένα Fisker Karma πωλείται στη Γλυφάδα, ένα από τα λίγα που είναι διαθέσιμα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Κοστίζοντας €43 χιλιάρικα, είναι από τα φθηνότερα της Ευρώπης. Αλλά παραμένει ακριβή αγορά και με υψηλό ρίσκο.