Το Renault 5 Turbo 3E, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύφθηκε με τιμή 157.000 ευρώ για τη βρετανική αγορά, προκαλώντας ανάμεικτες αντιδράσεις. Ο CEO της Renault, Fabrice Cambolive, χαρακτήρισε την τιμή «δίκαιη», αν και οι προσδοκίες ήταν για υψηλότερες τιμές.
Το αυτοκίνητο, που θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό, απευθύνεται σε αγοραστές που βλέπουν την αγορά του ως επένδυση. Με 540 ίππους και επιδόσεις που υπόσχονται επιτάχυνση από 0-100 km/h σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα, το Turbo 3E διαθέτει καινοτόμες τεχνολογίες όπως drift-assist και ταχυφόρτιση 350 kW.
Ωστόσο, η αυτονομία του σε πίστα περιορίζεται σε 15-20 λεπτά.
Πιο αναλυτικά
Πριν ένα μήνα, ο Fabrice Cambolive χαρακτήριζε την τιμή αγοράς του Renault 5 Turbo 3E «δίκαιη για το προϊόν και την ισχύ του». Και τώρα, ξέρουμε ακριβώς σε τι αναφερόταν ο διευθύνων σύμβουλος των Γάλλων.
Η τιμή του νέου Renault 5 Turbo 3E των 540 ίππων ανακοινώθηκε αρχικά για τη βρετανική αγορά. Όπου τιμάται από £135.000, που ισοδυναμούν με €157.000.
Είναι τσουχτερή; Δίχως άλλο. Την περιμέναμε ακόμα παραπάνω; Ναι, για να είμαστε ειλικρινείς. Αφού η προηγούμενη δήλωση του CEO έκανε λόγο για «πολύ κάτω» από τα €265.000 που τιμάται η A110 R Ultime.
Μας είχαν προετοιμάσει για τα χειρότερα, για να πούμε «πάλι καλά» με τα 157 χιλιάρικα
Τι αγοράζεις όμως με τόσα χρήματα; Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για περιορισμένη παραγωγή. Που στοχεύει σε γερά πορτοφόλια, που θα δουν το ηλεκτρικό χάτσμπακ και ως επένδυση για τα χρήματά τους.
«Πολλοί αγοραστές, που γνωρίζουν ήδη πόσο θα κοστίζει, είναι έτοιμοι να επενδύσουν γιατί πιστεύουν ότι τέτοιου είδους μοντέλο, δεν θα χάσει ποτέ την αξία του», δήλωνε τον Γενάρη ο Cambolive.
Υπογραμμίζοντας ότι το αυθεντικό Turbo χτυπάει αντίστοιχες και υψηλότερες τιμές. Συγκρίνονται όμως τα δύο μοντέλα;
Η Billancourt δηλώνει απερίφραστα «ναι» και υπόσχεται επικές πλαγιολισθήσεις, χάρη και στη λειτουργία drift-assist και το κάθετο χειρόφρενο. Που θα μιμείται τον τρόπο που δουλεύουν τα υδραυλικά χειρόφρενα. Με τόση ισχύ, θα είναι καταιγιστικό και στις ευθείες.
Υπόσχεται κάτω από 3,5” για το 0-100 km/h, παρά την έλλειψη τετρακίνησης. Τα 200 km/h θα έρχονται σε λιγότερα από 9” και η επιτάχυνση δεν θα σταματά πριν τα 270 km/h.
Είναι αξιοπερίεργο που το βάρος έχει διατηρηθεί τόσο χαμηλά, στα 1.450 kg, παρά την μπαταρία των 70 kWh.
Και με 800-βολτή ηλεκτρική αρχιτεκτονική, θα μπορεί να αξιοποιήσει ταχυφόρτιση 350 kW και να γεμίσει από το 15% στο 80% σε 15’.
Τι θα γίνει όμως αν το «πλακώσεις» στην πίστα; Οι Γάλλοι αναφέρουν ότι μέσα στην πίστα θα επαρκεί για «15’ με 20’ δράσης».