Πριν από έναν χρόνο, η Volkswagen είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να λανσάρει 30 νέα μοντέλα στην Κίνα έως το 2030.
Η προθεσμία αυτή μειώθηκε, καθώς πλέον ο στόχος αυτός πρέπει να επιτευχθεί μέσα σε μόλις δύο χρόνια. Έτσι, η γερμανική φίρμα κάνει δυναμική εμφάνιση στην Έκθεση της Σαγκάης παρουσιάζοντας ούτε ένα ούτε δύο, αλλά τρία πρωτότυπα μοντέλα. Η στρατηγική αυτών των μελλοντικών μοντέλων είναι ξεκάθαρη: «Στην Κίνα, για την Κίνα». Το 2023, η Volkswagen έχασε τη ηγετική θέση της στη σινική αγορά ηγέτη υπέρ μιας τοπικής μάρκας, της BYD. Η περυσινή χρονιά δεν ήταν ιδιαίτερα θετική, ιδίως στην Κίνα, λόγω του έντονου τοπικού ανταγωνισμού.
Αν η Volkswagen δεν θέλει να χάσει κι άλλο έδαφος στην Κίνα, οφείλει πάση θυσία να μη μείνει πίσω από τις κινεζικές μάρκες στα ηλεκτρικά
Η Volkswagen όφειλε λοιπόν να αντιδράσει: «Ανεβάσαμε ταχύτητα στην Κίνα με το νέο μας κέντρο εξέλιξης στο Hefei. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τον χρόνο εξέλιξης των μοντέλων σε το πολύ 34 μήνες. Τα τρία πρωτότυπα που παρουσιάζουμε ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των Κινέζων καταναλωτών όσον αφορά την τεχνολογία, με πλήρως ηλεκτρική σύστημα κίνησης για τις κατηγορίες μεγάλου όγκου και μεγάλου μεγέθους, κι ένα πρωτότυπο με εκτεταμένη αυτονομία».
Όπως αναμενόταν, αυτά τα τρία πρωτότυπα προέρχονται από κοινοπραξίες: ID Aura (FAW-Volkswagen), ID Era (SAIC-Volkswagen) και ID Evo (Volkswagen-Anhui).
Το πρώτο πρωτότυπο, το Aura, είναι μια μπερλίνα, άγνωστου προς το παρόν μήκους, που στοχεύει πελάτες της κατηγορίας A, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στο θέμα της τιμής. Η μάρκα αναφέρει ότι διαθέτει ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα και ότι το πολυμεσικό περιβάλλον χρήσης του θυμίζει smartphone.
Το δεύτερο, το ID Era, είναι ένα μεγάλο SUV με τρεις σειρές καθισμάτων. Διαθέτει εκτεταμένη αυτονομία, κάτι πρωτόγνωρο για τη Volkswagen, προσφέροντας 1.000 km αυτονομία, εκ των οποίων τα 300 χιλιόμετρα αποκλειστικά με την μπαταρία.
Τέλος, το ID Evo είναι επίσης ένα μεγάλο SUV, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Δεν δόθηκαν τεχνικές λεπτομέρειες, εκτός από το ότι βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800 V.
Η Volkswagen δεν αποκαλύπτει ακόμα πολλά γι’ αυτά τα τρία μελλοντικά μοντέλα. Ωστόσο, σημειώνει ότι θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα βασισμένα στην τεχνητή νοημοσύνη για «υψηλά αυτοματοποιημένη οδήγηση».
Αν η Volkswagen δεν θέλει να χάσει κι άλλο έδαφος στην Κίνα, οφείλει πάση θυσία να μη μείνει πίσω από τις κινεζικές μάρκες, οι οποίες διαπρέπουν σε αυτόν τον τομέα.