Το νέο Renault R5 Turbo 3E επιστρέφει δυναμικά στην αγορά, συνδυάζοντας κλασικά στοιχεία του θρυλικού 5 Turbo Maxi με σύγχρονη τεχνολογία και εντυπωσιακή απόδοση.
Με ισχύ 545 ίππων και 4.800 Nm ροπής από δύο ηλεκτροκινητήρες, το ηλεκτρικό hyper hatch επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, προσφέροντας κορυφαία επιτάχυνση και τελική ταχύτητα 270 χλμ./ώρα.
Το κόστος του ανέρχεται σε 155.000 ευρώ, με 45.000 ευρώ προκαταβολή για τις πρώτες 500 παραγγελίες, σε μια παραγωγή που θα φτάσει συνολικά τις 1.980 μονάδες.
Πιο αναλυτικά
Το είπε πριν δυο χρόνια η Renault, το έκανε πράξη στα τέλη του 2024: το 5 Turbo όχι μόνο επέστρεψε, αλλά το έκανε με ένα πάταγο της τάξης των 545 ίππων! Το θέμα είναι ότι τόση δύναμη, τεχνολογία και αποκλειστικότητα, κοστίζουν.
Το 5 Turbo 3E αντλεί αφειδώς στοιχεία από το θρυλικό 5 Turbo Maxi της δεκαετίας του 80, φορώντας τα κλασικά αγωνιστικά χρώματα της γαλλικής εταιρίας και αφήνοντάς μας άφωνους με το απίστευτα επιθετικό παρουσιαστικό του. Τα ξεχειλωμένα φτερά και οι τεράστιες ζάντες είναι δυο μόνο από τα στοιχεία που τραβούν τα βλέμματα, με τον θηριώδη διαχύτη να κάνει το ίδιο απολύτως επιτυχημένα. Το αμάξωμα από ανθρακονήματα είναι ελαφρύ και διαθέτει εξαιρετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας, δύο ιδιότητες που είναι θεμελιώδεις για έναν «πύραυλο τσέπης», αντάξιο του ονόματος και της κληρονομιάς του. Όπως και ο εμβληματικός πρόγονός του, το Renault 5 Turbo 3E έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στα μετόπισθεν, προσφέρουν αμεσότητα απόκρισης στη μετάδοση της ισχύος σε κάθε τροχό, επιτυγχάνοντας συνολική ισχύ 545 ίππων και 4.800 Nm!
Το ηλεκτρικό hyper hatch ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, τιμή ισάξια ενός supercar ή ακόμα και ενός hypercar, φτάνοντας παράλληλα μέχρι τα 270 χλμ./ώρα τελικής (από τις υψηλότερες σε ηλεκτρικό). Πέρα από την αστείρευτη δύναμη και την καταιγιστική επιτάχυνση, όσοι τυχεροί καθίσουν στα πηδάλια του νέου 5 Turbo θα έχουν στη διάθεσή τους τόσο κουμπί overboost στο τιμόνι (overtake το λένε οι Γάλλοι, για να δίνει έξτρα ισχύ λίγων δευτερολέπτων ώστε να προσπερνάς στην πίστα), όσο και ειδική επιλογή για drift. Όσο για το βάρος, δεν ξεπερνά τα 1.450 κιλά (4,08 μέτρα μήκος, 2,03 μ. πλάτος, 1,38 μ. ύψος, 2,57 μ. μεταξόνιο, 118 χλστ. απόσταση από το έδαφος).
Πάμε και στο «ρεζουμέ» τώρα, που δεν είναι άλλο από το κόστος. Το R5 Turbo 3E είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στη Γαλλία, με αρχική τιμή 155.000 ευρώ! Μάλιστα, όσοι θέλουν ένα από τα πρώτα 500 νέα 5 Turbo θα πρέπει να καταθέσουν 45.000 ευρώ προκαταβολή. Η Renault τονίζει πως η συγκεκριμένη τιμή αφορά αυτή την πρώτη 500άδα της παραγωγής, σε σύνολο 1.980 (φόρος τιμής στη χρονολογία λανσαρίσματος του πρώτου), δίχως να αναφέρει πόσο θα κοστίζουν τα εναπομείναντα 1.380.