Η Mazda παρουσίασε πρόσφατα το νέο ηλεκτρικό SUV EZ-60, το οποίο στοχεύει να ανταγωνιστεί το Tesla Model Y. Το μοντέλο, που θα κυκλοφορήσει και στην Ευρώπη ως CX-6e, έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την κινεζική Changan.
Διαθέτει εντυπωσιακή σχεδίαση με αιχμηρές γραμμές και μεγάλη 26άρα οθόνη infotainment. Το EZ-60 θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: μία αμιγώς ηλεκτρική και μία με range extended, και υπόσχεται αυτονομία έως 1.000 χλμ.
για την τελευταία. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στην Κίνα εντός της χρονιάς, με το χρονοδιάγραμμα για την Ευρώπη να παραμένει αδιευκρίνιστο.
Πιο αναλυτικά
Πριν περίπου μια εβδομάδα, η Mazda παρουσίασε το μοντέλο που θα τα βάλει με το Tesla Model Y. Το νέο EZ-60 βάζει τους Ιάπωνες στο ηφαίστειο, που λέγεται μεσαία ηλεκτρικά SUV, πανέτοιμο για ομηρικές μάχες με το παγκόσμιο best seller σε όλες τις αγορές. Το EZ-60 παρουσιάστηκε πλέον επίσημα, επιβεβαιώνεται ότι θα έρθει και Ευρώπη, με άλλο όνομα (CX-6e), αλλά τον ίδιο σκοπό: να μαζέψει λαό στις αντιπροσωπείες της Mazda.
Στο ίδιο κατασκευαστικό μήκος κύματος με το 6e, το EZ-60 επίσης έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την κινεζική Changan, και συγκεκριμένα την ηλεκτρική θυγατρική Deepal. Το ΕΖ-60 βασίζεται στο S07, ωστόσο εμφανισιακά ξεχωρίζει όχι μόνο από τον Κινέζο αδελφό, αλλά και από το σύνολο της κατηγορίας. Η σχεδίαση ακολουθεί την τεχνοτροπία «Soul of Motion (ψυχή της κίνησης)» και χαρακτηρίζεται από τις αιχμηρές γραμμές, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και την τολμηρή μάσκα, όπου το περίγραμμα και το σήμα είναι φωτιζόμενα. Το μήκος φτάνει τα 4.850 χλστ., το πλάτος τα 1.935 χλστ., το ύψος τα 1.620 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.908 χλστ., οπότε μιλάμε για μεγάλο αυτοκίνητο – σίγουρα μεγαλύτερο από το μέσο όρο της κατηγορίας και κυρίως, το Model Y (4.790 χλστ. μήκος, 2.890 χλστ. μεταξόνιο, 1.920 χλστ. πλάτος, 1.624 χλστ. ύψος).
Στο εσωτερικό τα πάντα ξεκινούν και σταματούν με την 26άρα οθόνη (26,45 ίντσες για την ακρίβεια) του infotainment, που καταλαμβάνει πάνω από το μισό ταμπλό! Ένας μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων και το τρισδιάστατο head-up display αναλαμβάνουν την ενημέρωση του οδηγού πίσω από το τιμόνι, στο οποίο δεν βρίσκουμε το σήμα της Mazda, αλλά την ολόγραφη ονομασία της εταιρίας. Οθονών συνέχεια και στον κεντρικό καθρέπτη, που επί της ουσίας δείχνει την εικόνα από τα μετόπισθεν μέσω κάμερας, αλλά και στα πλαϊνά (κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέπτες, προαιρετικά) ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλίζονται με ηχοσύστημα 23 ηχείων!
Στο τεχνικό σκέλος, οι πληροφορίες ακόμα έρχονται σε δόσεις. Η Mazda ανακοινώνει πως το EZ-60 θα είναι διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις: μια αμιγώς ηλεκτρική και μια range extended. Αμφότερες αξιοποιούν έναν ηλεκτροκινητήρα 255 ίππων στο πίσω μέρος, που κινεί τους αντίστοιχους τροχούς, ενώ το EZ-60 R EV διαθέτει κι έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη τετρακύλινδρο να λειτουργεί ως γεννήτρια, για τη μπαταρία των 31,7 kWh. Οι Κινέζοι αναφέρουν μέγιστη αυτονομία άνω των 1.000 χλμ., τη στιγμή που το EV περιορίζεται στα 600 χλμ., δίχως να αναφέρεται χωρητικότητα μπαταρίας. Και τα δυο νούμερα, βέβαια, σε κύκλο CLTC. Η Mazda αναφέρει περήφανα πως οι μηχανικοί της πέτυχαν κατανομή βάρους 50-50 στο range extended, ενώ το EV είναι στο 47-53 λόγω μεγαλύτερης συστοιχίας, φορώντας σε κάθε περίπτωση ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με τους τροχούς στην κορυφαία έκδοση να φτάνουν το 255/40 R21.
Οι πωλήσεις του νέου EZ-60 θα ξεκινήσουν στην Κίνα εντός της χρονιάς, δίχως να ανακοινώνεται χρονοδιάγραμμα λανσαρίσματος στην Ευρώπη.