Ένα ρομποτικό όχημα στην Κίνα προκάλεσε ανησυχία όταν καταγράφηκε να ρυμουλκεί ένα ηλεκτρικό σκούτερ, το οποίο είχε ήδη πέσει στο δρόμο από προηγούμενο ατύχημα. Το αυτόνομο βαν, προσπαθώντας να αποφύγει τα συντρίμμια, καβάλησε το σκούτερ και συνέχισε την πορεία του, αγνοώντας το συμβάν.
Μία ημέρα αργότερα, ένα άλλο όχημα της ίδιας εταιρείας ενεπλάκη σε σύγκρουση με SUV, ενώ βρισκόταν σε χειροκίνητη λειτουργία. Η εταιρεία δήλωσε ότι θα βελτιώσει τους αλγόριθμούς της για καλύτερη διαχείριση εμποδίων, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ασφάλειας στην αυτόνομη οδήγηση.
Πιο αναλυτικά
Στη θεωρία, ένα αυτόνομο όχημα είναι ήδη πιο ασφαλές από τους ανθρώπους οδηγούς. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν λαθεύουν ποτέ. Έχουμε δει κάμποσα αυτόνομα ταξί να τρακάρουν ή να ακινητοποιούνται στη μέση του δρόμου.
Τίποτα από αυτά δεν φτάνει σε τρόμο το ατύχημα που συνέβη πρόσφατα στην Κίνα. Όταν ένα μη επανδρωμένο φορτηγό παράδοσης μαγνητοσκοπήθηκε να σέρνει ένα ηλεκτρικό σκούτερ. Μόλις μια μέρα αργότερα, αυτόνομο όχημα του ίδιου κατασκευαστή ενεπλάκη σε οπίσθια σύγκρουση.
Η αυτόνομη οδήγηση είναι το μέλλον. Αλλά έχει να λύσει κάμποσα ζητήματα στην πορεία
Το πρώτο εκ των δύο, που κατέγραψε η κάμερα και φαίνεται στο βίντεο, συνέβη στην πόλη Xi’an. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ηλεκτρικό σκούτερ βρισκόταν ήδη πεσμένο στο οδόστρωμα μετά από προηγούμενο ατύχημα.
Το αυτόνομο βαν, προσπαθώντας να περιηγηθεί γύρω από τα συντρίμμια, κατέληξε να καβαλήσει μέρος του σκούτερ κάτω από τους τροχούς του.
Το τρομακτικό είναι ότι το βαν συνέχισε για κάμποση ώρα την πορεία του, λες και δεν συνέβαινε το παραμικρό. Είναι ενδιαφέρον ότι το σκούτερ προκάλεσε την ακινητοποίηση του μπροστά αριστερού τροχού, χωρίς αυτό να προξενήσει την παύση λειτουργίας του οχήματος.
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι ανάλογο. Και υπόσχεται ότι θα βελτιώσει τον αλγόριθμο, ώστε ο στόλος της να μπορεί να χειρίζεται καλύτερα εμπόδια περίεργου σχήματος στον δρόμο.
Το δεύτερο περιστατικό εκτυλίχθηκε την επόμενη κιόλας μέρα, όταν βαν της ίδιας εταιρείας χτύπησε το πίσω μέρος ένα SUV Lynk & Co 08.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το βαν βρισκόταν σε χειροκίνητη λειτουργία εκείνη τη στιγμή, ελεγχόμενο από απόσταση με απενεργοποιημένες τις αυτόνομες λειτουργίες του.
Άρα η ευθύνη δεν βαραίνει την αυτόνομη οδήγηση, αλλά τον χειριστή που δεν έκανε σωστά τη δουλειά του. Ευτυχώς, η σύγκρουση σημειώθηκε με χαμηλή ταχύτητα και δεν τραυματίστηκε κανείς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω αυτόνομο βαν δεν έχει καμπίνα, επομένως δεν μπορεί κάποιος να το κουμαντάρει εκ του σύνεγγυς χειροκίνητα.
Βασίζεται αποκλειστικά σε κάμερες και αισθητήρες για την πλοήγηση σε αστικά περιβάλλοντα.