Η Volkswagen συνεργάζεται με την Uber για την ανάπτυξη του αυτόνομου ταξί ID. Buzz, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει υπηρεσίες στο Λος Άντζελες στα τέλη του 2024.
Παρά την αυτόνομη τεχνολογία του, αρχικά θα υπάρχει πάντα ένας ανθρώπινος οδηγός για να εξασφαλίσει την ασφάλεια των επιβατών. Η VW έχει ήδη δοκιμάσει το ID.
Buzz στην Ευρώπη και σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση του σε πολλές περιοχές των ΗΠΑ μέσα στην επόμενη δεκαετία. Αν και τα αυτόνομα οχήματα θεωρούνται πιο ασφαλή από τους ανθρώπινους οδηγούς, παραμένουν ευάλωτα σε απρόβλεπτες καταστάσεις.
Πιο αναλυτικά
Η αυτόνομη οδήγηση είναι το επόμενο μεγάλο βήμα της αυτοκίνησης. Η Volkswagen δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη, έτσι πρωτοκυκλοφόρησε το δικό της αυτόνομο ταξί ID. Buzz τον Ιούλιο του 2023 στο Austin του Texas.
Τώρα, το ηλεκτρικό πολυμορφικό επεκτείνει τις αρμοδιότητές του ως αυτόνομο ταξί της Uber. Ωστόσο, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους για να το καλέσουμε να μας πάει κάπου.
Η υπηρεσία θα κάνει το ντεμπούτο της στο Los Angeles, με επιπλέον περιοχές να ακολουθούν μελλοντικά.
Μπορεί να δηλώνει αυτόνομο ταξί, αλλά σε πρώτη φάση, στη θέση του οδηγού θα υπάρχει άνθρωπος. Έτοιμος να πάρει την κατάσταση στα χέρια του
Στο μεταξύ, δοκιμές των ID. Buzz AD θα ξεκινήσουν αργότερα φέτος. Τόσο κατά τη φάση της δοκιμής όσο και στα αρχικά στάδια της εμπορικής πορείας του, ένας ανθρώπινος χειριστής θα βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.
Η VW τονίζει ότι οι οδηγοί κρίνονται απαραίτητοι για τον εντοπισμό και την παρέμβαση σε δυσχέρειες της τελευταίας στιγμής, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επιβατών.
Η εταιρεία ακολουθεί μια προσεκτική, σταδιακή προσέγγιση: «Θα προχωράμε σε κάθε επόμενο βήμα μόνο αφού ληφθούν οι απαραίτητες ρυθμιστικές εγκρίσεις».
Μακροπρόθεσμα, η Volkswagen των ΗΠΑ και η Uber σχεδιάζουν να αναπτύξουν χιλιάδες από αυτά τα αυτόνομα ταξί σε διάφορες περιοχές των ΗΠΑ την επόμενη δεκαετία.
Οι Γερμανοί έχουν ήδη δοκιμάσει την αυτόνομη οδήγηση στο ID. Buzz επί τρία χρόνια. Ξεκινώντας από το Μόναχο πριν επεκτείνουν το πρόγραμμά τους και στο Αμβούργο.
Το ID. Buzz AD διαθέτει εκτεταμένο τεχνολογικό οπλοστάσιο σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής. 13 κάμερες, εννέα αισθητήρες LIDAR και πέντε ραντάρ.
Αν και έρευνες αποκαλύπτουν ότι τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης είναι ήδη ασφαλέστερα από τον μέσο οδηγό, πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι δεν είναι άτρωτα.
Μόλις χτες δημοσιεύσαμε την είδηση για ένα αυτόνομο βαν στην Κίνα. Είχε καβαλήσει και έσερνε ένα ηλεκτρικό σκούτερ, το οποίο του είχε μπλοκάρει τον μπροστινό αριστερό τροχό. Χωρίς αυτό να προκαλέσει την ακινητοποίηση του αυτόνομου οχήματος.