Η Mazda παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό SUV EZ-60 στην Κίνα και η αποδοχή του είναι εντυπωσιακή, καθώς δέχτηκε πάνω από 10.000 προ-παραγγελίες σε μόλις 48 ώρες. Το μοντέλο διαθέτει έναν 1.500άρη κινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια για τη μπαταρία των 31,7 kWh και προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χλμ.
Η Mazda έχει εστιάσει στην ασφάλεια και την τεχνολογία, προσφέροντας 9 αερόσακους και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το EZ-60 αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Αύγουστο στην Κίνα και αργότερα στην Ευρώπη με την ονομασία CX-6e.
Πιο αναλυτικά
Δεν πρόλαβε να παρουσιάσει το EZ-60 η Mazda στην Κίνα και ήδη, τα βιβλία παραγγελιών κοντεύουν να γεμίσουν! Τέτοια είναι η αποδοχή του νέου ηλεκτρικού SUV, ώστε οι ντίλερ τρέχουν και δεν φτάνουν για να προλάβουν τη ζήτηση.
Μέσα σε 48 ώρες από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, η Mazda Κίνας δέχτηκε πάνω από 10.000 προ-παραγγελίες (10.060). Νούμερο εντυπωσιακό καθώς αφενός δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί τιμές, αφετέρου υπάρχει μόνο μια έκδοση διαθέσιμη. Προς το παρόν προσφέρεται μόνο το range extended EZ-60 REV, που διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη τετρακύλινδρο να λειτουργεί ως γεννήτρια για τη μπαταρία των 31,7 kWh, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί ένα ηλεκτρομοτέρ 255 ίππων στον πίσω άξονα. Αργότερα θα προστεθεί και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με τον ίδιο κινητήρα αλλά μεγαλύτερη συστοιχία. Η αυτονομία στην πρώτη περίπτωση τοποθετείται σε περισσότερα από 1.000 χλμ., ενώ στη δεύτερη στα 600 χλμ. (σε κύκλο CLTC, οπότε σε WLTP περιμένουμε αρκετά πιο κάτω).
Η Mazda αναφέρει περήφανα πως οι μηχανικοί της πέτυχαν κατανομή βάρους 50-50 στο range extended, ενώ το EV είναι στο 47-53 λόγω μεγαλύτερης μπαταρίας φορώντας σε κάθε περίπτωση ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με τους τροχούς στην κορυφαία έκδοση να φτάνουν το 255/40 R21. Το EZ-60 περιλαμβάνει 9 αερόσακους στο στάνταρ εξοπλισμό, όπως επίσης σύστημα υποβοήθησης οδηγού επιπέδου L2 που υποστηρίζεται από 5 κάμερες HD, ραντάρ κυμάτων πέντε χιλιοστών και 12 αισθητήρες υπερήχων. Το σύστημα ασφάλειας μπαταριών, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την CATL και την CALB, περιλαμβάνει 8 στρώματα προστασίας και έχει σχεδιαστεί για να πληροί ή να υπερβαίνει τα ρυθμιστικά πρότυπα της Κίνας του 2026.
Όπως ενημερώνει η Changan Mazda, το EZ-60 αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Αύγουστο. Αργότερα θα έρθει και στην Ευρώπη, με το όνομα CX-6e, αλλά δίχως να ανακοινώνεται ακριβές χρονοδιάγραμμα.