Η Citroen παρουσίασε τη νέα γενιά του C5 Aircross, που συνδυάζει τον εμβληματικό του σχεδιασμό με σύγχρονα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και μια ευρεία γκάμα κινητήρων, περιλαμβάνοντας mild hybrid, PHEV και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Το νέο SUV διαθέτει βελτιωμένη αεροδυναμική και μεγαλύτερες διαστάσεις, προσφέροντας άνεση και ευρυχωρία στην καμπίνα, με χαρακτηριστικά όπως η μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής που έχει προσφέρει ποτέ η μάρκα.
Σημαντικές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν δύο εκδόσεις ηλεκτροκίνητης έκδοσης με αυτονομία έως 679 χλμ. Το C5 Aircross αναμένεται να κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2025, με παραγωγή στο εργοστάσιο της Ρεν στη Γαλλία.
Πιο αναλυτικά
Η Citroen παρουσίασε τη νέα γενιά του C5 Aircross, η οποία παραμένει πιστή στον ιδιόμορφο σχεδιασμό του πρωτότυπου, ενώ παράλληλα διαθέτει τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και πληρέστατη γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει mild hybrid, PHEV και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.
Το νέο C5 Aircross υιοθετεί το νέο πρόσωπο της Citroen, που έχει ήδη εμφανιστεί στο τελευταίο C3, καθώς και στα ανανεωμένα C4, C4 X και Berlingo. Το αμάξωμα είναι πιο σμιλεμένο από πριν, με μεγαλύτερη έμφαση στην αεροδυναμική, σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης της απόδοσης. Οι ζάντες φτάνουν έως τις 20 ίντσες, σε συνδυασμό με μια σεβαστή απόσταση από το έδαφος 200 χλστ. Η σχεδίασή του είναι πρωτότυπη και επιβλητική, ταυτόχρονα όμως, μυώδης και αιχμηρή. Έχει τη μορφή ενός πυκνού σμιλευμένου μπλοκ, συνδυάζοντας την απλότητα των γενναιόδωρων όγκων με την ενέργεια των σφιχτών γραμμών σχεδίασης.
Σε μια αγορά SUV που δεν είναι ιδιαίτερα αεροδυναμική, οι Γάλλοι σχεδιαστές χρησιμοποιούν μια σειρά από αρχιτεκτονικά και στιλιστικά τεχνάσματα για να ενισχύσει την αποτελεσματικότητά του. Τα προεξέχοντα LED στο πίσω μέρος, για παράδειγμα, που αφενός ενισχύουν τη στιλιστική ταυτότητα και αφετέρου, λειτουργούν σαν μορφοποιητές αέρα. Από πλευράς διαστάσεων τώρα, το νέο C5 Aircross εμφανίζεται σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το μήκος εκτείνεται πλέον στα 4.652 χλστ. και παίρνει 150 χλστ. συγκριτικά με το σημερινό, ενώ το μεταξόνιο κερδίζει 60 χλστ. και φτάνει τα 2.784 χλστ.
Η πραγματική έκπληξη έρχεται μέσα στην καμπίνα «C-Zen Lounge». Η λεπτή, αιωρούμενη κεντρική κονσόλα διαθέτει μεγάλη οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας «Cascade» σε κατακόρυφο στυλ, σε συνδυασμό με μια σειρά από φυσικά κουμπιά από κάτω. Η Citroen δεν αποκαλύπτει το μέγεθος της οθόνης, αλλά αναφέρει ότι είναι η μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας που έχει προσφέρει ποτέ μάρκα της Stellantis. Δίπλα υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, ένας κομψός επιλογέας για το κιβώτιο, μια βάση ασύρματης φόρτισης και ένα ευμέγεθες head-up display. Ένας αποθηκευτικός χώρος με δύο ποτηροθήκες κρύβεται πίσω από την οθόνη αφής, με περισσότερο χώρο για αντικείμενα στο κεντρικό υποβραχιόνιο.. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις εξασφαλίζουν περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών, ενώ και το πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει, φτάνοντας τα 651 λίτρα ανεξάρτητα από τον τύπο της μετάδοσης. Επιπλέον, υπάρχει ένας χώρος 75 λίτρων κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, συν 40 λίτρα αποθηκευτικών χώρων διάσπαρτα σε όλη την καμπίνα.
Στα μηχανικά μέρη, το νέο C5 Aircross βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium και μοιράζεται στοιχεία με τα Peugeot 3008/5008, Opel Grandland και DS No8. Λεπτομέρειες οι Γάλλοι ανακοινώνουν μόνο για το ηλεκτρικό e-C5 Aircross, αλλά επιβεβαιώνουν πως οι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν επίσης μεταξύ ήπια και plug-in υβριδικών κινητήρων. Το e-C5 Aircross διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με μόνο ηλεκτροκινητήρα: τη Standard Range των 210 ίππων και με μπαταρία 73 kWh, που εξασφαλίζει 520 χλμ. αυτονομία, και την Extended Range των 230 ίππων και 97 kWh που μπορεί να καλύψει έως 679 χλμ. μεταξύ των φορτίσεων. Και στις δύο περιπτώσεις ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης είναι 160 kW DC, ενώ σε όλα τα C5 Aircross συνεχίζει η ειδικά εξελιγμένη ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions.
Το νέο C5 Aircross θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία το δεύτερο εξάμηνο του 2025, με την κατασκευή να λαμβάνει χώρα στο εργοστάσιο της Ρεν, στη Γαλλία.