Η Hyundai προχωρά σε αναβάθμιση του υδρογονοκίνητου φορτηγού XCIENT, το πρώτο φορτηγό μαζικής παραγωγής με κυψέλες καυσίμου, που ήδη έχει διανύσει πάνω από 13 εκατομμύρια χλμ. σε πέντε χρόνια.
Με στόχο την είσοδο στην αμερικανική αγορά, το XCIENT προσφέρει οικολογική εναλλακτική για τις μεταφορές, με αυτονομία έως 724 χλμ. και δυνατότητα μεταφοράς 37,2 τόνων.
Η νέα έκδοση περιλαμβάνει επίσης αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ανανεωμένη καμπίνα, συνδυάζοντας την τεχνολογία με την άνεση.
Πιο αναλυτικά
Πριν μια πενταετία, η Hyundai έβγαλε στους δρόμους το πρώτο fuel cell φορτηγό μαζικής παραγωγής. Ένα εγχείρημα που βρίσκεται υπό διαρκή εξέλιξη από το 2013, συνεχίζοντας ακάθεκτο μέχρι σήμερα. Τώρα ήρθε η ώρα της αναβάθμισης για το XCIENT, προκειμένου να διατεθεί και στην αγορά της Αμερικής.
Ο υδρογονοκίνητος τράκτορας έκανε τα πρώτα του επίσημα χιλιόμετρα στην Ελβετία, πίσω στο 2020, φτάνοντας να καλύψει έως τώρα πάνω από 13 εκατομμύρια χλμ. μεταφορών σε διάστημα 5 ετών! Στο μεσοδιάστημα άρχισε να διατίθεται και σε άλλες 12 χώρες, ξεκινώντας τις δοκιμές στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2021. Πλέον είναι έτοιμο να γεμίζει νεράκι και την ατμόσφαιρα των Η.Π.Α., προσφέροντας μια εξαιρετικά eco friendly εναλλακτική στις μεταφορές της απέναντι πλευράς του Ατλαντικού. Καρδιά του XCIENT σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 180 kW (90+90), αποτελούμενο από 10 δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 68 κιλών H2.
Μια μπαταρία 72 kWh αναλαμβάνει την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παράγει 350 kW (475 ίππους) και 2.737 Nm ροπής, δίχως να ζηλεύει σε τίποτα την απόδοση των παραδοσιακών ντίζελ φορτηγών. Από την αυτονομία, αντίθετα, κάτι θα ζηλέψει, αφού η μέγιστη απόσταση -κάτω από ιδανικές συνθήκες πάντα- μεταξύ των ανεφοδιασμών ανέρχεται σε 724 χλμ., ωστόσο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα δεν συγκρίνεται. To μέγιστο ωφέλιμο φορτίο μπορεί να φτάσει ως τους 37,2 τόνους (37.194 κιλά για την ακρίβεια), ενώ ο χρόνος ανεφοδιασμού τοποθετείται περίπου στα 8-20 λεπτά.
Η νέα έκδοση του XCIENT διαθέτει μια αναβαθμισμένη σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, περιλαμβάνοντας υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας ( LDW ) και έξυπνο cruise control (SCC). Η Hyundai συμπεριέλαβε επίσης στο πακέτο μια σειρά από άλλα χαρακτηριστικά που αποσκοπούν στον περιορισμό του κινδύνου σύγκρουσης και στην ελαχιστοποίηση της κόπωσης του οδηγού, όπως προειδοποίηση σύγκρουσης τυφλού σημείου (BCW), προειδοποίηση σύγκρουσης τυφλού σημείου με αισθητήρα εγγύτητας (BCW-NEAR) και προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης εγγύτητας (FCW-NEAR). Η καμπίνα επίσης εμφανίζεται ανανεωμένη, αναβαθμισμένη και πιο άνετη, εξοπλισμένη με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη αφής infotainment ίδιας διάστασης, δίχως ωστόσο να λείπουν τα φυσικά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα, χάριν εργονομίας και ευχρηστίας.