Η Aston Martin παρουσίασε τη νέα DBX S, την ισχυρότερη έκδοση του SUV, με τον twin-turbo V8 κινητήρα να αποδίδει 727 ίππους. Παρά την αύξηση της ισχύος, οι επιδόσεις στο 0-100 και η τελική ταχύτητα παραμένουν αμετάβλητες.
Το μοντέλο προσφέρει πιο δυναμική οδηγική εμπειρία με γρηγορότερες αλλαγές ταχυτήτων και αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης. Το βάρος μειώνεται χάρη σε νέες ζάντες και στοιχεία από ανθρακονήματα, ενώ το αμάξωμα διαθέτει πιο επιθετική σχεδίαση.
Η καμπίνα παραμένει σχεδόν αμετάβλητη, με προσθήκες εξοπλισμού και το νέο λογότυπο “S”.
Πιο αναλυτικά
Αρχικά, υπήρχαν δύο εκδόσεις της Aston Martin DBX. Η βασική με μόνο 550 ίππους, η οποία καταργήθηκε πέρυσι. Κάτι που άφησε την DBX707 των ομώνυμων 707 ίππων ως τη μόνη επιλογή. Μέχρι τώρα τουλάχιστον, που απέκτησε ένα «S» στο όνομά της.
Έτσι, στην περίπτωση της Aston Martin DBX S, ο twin-turbo V8 των 4,0 lt αποδίδει πλέον 727 ίππους. Χρησιμοποιώντας αναβαθμίσεις στα τούρμπο που σύμφωνα με την εταιρεία, έρχονται από τη Valhalla.
Δεν ανακοινώνεται διαφορά στο 0-100, που παραμένει στα 3,3”, ούτε στην τελική ταχύτητα που παραμένει αμετάβλητη, στα 310 km/h. Το 100-200 διαρκεί κάποια δέκατα του δευτερολέπτου λιγότερο, κουβέντα να γίνεται.
Η Aston Martin DBX S αποδίδει δύο ίππους περισσότερους από τη Ferrari Purosangue, αλλά βλέπει με το κυάλι την Urus SE
Αλλά οι Βρετανοί υπόσχονται μια πιο ανόθευτη οδηγική εμπειρία. Όταν επιλέξεις τις λειτουργίες Sport και Sport + στο 9άρι αυτόματο κιβώτιο, οι αλλαγές είναι πιο γρήγορες και πωρωτικές. Ενώ η κρεμαγιέρα έχει πλέον λιγότερες στροφές από άκρη σε άκρη.
Το σύστημα τετρακίνησης παραμένει αμετάβλητο από την DBX707, που σημαίνει ότι έως και το 50% της ροπής μπορεί να σταλεί στον κάθε άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες. Η ανάρτηση παραμένει επίσης αυτούσια.
Αλλά αυτό δεν είναι κακό, αφού η Aston Martin μάς υπενθυμίζει ότι η DBX φρεσκαρίστηκε πέρυσι και είναι ήδη βελτιωμένη. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει κάρμπον φρένα 16,5 ιντσών μπροστά και 15,3 ιντσών πίσω.
Δεν θα βρείτε καμία αξιοσημείωτη αλλαγή στην καμπίνα, εκτός από επιπλέον επιλογές εξοπλισμού και βέβαια, τον λογότυπο «S». Αλλά το αμάξωμα είναι μια διαφορετική ιστορία. Ένα ένα πιο επιθετικό μπροστινό σπόιλερ και ένας νέος πίσω διαχύτης χαρίζουν πιο επιθετική στάση. Οι διπλές -ανά πλευρά- απολήξεις της εξάτμισης είναι πλέον κάθετα προσανατολισμένες.
Η μείωση βάρους είναι επίσης μέρος της μαγείας της DBX S. Οι νέες ζάντες μαγνησίου 23 ιντσών, τις οποίες η Aston Martin ισχυρίζεται ότι αποτελούν πρωτιά για SUV, μειώνουν το βάρος κατά 19 kg σε σύγκριση με τις αλουμίνιες.
Η οροφή από ανθρακονήματα αποτελεί το μεγαλύτερο μεμονωμένο κομμάτι από ανθρακονήματα που έχει τοποθετήσει ποτέ η Aston Martin σε μοντέλο παραγωγής. Σε συνδυασμό με την αφαίρεση των ραγών οροφής ρίχνει το βάρος κατά 18 kg, ενώ χαμηλώνει και το κέντρο βάρους.
Μια νέα κυψελωτή μάσκα -που έρχεται από την DBS 770 Ultimate- είναι επίσης ελαφρύτερη. Και καθώς βρίσκεται τέρμα μπροστά, βελτιώνει την κατανομή βάρους της DBX. Διατίθενται και άλλα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, από καθρέφτες μέχρι μαρσπιέ.
Όλα όμως χρεώνονται επιπλέον, αλλά αν η τσέπη σου το αντέχει, μπορείς να ρίξεις το βάρος του βρετανικού SUV κατά 47 kg συνολικά. Ακούγονται κάμποσα, αλλά θυμίζουμε ότι είναι μικρό ποσοστό επί του συνολικού βάρους. Η DBX707 ζυγίζει ήδη 2.245 kg.
Αν πάντως έχεις σκοπό να παραγγείλεις την Aston Martin DBX S «full extra», ε, μην τσιγκουνευτείς το ηχοσύστημα. Το στάνταρ έχει 14 ηχεία και μάλλον θα είναι ήδη εξαιρετικό. Αλλά αν πληρώσεις κάτι παραπάνω, προσφέρεται σύνολο της Bowers & Wilkins με 23 ηχεία.