Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Η ανεξάρτητη αγωνιστική ομάδα Engage Racing παρουσιάζει την BMW i4 Racing

Έχοντας σχεδιαστεί και εξελιχθεί στη Ρουμανία από μια εξειδικευμένη ομάδα, η BMW i4 Racing είναι το πρώτο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο στον κόσμο που βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής BMW i4 M50.

Η BMW i4 Racing «Elsa» αποκαλύφθηκε επίσημα από την ίδια ομάδα που ακριβώς πριν από τέσσερα χρόνια παρουσίασε μια ακόμα παγκόσμια πρωτιά, το MINI Electric Racing που αποκαλείται χαϊδευτικά «Racing MIMI».

Το project έχει στο επίκεντρό του την ανεξάρτητη αγωνιστική ομάδα Engage Racing, η οποία υποστηρίζεται από το BMW Group Romania και ορισμένους βασικούς εταίρους όπως η Renovatio e-charge μαζί με τις MasterCard, Michelin, Textar, Velo, Omniasig και UniCredit Leasing.

Η BMW i4 στοχεύει να αξιοποιήσει την επιτυχία του MINI Electric Racing. Το πρώτο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο MINI στην ιστορία πέτυχε αρκετές νίκες και κατέκτησε πολλά βάθρα στο Ρουμανικό Εθνικό Πρωτάθλημα Super Rally και στο Πρωτάθλημα Ηλεκτρικών Οχημάτων, ξεπερνώντας συχνά άκρως ανταγωνιστικά αγωνιστικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο τίτλος του Εθνικού Πρωταθλήματος Super Rally στην κατηγορία 2A (οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς) το 2023 σηματοδότησε μια πολύ ιδιαίτερη επίδοση: τον πρώτο τίτλο που κέρδισε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε απευθείας αντιπαράθεση με οχήματα που τροφοδοτούνται από συμβατικούς κινητήρες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Από τότε που λανσαρίστηκε, οι επιδόσεις της MINI ενέπνευσαν πέντε ακόμη ιδιοκτήτες MINI Cooper SE να προετοιμαστούν και να αγωνιστούν σε εθνικές διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Ρουμανίας, επιτυγχάνοντας ισχυρά αποτελέσματα, ειδικά στο Εθνικό Πρωτάθλημα Ηλεκτρικών Οχημάτων που αποτελεί έναν πρωτοποριακό αγώνα του είδους για τη χώρα.

Το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο «Elsa» αποτελεί και πάλι μια παγκόσμια πρωτιά – το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο που βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής BMW i4 M50. Η ομάδα Engage Engineering προχώρησε στην προετοιμασία του αγωνιστικού project βασιζόμενη σε ένα εκτεταμένο πακέτο μετατροπών, διατηρώντας παράλληλα το σύστημα κίνησης του μοντέλου παραγωγής, το οποίο περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία υψηλής τάσης. Παράλληλα, χρησιμοποιείται το ίδιο σύστημα ηλεκτροκίνησης με το μοντέλο παραγωγής.

«Πρόκειται για μια πρωτοβουλία χωρίς προηγούμενο. Δεν υπάρχουν προκατασκευασμένες λύσεις για αυτό που έπρεπε να δημιουργήσουμε. Αυτό σημαίνει ότι όλα έπρεπε να σχεδιαστούν εσωτερικά», εξηγεί ο Horia Platona, επικεφαλής μηχανικός του project. Η ομάδα εξέλιξης της Engage Engineering περιελάμβανε εννέα μηχανικούς με διαφορετικές ειδικότητες, οι οποίοι εργάστηκαν στο αυτοκίνητο τον τελευταίο χρόνο στους τομείς της προσομοίωσης, του σχεδιασμού, της υλοποίησης και της συναρμολόγησης.

Η ανεξάρτητη αγωνιστική ομάδα Engage Racing παρουσιάζει την BMW i4 Racing

Το αυτοκίνητο αναπτύχθηκε με βάση μια ειδική αεροδυναμική μελέτη που διεξήγαγε η ομάδα προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του Pikes Peak. Η διάσημη ανάβαση στις ΗΠΑ περιλαμβάνει πολλές γρήγορες στροφές σε μεγάλο υψόμετρο, όπου η αεροδυναμική απόδοση μειώνεται έως και 40% εξαιτίας της χαμηλής ατμοσφαιρικής πίεσης. Αργότερα, η ομάδα ανέπτυξε στη Ρουμανία αεροδυναμικά εξαρτήματα από carbon με βάση τις προδιαγραφές, με λίγα μόνο στοιχεία της πίσω πτέρυγας να έχουν κατασκευαστεί από εξωτερικούς συνεργάτες.

Η ομάδα εφάρμοσε εκτεταμένα μέτρα για τη μείωση του βάρους. Έτσι, χρησιμοποιήθηκαν ελαφρύτερες πόρτες, συμπεριλαμβανομένης εκείνης του χώρου αποσκευών, καθώς και πλεξιγκλάς στα παράθυρα. Ταυτόχρονα, το ταμπλό επανασχεδιάστηκε και αφαιρέθηκε όλη η ηχομόνωση, με την ομάδα να σχεδιάζει επίσης μια εργονομική κεντρική κονσόλα από carbon αγωνιστικών προδιαγραφών. Στο πλαίσιο αυτό, τα συμβατικά χειριστήρια του οχήματος ενσωματώθηκαν σε μια νέα, απλοποιημένη και βελτιστοποιημένη μορφή, που παρέχει άμεση πρόσβαση κατά την αγωνιστική οδήγηση.

Ως εκ τούτου, η ειδικά σχεδιασμένη κεντρική κονσόλα και το τιμόνι που περιλαμβάνει αρκετά μπουτόν για επιμέρους ρυθμίσεις επιτρέπουν στον οδηγό να έχει ταχεία πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες, όπως η εκκίνηση του κινητήρα, η επιλογή των drive modes και η ενεργοποίηση των συστημάτων εξαερισμού και πρόσθετης ψύξης, ακόμη και κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ταυτόχρονα, παρέχεται ασύρματη πρόσβαση σε αρκετές λειτουργίες του οχήματος, καθώς και σε πολλά στοιχεία τηλεμετρίας, μέσω μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα. Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα IT ανέπτυξε πάνω από 15.000 γραμμές κώδικα για αυτές τις ειδικές λειτουργίες. Και η εξέλιξη συνεχίζεται.

Η ανεξάρτητη αγωνιστική ομάδα Engage Racing παρουσιάζει την BMW i4 Racing

Σημαντικές τροποποιήσεις έγιναν σε συνεργασία με την Drexler, μια γερμανική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον μηχανολογικό τομέα, η οποία κατασκεύασε διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης και για τους δύο άξονες σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ομάδας. Η ολλανδική εταιρεία Intrax παρείχε τις απαραίτητες λύσεις όσον αφορά την ανάρτηση, με ειδικής σχεδίασης αμορτισέρ και ελατήρια που ανταποκρίνονται στις υψηλότερες απαιτήσεις βάρους του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το roll cage, που σχεδιάστηκε σύμφωνα με ακόμα πιο αυστηρότερες προδιαγραφές σε σχέση με εκείνες που επιβάλει η FIA για τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο Pikes Peak, κατασκευάστηκε ειδικά για το νέο μοντέλο στην Πολωνία.

Μία επίσης ιδιαίτερη πρόκληση ήταν η ανάπτυξη ενός νέου ήχου για το αγωνιστικό αυτοκίνητο. Εκτός από το γεγονός ότι συμπληρώνει την προσωπικότητα του αυτοκινήτου, ο ήχος αυτός εξυπηρετεί ταυτόχρονα σημαντικούς πρακτικούς σκοπούς: από τη μια μεριά παρέχει άμεση ακουστική ανατροφοδότηση και από την άλλη κάνει αισθητή την παρουσία του αυτοκινήτου στους θεατές, αποτελώντας έτσι ένα πρόσθετο στοιχείο ασφαλείας.

«Η Engage Racing διακρίνεται για το πνεύμα ομαδικότητας. Έχουμε την τιμή και τη χαρά να έχουμε έναν μεγάλο αριθμό παθιασμένων και εξειδικευμένων ειδικών που συμβάλλουν καθοριστικά με τη δημιουργικότητα και την ικανότητά τους. Καθώς το project επεκτείνεται, όλο και περισσότεροι καταπληκτικοί άνθρωποι συμμετέχουν σε αυτό. Υπάρχει ένα πρωτοφανές ομαδικό πνεύμα που μας κάνει δυνατούς», εξηγεί η Anya Gherghina, Marketing Manager της Engage Racing. Παρά το γεγονός ότι δεν προέρχεται από τον χώρο των αγώνων, σημαντική ήταν και η συμβολή του Marius Dascălu, ενός Ρουμάνου σχεδιαστή γνωστού στο παρελθόν για το project με την ονομασία 2Fresh Design, ο οποίος δημιούργησε την οπτική ταυτότητα της Engage Racing.

Πρωταρχικός στόχος της ομάδας παραμένει να καταστεί ανταγωνιστική στο Pikes Peak International Hill Climb που πραγματοποιείται στις ΗΠΑ. «Για εμάς, το Pikes Peak είναι ό,τι είναι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για τους υπόλοιπους αθλητές – η πιο σημαντική και διάσημη ανάβαση στον κόσμο. Προετοιμαζόμαστε με αυτόν τον στόχο στο μυαλό μας. Είναι σημαντικό για εμάς να έχουμε μια ανταγωνιστική παρουσία, που θα ενισχύεται με την πάροδο του χρόνου, και εδώ οι πόροι αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση», εξηγεί ο Horia Platona.

Η ανεξάρτητη αγωνιστική ομάδα Engage Racing παρουσιάζει την BMW i4 Racing

«Είναι σημαντικό ότι το χρησιμοποιούμε το σύστημα μετάδοσης κίνησης του μοντέλου παραγωγής. Δεν πρόκειται για ένα εξωτικό πειραματικό μοντέλο, αλλά για ένα όχημα που συνδέεται άμεσα με αυτό που οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν από τις εκθέσεις μας. Αυτό αποδεικνύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, μπορούν να είναι πολύ ανταγωνιστικά σε ορισμένα τμήματα της αγοράς» εξηγεί ο Alexandru Șeremet, Corporate Communications Manager του BMW Group Romania.

Η εκδήλωση της παρουσίασης του αγωνιστικού αυτοκινήτου φιλοξενήθηκε από το Țiriac Collection, ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο, με τη νέα BMW i4 Racing να καταλαμβάνει περίοπτη θέση στη γκαλερί εκείνη τη βραδιά. Αναδεικνύοντας τα σημαντικά επιτεύγματα των αγώνων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το «Racing MIMI» έδωσε επίσης το παρών, μαζί με μια σειρά από τρόπαια που κέρδισε η ομάδα όλα αυτά τα χρόνια.

Engage Racing Team: Anya Gherghina, Horia Platona, Costin Păunescu, Ștefan Sterpu, Andrei Necula, Florin Luță, Liviu Nossa, Andrei Kerekes, Radu Torpan, Dan Alexandru, Alexandru Șeremet, Bogdan Săraru, Marius Dascălu, Andrei Șerbulea.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Χρηματιστήριο Αθηνών: Οι 10 μετοχές – καθοδηγητές της ανόδου το 2024

Η ελληνική χρηματιστηριακή αγορά αναμένεται να κλείσει το 2024...

Sim Racing – Αγώνες ταχύτητας από την ανεση του σπιτιού μας

Τα είχαμε δει από μακριά, γνωρίζαμε ότι υπήρχαν, δεν...

Ζενεβιέβ Μαζαρί: «Είναι λυπηρή ιστορία αυτή με Παπαγεωργίου – Χριστοπούλου, δεν θα ήθελα να σχολιάσω»

Η Ζενεβιέβ Μαζαρί σχολίασε την νομική προσφυγή της Ηλιάνας...

Η παράσταση τελειώνει στο Περιστέρι

Η 12η αγωνιστική της Super League ολοκληρώνεται με τον...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

F1 in Schools 2024: Με 4 ελληνικές μαθητικές ομάδες και 1 κυπριακή

Για μια ακόμα φορά ελληνικές ομάδες και μία κυπριακή μαθητική ομάδα θα συμμετάσχουν στο F1 In Schools, διεκδικώντας και πάλι κορυφαίες διακρίσεις. Το F1 In Schools είναι ένας από...

Ημερολόγιο Pirelli 2025: Επιστροφή στην ανθρώπινη φύση

Με τίτλο «Ανανέωση και Αποκάλυψη», η 51η έκδοση του Ημερολογίου της Pirelli τεντώνει και πάλι τη φαντασία των ανθρώπων σαν λάστιχο, υιοθετώντας και πάλι...

WRC: Καταπληκτική εξέλιξη στο ράλι Ιαπωνίας – Στη λεπτή γραμμή ο τίτλος για Νεβίλ – Τάνακ

Μόλις 6 βαθμούς θέλει ο Τιερί Νεβίλ να συγκεντρώσει στο ράλι Ιαπωνίας, τελευταίο από τα 13 της χρονιάς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι – WRC,...

Formula 1: Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes ο ταχύτερος στις ελεύθερες δοκιμές στο Λας Βέγκας

Ο Λιούις Χάμιλτον, που διανύει τις τελευταίες του μέρες στη Mercedes, πριν μετακομίσει στη Ferrari, ήταν ο ταχύτερος και στις δύο περιόδους των ελεύθερων...

Formula 1: Στην τύχη του Λας Βέγκας

Πολύχρωμα λαμπάκια, ρουλέτα και μπλακ τζακ χαρακτηρίζουν μια ολόκληρη πόλη, όπως το Λας Βέγκας, που φιλοξενεί τον 22ο από τους 24 αγώνες της Formula...

WRC: Άρχισε το τελευταίο ράλι του πρωταθλήματος στην Ιαπωνία

Με τον Αντριέν Φορμό, της M-Sport-Ford να κερδίζει την πρώτη, υπερειδική διαδρομή του τελευταίου ράλι της χρονιάς στην Ιαπωνία, πηγαίνουμε για ένα φινάλε που...

Ecocar: Το νέο ηλεκτρικό τετραθέσιο μήκους 3 μέτρων

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης είναι το ecocar neo. Με μήκος λίγο πάνω από 3 μέτρα, πλάτος 1,493 μ. και ύψος...

Skoda: Μεταμορφώνονται τα πάντα, από τα μοντέλα μέχρι τις πωλήσεις στην Ελλάδα

Λίγο πριν συμπληρώσει 130 χρόνια ιστορίας η τσεχική Skoda, μέλος του ομίλου VW από το 1991, αρχικά με το 30% και έπειτα εξ ολοκλήρου,...

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι – WRC: Ο τίτλος κρίνεται στην Ιαπωνία

Τιερί Νεβίλ και Οτ Τάνακ, οι δύο οδηγοί της Hyundai, θα κονταροχτυπηθούν για τελευταία φορά φέτος, στην Ιαπωνία, για το ποιος θα κατακτήσει τον...

MotoGP: Η Ducati είναι η μόνη μη ιαπωνική μάρκα που κυριαρχεί

Η κατάκτηση του τίτλου στο MotoGP για το 20024, από τον Χόρχε Μαρτίν, στον τελευταίο αγώνα της σεζόν που έγινε στη Βαρκελώνη την περασμένη...