- Η νέα απαίτηση για Ηλεκτρονική Ταξιδιωτική Άδεια (ETA) στο αεροδρόμιο Χίθροου μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια έως και 4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως από τον Απρίλιο του 2025.
- Οι ξένοι επιβάτες θα πρέπει να πληρώνουν £10 για την άδεια ETA, με αποτέλεσμα να επιλέγουν άλλα αεροδρόμια που δεν έχουν ανάλογες υποχρεώσεις.
- Η British Airways και η Virgin Atlantic αναμένεται να υποστούν ζημίες, ενώ η οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου εκτιμάται ότι θα υποστεί απώλειες μεταξύ £2.5 και £5 δισεκατομμυρίων ετησίως.
- Ήδη 90.000 επιβάτες έχουν επιλέξει άλλα αεροδρόμια λόγω της απαίτησης για ETA, με προβλέψεις να δείχνουν απώλεια 4 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως από το 2025.
- Οι αεροπορικές εταιρείες και τα καταστήματα στο αεροδρόμιο Χίθροου επίσης θα επηρεαστούν από τις απώλειες.
Το αεροδρόμιο Χίθροου ενδέχεται να χάσει έως και 4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως λόγω της νέας απαίτησης για την έκδοση Ηλεκτρονικής Ταξιδιωτικής Άδειας (ETA) από τον Απρίλιο του 2025. Οι ξένοι επιβάτες που αλλάζουν πτήσεις στο Χίθροου θα πρέπει να πληρώνουν £10 και να αποκτούν άδεια μέσω διαδικτύου, γεγονός που μπορεί να τους οδηγήσει να επιλέξουν άλλα αεροδρόμια, όπως το Άμστερνταμ ή το Ντουμπάι, που δεν επιβάλλουν τέτοιες υποχρεώσεις. Αυτό μπορεί να προκαλέσει απώλειες ύψους 5 δισεκατομμυρίων λιρών ετησίως, επηρεάζοντας την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου, τον τουρισμό και τις αεροπορικές εταιρείες.
Το αεροδρόμιο Χίθροου ανέφερε ότι 90.000 επιβάτες έχουν ήδη επιλέξει άλλα αεροδρόμια λόγω της απαίτησης για Ηλεκτρονική Ταξιδιωτική Άδεια (ETA), που εφαρμόστηκε για ορισμένες χώρες. Σύμφωνα με προβλέψεις, η απώλεια θα μπορούσε να φτάσει τα 4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως από το 2025, όταν σχεδόν όλοι οι επιβάτες διέλευσης θα χρειάζονται ETA.
Η British Airways και η Virgin Atlantic θα υποστούν σοβαρές ζημιές, ενώ και οι συνεργαζόμενες αεροπορικές συμμαχίες στο Χίθροου ενδέχεται να επηρεαστούν. Οι απώλειες για την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου, υπολογιζόμενες από το χαμένο εισόδημα αεροπορικών εταιρειών και καταστημάτων αεροδρομίου, εκτιμάται ότι θα κυμαίνονται μεταξύ £2.5 και £5 δισεκατομμυρίων ετησίως.
Ανταπόκριση: Νατάσα Καντζάβελου