Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Χρ. Σταϊκούρας: Εμβληματικό το έργο του ΒΟΑΚ – Θα γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις

  • Το έργο του ΒΟΑΚ χαρακτηρίζεται ως εμβληματικό και απαιτητικό
  • Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικεντρώνεται στην υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων
  • Ο ΒΟΑΚ θα γίνει σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις
  • Το έργο διαιρείται σε τρία τμήματα και περιλαμβάνει κατασκευή κόμβων και μεγάλων τεχνικών έργων
  • Υλοποίηση παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας σε επικίνδυνα τμήματα του ΒΟΑΚ
  • Προτεινόμενα έργα βελτίωσης περιλαμβάνουν οριζόντια διαγράμμιση, φωτισμό κόμβων και αντιολισθηρή στρώση

“Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό. Παράλληλα, όμως, όπως ορθώς ανέφερε ο πρωθυπουργός, είναι το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως Υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε”, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή με θέμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης την οποία κατέθεσε η Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. Ελένη Βατσινά.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο υπουργός ανέφερε πως, “εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις, να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι”, δεδομένου ότι θα χρειαστούν κάποια χρόνια υλοποίησης και όπως ακριβώς ανέφερε: “Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης… Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις.”.

Ο κ Σταϊκούρας εξήγησε πως το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα και συγκεκριμένα Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ / το τμήμα Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Συγκεκριμενοποιώντας ο υπουργός εξήγησε ότι στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, “εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης”.

Ο υπουργός ανέφερε επίσης πως έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις. “Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων”.

Σχετικά με το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων όπως γνωστοποίησε, “Βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης”.

Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου. Ο υπουργός έκανε λόγο για την υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ που όπως είπε είναι, είναι γεγονός.

“Υπάρχουν, σίγουρα, σοβαροί τεχνικοί λόγοι, όπως η υφιστάμενη γεωμετρία του, ανεπαρκές – σε πολλά σημεία – εύρος και μήκος οδού για προσπεράσεις, μεγάλες – κατά μήκος – κλίσεις, κλειστές στροφές, φθορές της οδού λόγω παλαιότητας. Υφίστανται όμως και άλλοι λόγοι, όπως η παρόδια δόμηση, η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και η παραβίαση του ΚΟΚ. Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα, αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, πρέπει να μεσολαβήσουν, στα πιο κρίσιμα τμήματα της οδού, επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας”.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία που απαιτούνται ιδιαίτερες εργασίες οδικής ασφάλειας, όπως είναι η ολοκλήρωση των Κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, καθώς, και στην εν εξελίξει Σύμβαση, εργασίες οδικής ασφάλειας, που περιλαμβάνουν και 10 πεζογέφυρες στο οδικό Τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, “…το Υπουργείο έχει ήδη δρομολογήσει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών σε επικίνδυνα τμήματα του οδικού άξονα Χανιά – Ηράκλειο, καθώς και Χανιά – Κίσσαμος, τα οποία με τη βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχουμε εντοπίσει, και τα οποία – σύντομα – θα παρουσιασθούν στις τοπικές αρχές, καθώς η υλοποίησή τους απαιτεί τη συνεργασία και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών. Ταυτόχρονα, προβαίνουμε στην διασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στην ωρίμανση ανάθεσης του φυσικού αντικειμένου που θα προκύψει.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι αντίστοιχα με αυτά που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στον Οδικό ‘Αξονα Πάτρα – Πύργος και θα έχουν σχετικά άμεση εφαρμογή και απόδοση, καθόσον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση και πρόσθετες απαλλοτριώσεις”.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επί συνόλω ή μερικώς, ανάλογα με την εφικτότητα και την αναγκαιότητα, όπως εξήγησε ο υπουργός, “…με βάση και τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμό κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος”.

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Tο ΔΕΔΟΜΕΝΟ δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το ΔΕΔΟΜΕΝΟ ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλή

Η Έλενα Παπαρίζου έκλεψε τις εντυπώσεις στο Καλλιμάρμαρο στην εκδήλωση «Αθήνα 20 χρόνια μετά»

Η Έλενα Παπαρίζου εμφανίστηκε στο Καλλιμάρμαρο και τραγούδησε το...

EUNOMIA 5-24: Ολοκληρώθηκε η τετραμερής αεροναυτική άσκηση στην ανατολική Μεσόγειο

Ολοκληρώθηκε η τετραμερής αεροναυτική άσκηση "EUNOMIA 5-24" στην ανατολική...

Η Μπιλμπάο “βρυχήθηκε” μέσα στην Λεγανές

Η Αθλέτικ Μπιλμπάο κέρδισε τη Λεγανές με σκορ 2-0...

Τζόκερ κλήρωση 2808: Οι τυχεροί αριθμοί σήμερα

Κλήρωση τζόκερ 2808 με τυχερούς αριθμούς 35, 19, 18,...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Πρόταση Πολάκη: Οι έξι προτάσεις του «για μια συγκροτημένη και άμεση διέξοδο από την εσωκομματική κρίση»

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παύλος Πολάκης προτείνει έξι προτάσεις για ανανέωση του κόμματος.Περιλαμβάνονται εκλογή προέδρου σε δύο γύρους, έκτακτο συνέδριο, εκλογές νέων οργάνων και...

Τέταρτη φρεγάτα Belh@rra ανακοίνωσε ο Ν. Δένδιας – Πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση της φρεγάτας «Νέαρχος»

Ανακοινώθηκε η καθέλκυση της φρεγάτας «Νέαρχος» στο Λοριάν.Η κυβέρνηση αποφάσισε να ενισχύσει τον στόλο με τέταρτη φρεγάτα Belh@rra.Οι ελληνικές Belh@rra θα ενισχυθούν με πυραύλους...

Στη Βουδαπέστη για το άτυπο συμβούλιο υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. ο Χρήστος Σταϊκούρας

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, θα συμμετάσχει στο άτυπο συμβούλιο υπουργών Μεταφορών της ΕΕ στη Βουδαπέστη.Στην ατζέντα του συμβουλίου περιλαμβάνεται η προώθηση...

Σε «πολεμικό» κλίμα οι συνεδριάσεις των κομματικών οργάνων στο ΣΥΡΙΖΑ

Τετανημένη εσωκομματική κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική ΣυμμαχίαΚριτήρια διαφάνειας για υποψήφιους προέδρους σε συνεδριάσεις της Πολιτικής Γραμματείας και της Κεντρικής ΕπιτροπήςΠολεμικό κλίμα με αντιπαραθέσεις και κριτήρια...

Livestreaming – Η καθέλκυση της δεύτερης ελληνικής φρεγάτας Belharra στη Γαλλία

Καθέλκυση της δεύτερης ελληνικής φρεγάτας Belharra "ΝΕΑΡΧΟΣ" στη ΓαλλίαΤελετή παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια και πρωθυπουργού Κυριάκου ΜητσοτάκηΗ πρώτη φρεγάτα "ΚΙΜΩΝ" σε...

Συνάντηση Μητσοτάκη – Χριστοδουλίδη: Στο επίκεντρο και η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου

Συζητήθηκε το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας - Κύπρου στη συνάντηση Μητσοτάκη - Χριστοδουλίδη.Εξετάστηκε η πρόοδος στο Υπουργικό Συμβούλιο της Κύπρου και παράμετροι χρηματοδότησης...

Ν. Μηλαπίδης στο Πρώτο για ψηφιακή κάρτα εργασίας: Μέχρι σήμερα έχουν μπει περίπου 73.000 επιχειρήσεις – Ήδη η πιλοτική λειτουργία για τον τουρισμό και...

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι εργαλείο για τη διασφάλιση δικαιωμάτων εργαζομένων και καταγράφει τον πραγματικό χρόνο εργασίας.Έχουν μπει περίπου 73.000 επιχειρήσεις με 750.000 εργαζόμενους,...

Νίκη Κεραμέως: Έως τον Δεκέμβριο η διόρθωση της στρέβλωσης με την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων

Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, ανακοίνωσε ότι η διόρθωση της στρέβλωσης με την Εισφορά Αλληλεγγύης των συνταξιούχων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο.Πάνω από...

Β. Οικονόμου: Ανατάχθηκαν 10 λεωφορεία και επιστρέφουν στους δρόμους της Αθήνας

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, επισκέφτηκε το αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. στην Πέτρου Ράλλη.Ανατάχθηκαν 10 λεωφορεία που βρίσκονταν εκτός κυκλοφορίας και είναι πλέον...

Μ. Βορίδης: Το επιτελικό κράτος επιτρέπει στον πρωθυπουργό να χαράσσει πολιτική με βάση δεδομένα

Η εκδήλωση "Η λειτουργία του επιτελικού κράτους στη νομοθετησία" συγκεντρώνει σημαντικές παρεμβάσεις.Ο Μ. Βορίδης υπογραμμίζει την εξέλιξη στη νομοθετική διαδικασία και τη χρήση δεδομένων...