Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Χρ. Σταϊκούρας: Εμβληματικό το έργο του ΒΟΑΚ – Θα γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις

  • Το έργο του ΒΟΑΚ χαρακτηρίζεται ως εμβληματικό και απαιτητικό
  • Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικεντρώνεται στην υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων
  • Ο ΒΟΑΚ θα γίνει σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις
  • Το έργο διαιρείται σε τρία τμήματα και περιλαμβάνει κατασκευή κόμβων και μεγάλων τεχνικών έργων
  • Υλοποίηση παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας σε επικίνδυνα τμήματα του ΒΟΑΚ
  • Προτεινόμενα έργα βελτίωσης περιλαμβάνουν οριζόντια διαγράμμιση, φωτισμό κόμβων και αντιολισθηρή στρώση

“Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό. Παράλληλα, όμως, όπως ορθώς ανέφερε ο πρωθυπουργός, είναι το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως Υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε”, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή με θέμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης την οποία κατέθεσε η Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. Ελένη Βατσινά.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο υπουργός ανέφερε πως, “εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις, να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι”, δεδομένου ότι θα χρειαστούν κάποια χρόνια υλοποίησης και όπως ακριβώς ανέφερε: “Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης… Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις.”.

Ο κ Σταϊκούρας εξήγησε πως το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα και συγκεκριμένα Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ / το τμήμα Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Συγκεκριμενοποιώντας ο υπουργός εξήγησε ότι στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, “εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης”.

Ο υπουργός ανέφερε επίσης πως έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις. “Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων”.

Σχετικά με το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων όπως γνωστοποίησε, “Βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης”.

Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου. Ο υπουργός έκανε λόγο για την υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ που όπως είπε είναι, είναι γεγονός.

“Υπάρχουν, σίγουρα, σοβαροί τεχνικοί λόγοι, όπως η υφιστάμενη γεωμετρία του, ανεπαρκές – σε πολλά σημεία – εύρος και μήκος οδού για προσπεράσεις, μεγάλες – κατά μήκος – κλίσεις, κλειστές στροφές, φθορές της οδού λόγω παλαιότητας. Υφίστανται όμως και άλλοι λόγοι, όπως η παρόδια δόμηση, η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και η παραβίαση του ΚΟΚ. Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα, αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, πρέπει να μεσολαβήσουν, στα πιο κρίσιμα τμήματα της οδού, επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας”.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία που απαιτούνται ιδιαίτερες εργασίες οδικής ασφάλειας, όπως είναι η ολοκλήρωση των Κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, καθώς, και στην εν εξελίξει Σύμβαση, εργασίες οδικής ασφάλειας, που περιλαμβάνουν και 10 πεζογέφυρες στο οδικό Τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, “…το Υπουργείο έχει ήδη δρομολογήσει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών σε επικίνδυνα τμήματα του οδικού άξονα Χανιά – Ηράκλειο, καθώς και Χανιά – Κίσσαμος, τα οποία με τη βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχουμε εντοπίσει, και τα οποία – σύντομα – θα παρουσιασθούν στις τοπικές αρχές, καθώς η υλοποίησή τους απαιτεί τη συνεργασία και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών. Ταυτόχρονα, προβαίνουμε στην διασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στην ωρίμανση ανάθεσης του φυσικού αντικειμένου που θα προκύψει.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι αντίστοιχα με αυτά που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στον Οδικό ‘Αξονα Πάτρα – Πύργος και θα έχουν σχετικά άμεση εφαρμογή και απόδοση, καθόσον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση και πρόσθετες απαλλοτριώσεις”.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επί συνόλω ή μερικώς, ανάλογα με την εφικτότητα και την αναγκαιότητα, όπως εξήγησε ο υπουργός, “…με βάση και τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμό κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος”.

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Ο Τέιτουμ σημείωσε αρνητική επίδοση στα τρίποντα

Οι Σέλτικς νίκησαν τους Γουάσιγκτον Γουίζαρντς με σκορ 108-96,...

Οι ΗΠΑ καταδίκασαν τη δολοφονία του Ισραηλινού ραβίνου στη Μολδαβία στα ΗΑΕ

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ καταδίκασε τη δολοφονία του ισραηλινομολδαβού...

Ο Σάντσετ χρωμάτισε… ερυθρόλευκο το ντέρμπι της Χώρας των Βάσκων

Ο Σάντσετ άνοιξε το σκορ για την Αθλέτικ Μπιλμπάο...

Στον Άγιο Νικόλαο οργανώνεται κέντρο υψηλών επιδόσεων στον αθλητισμό

Στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, το δημοτικό στάδιο αναβαθμίζεται για...

Εκλογές Ουρουγουάη: επιβεβαίωσε την ήττα του ο υποψήφιος της δεξιάς Αλβάρο Δελγάδο

Ο Άλβαρο Δελγάδο, υποψήφιος της δεξιάς συμπολίτευσης για την...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ζωντανά – Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Στοιχεία για επικράτηση Φάμελλου από τον αρχικό γύρο – Όλες οι ενημερώσεις

Ο Σωκράτης Φάμελλος είναι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, με ποσοστό που ενδέχεται να ξεπερνά το 50%, κερδίζοντας από τον πρώτο γύρο.Ο αριθμός των...

Απ. Γκλέτσος – Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Η παρουσία των 70.000 ατόμων μετά από όλα αυτά έχει σημασία – Είμαστε όρθιοι και ζωντανοί

Ο Απόστολος Γκλέτσος δήλωσε ότι η συμμετοχή 70.000 ατόμων στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ είναι σημαντική και δείχνει ότι το κόμμα παραμένει ζωντανό.Τόνισε την ανάγκη...

Άτυπη ενημέρωση ΣΥΡΙΖΑ για τις παρατηρήσεις Δρυμιώτη

Ο ΣΥΡΙΖΑ απαντά σε σχόλιο του πολιτικού αναλυτή Ανδρέα Δρυμιώτη σχετικά με τα αποτελέσματα χωρίς δεκαδικά στο 20% της ενσωμάτωσης.Οι κομματικές πηγές επισημαίνουν ότι...

Δ. Κουτσούμπας: Η απογοήτευση προκαλεί διαδικασίες ανασύνθεσης του σάπιου πολιτικού συστήματος

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας επισημαίνει ότι η αυξανόμενη δυσαρέσκεια του λαού από την πολιτική της κυβέρνησης ΝΔ και οι διεθνείς εξελίξεις οδηγούν σε διαδικασίες ανασύνθεσης...

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Ευχαρίστηση στα στρατόπεδα Φάμελλου και Πολάκη

Στο επιτελείο του Σωκράτη Φάμελλου επικρατεί αισιοδοξία καθώς τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν προβάδισμα του Φάμελλου στην εκλογική αναμέτρηση για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ.Οι συνεργάτες...

Θ. Θεοχαρόπουλος για εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ: Η ενότητα θα είναι καθοριστική για την επόμενη ημέρα μετά τις εκλογές.

Ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ είναι σε καλή κατάσταση και προχωρά μπροστά, αφήνοντας πίσω τις δυσκολίες.Τόνισε την ανάγκη για επανεκκίνηση...

Όλγα Γεροβασίλη για τις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ: Σήμερα η κοινωνία έδωσε την απάντηση – Το κόμμα βρίσκεται εδώ ίσως με λιγότερα βάρη στην πλάτη...

Η Όλγα Γεροβασίλη δήλωσε ότι η κοινωνία έδωσε την απάντηση στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ, με τη μεγάλη συμμετοχή να επιβεβαιώνει τη δύναμη του κόμματος.Ανέφερε...

Λ. Ρόρη: Το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ απελευθερώθηκε από τον Κασσελάκη ενισχύει το κόμμα να επανασυσπειρωθεί

Η Λαμπρινή Ρόρη δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να ανασυνταχθεί και να αποκλιμακώσει την προηγούμενη κρίση, μετά από 16 μήνες εσωκομματικών συγκρούσεων.Η εκλογή νέου...

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας για την εκλογή προέδρου

Οι κάλπες για την εκλογή προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ έκλεισαν με συμμετοχή που ξεπέρασε τις 70.000 ψήφους, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με τις προηγούμενες...

Γ. Ραγκούσης: «Ο ΣΥΡΙΖΑ απαιτεί έναν επανασχεδιασμό ως παράταξη»

Ο Γιάννης Ραγκούσης τόνισε την ανάγκη για "rebranding" του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέροντας ότι το κόμμα χρειάζεται έναν επανασχεδιασμό.Υπογράμμισε ότι αν και ο ΣΥΡΙΖΑ είναι "ζωντανός",...