- Η Boeing κινδυνεύει να χάνει πάνω από $100 εκατομμύρια καθημερινά λόγω απεργίας.
- Οι εργαζόμενοι απέρριψαν πρόταση για νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.
- Η απεργία αποτελεί το τελευταίο περιστατικό σε μια δύσκολη χρονιά για την εταιρεία.
- Οι μετοχές της Boeing έχουν χάσει περίπου 40% της αξίας τους.
- Ο συνολικός αντίκτυπος της απεργίας μπορεί να φθάσει τα $3 δισεκατομμύρια ή περισσότερο.
- Η μακροχρόνια απεργία μπορεί να απειλήσει την επενδυτική βαθμίδα της εταιρείας και να αυξήσει υπέρμετρα το κόστος δανεισμού.
Όπως δήλωσαν οικονομικοί αναλυτές στο πρακτορείο Reuters, η Boeing κινδυνεύει να φτάσει να χάνει καθημερινά πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια αν συνεχιστεί η απεργία που έχει ξεκινήσει εδώ και τέσσερις ημέρες στις εγκαταστάσεις της στις δυτικές ΗΠΑ, εκτός αν καταλήξει σύντομα σε συμφωνία με το συνδικάτο των εργαζομένων, που εκπροσωπεί περισσότερους από 30.000 εργαζόμενους.
Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα όταν οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις του γίγαντα της αεροναυπηγικής στην περιοχή του Σιάτλ, όπου κατασκευάζεται το πιο δημοφιλές αεροσκάφος της εταιρείας (737 MAX), αλλά και άλλα αεροπλάνα, απέρριψαν την πρόταση της διεύθυνσης της επιχείρησης για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.
Η απεργία, η πρώτη σε εργοστάσιο της Boeing από το 2008, είναι το τελευταίο περιστατικό σε μια ταραχώδη χρονιά για την εταιρεία, η οποία ξεκίνησε με ένα περιστατικό τον Ιανουάριο, όταν μια πόρτα αποκολλήθηκε από ένα νέο τζετ 737 MAX εν πτήσει.
Οι μετοχές της Boeing έχουν χάσει μέχρι σήμερα περίπου το 40% της αξία τους. Μια παρατεταμένη απεργία θα μπορούσε να της κοστίσει αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια, ζημιώνοντας ανεπανόρθωτα τα ήδη προβληματικά οικονομικά της εταιρείας και απειλώντας με υποβάθμιση της πιστοληπτικής της ικανότητας.
Η εταιρεία επενδυτικών συμβούλων Northcoast Research εκτιμά ότι ο συνολικός αντίκτυπος της απεργίας θα μπορούσε να φτάσει τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια ή ακόμη περισσότερο, ενώ οι μεγάλοι οίκοι αξιολόγησης προειδοποίησαν ότι αν η απεργία συνεχιστεί επί μακρόν θα μπορούσε να κοστίσει στην εταιρεία την επενδυτική της βαθμίδα, με αποτέλεσμα να αυξηθεί υπέρμετρα το κόστος δανεισμού για την Boeing, η οποία έχει ήδη ένα δυσβάσταχτο χρέος ύψους 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Πηγή: Reuters