Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Προαστιακός Δυτικής Αττικής: Ένα τρένο θα μπορεί να «βγάλει» 20 νταλίκες από τους δρόμους – Πότε θα ολοκληρωθεί η γραμμή

  • Ο προαστιακός της Δυτικής Αττικής συνδέει περιοχές του Λεκανοπεδίου με την Αθήνα και αποτελεί δίοδο για εμπορευματικές μεταφορές.
  • Το έργο υπογράφηκε το 2023 και θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2025-2026 με κόστος 132,61 εκατ. ευρώ.
  • Ο προαστιακός θα εξυπηρετεί περιοχές όπως Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Λουτρόπυργο, Νέα Περάμο και Μέγαρα.
  • Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί περιλαμβάνουν τους ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, και Νέας Περάμου.
  • Η υποδομή επιτρέπει την κυκλοφορία ενός τρένου αντίστοιχη με 15-20 φορτηγά.
  • Προβλέπεται επίσης η διαμόρφωση του αστικού τοπίου στο σταθμό Ελευσίνας και άλλες βελτιώσεις στο δίκτυο.

Σε περίπου 20 νταλίκες θα ισοδυναμεί ο προαστιακός Δυτικής Αττικής, όταν τελικά τεθεί σε λειτουργία η υποδομή που «φιλοδοξεί» να ενώσει περιοχές και κατοίκους του Λεκανοπεδίου με την πρωτεύουσα αλλά και να αποτελέσει δίοδο για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Υπό μία έννοια, η χρήση του έργου για μεταφορικούς – εμπορευματικούς σκοπούς (προϊόντα κ.α.) θεωρητικά μπορεί να «βγάλει» από την κυκλοφορία αυτά τα φορτηγά οχήματα. Κατά συνέπεια, είναι κρίσιμη η συχνότητα των δρομολογίων για περιβαλλοντικούς λόγους, όπως, προφανώς, και για θέματα οδικής ασφαλείας. Ουσιαστικά πρόκειται για την αναγέννηση μέρους της παλιάς γραμμής Αθήνα – Κόρινθος, στο τμήμα Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα. Το έργο υπεγράφη στις 21 Δεκεμβρίου 2023 και αποτελεί την πρώτη επέκταση του Προαστιακού εδώ και σχεδόν 15 χρόνια.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 132,61 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 106,95 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση πόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΤΑΑ). Επί της ουσίας, θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο σχετικού συνεδρίου για τις υποδομές – μεταφορές από τον επικεφαλής του ΟΣΕ, Χρ. Τερεζάκη, έχουν εκκινήσει κάποιες αρχικές διεργασίες και εργασίες (ανάδοχος είναι η ΜΕΤΚΑ, όμιλος Metlen). Από τη Διεύθυνση της κατασκευάστριας ΜΕΤΚΑ πρόσφατα μόλις τονίστηκε ότι ολοκληρώνονται οι μελέτες και έχουν ήδη παραγγελθεί τα πρώτα σιδηροδρομικά υλικά.

Ωστόσο, δεν λείπουν τα προβλήματα, ή αλλιώς «τα αγκάθια», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο επικεφαλής του ΟΣΕ. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζουν ζητήματα ιδιοκτησιακά από περιοχές που θα περνάει ο προαστιακός σιδηρόδρομος αλλά και με απαλλοτριώσεις. Πάντως, ήδη το 90% των προβλημάτων έχουν επιλυθεί και αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες να λυθούν και τα υπόλοιπα.

Κατά συνέπεια, θα ανοίξει ο δρόμος για επιτάχυνση εργασιών καθώς, μια και το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, υπάρχει αρχικό, θεωρητικά, ορόσημο ολοκλήρωσης για το τέλος του 2025. Πλην όμως, επειδή θεωρείται εξαιρετικά πιθανό το ευρύτερο πλαίσιο – «πακέτο» να λάβει έως 6μηνη παράταση, το dead line «μπαίνει» έως τα μέσα 2026.

Αυτό που έχει επίσης ενδιαφέρον, πέραν από το γεγονός ότι η υποδομή θα επιτρέψει την αναβάθμιση της επιβατικής και εμπορευματικής σύνδεσης των περιοχών της δυτικής Αττικής, είναι, όπως και στην αρχή αναφέραμε, ότι η κυκλοφορία κάθε μέσου τρένου θα ισοδυναμεί με την κυκλοφορία στον δρόμο 15 έως 20 φορτηγών.

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, αφορά στην κατασκευή νέας σύγχρονης, ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.

Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου με τελικό προορισμό τα Μέγαρα (ως προαίρεση). Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.

Επίσης, προβλέπεται η διαμόρφωση του αστικού τοπίου στο σταθμό Ελευσίνας και κατασκευή ποδηλατοδρόμου μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, αλλά και η αναβάθμιση ή εκ νέου χάραξη οδικών τμημάτων που θίγονται, για τις ανάγκες, που απορρέουν από την αναβάθμιση της υφιστάμενης Σ/Γ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Ο Τζορτζ απέφυγε τα πιο δύσκολα και… περιμένει

Ο Πολ Τζορτζ απέφυγε σοβαρές βλάβες στο γόνατό του...

Δημήτρης Αλεξάνδρου σχετικά με Γιώργο Μανίκα και Μιράντα Πατέρα: «Αν είναι μαζί, είμαι επίσης ευτυχισμένος»

Ο Δημήτρης Αλεξάνδρου εξέφρασε την υποστήριξή του στον φίλο...

Ημερολόγιο Pirelli 2025: Επιστροφή στην ανθρώπινη φύση

Με τίτλο «Ανανέωση και Αποκάλυψη», η 51η έκδοση του...

Ο ΛεΜπρόν δήλωσε ότι… αποσύρεται από τα social media

Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς ανακοίνωσε ότι θα αποσυρθεί από τα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ταμείο για τους Πολίτες: Χρηματοδότηση 14,3 εκατ. ευρώ από τη Νορβηγία στην ελληνική κοινωνία

Η Νορβηγία χρηματοδοτεί το Ταμείο για την Κοινωνία των Πολιτών με 14,3 εκατ. ευρώ για την Ελλάδα, στο πλαίσιο συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ.Ο...

Δήμος Τήλου: Διπλή ευρωπαϊκή αναγνώριση για το «Just Go Zero Tilos»

Το πρόγραμμα «Just Go Zero Tilos» του Δήμου Τήλου κέρδισε δύο σημαντικά ευρωπαϊκά βραβεία στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας στη Βουδαπέστη.Αναδείχθηκε πρώτο στην...

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνει τις συνθήκες στον εργασιακό τομέα;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αυτοματοποιεί επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να εστιάζουν σε πιο δημιουργικές και στρατηγικές δραστηριότητες, με θετικά αποτελέσματα στην παραγωγικότητα και...

Ταμείο Επαναχρησιμοποίησης Νησιών: Επενδύσεις 5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε διασυνδέσεις, ΑΠΕ, ύδρευση και μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος

Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών θα επενδύσει πάνω από 5 δισ. ευρώ σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ηλεκτρικές διασυνδέσεις και υποδομές ύδρευσης, με στόχο τη μείωση...

ΔΕΟΣ: Ποια είναι η καινούργια δύναμη παρέμβασης της ΑΑΔΕ κατά φοροφυγάδων και λαθρεμπόρων

Στη δημιουργία μιας νέας, ισχυρής μονάδας ελέγχου, με την επωνυμία «Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών» (συντομογραφικά ΔΕΟΣ), η οποία αποτελεί ουσιαστικά ηχηρό μήνυμα προς τους...

ΗΠΑ – Χρηματιστήριο: Τερματισμός με κέρδη

Το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έκλεισε με κέρδη την Παρασκευή 21/11, μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της Nvidia.Ο δείκτης Dow Jones αυξήθηκε κατά...

Νέες μέθοδοι για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών το 2025

Το νέο Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο για φορολογικά θέματα θα λειτουργήσει στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, προσφέροντας βελτιωμένες υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών...

Π. Κοκκόρης : Ποια οφέλη θα έχει για τους ασφαλισμένους το ατομικό ψηφιακό πορτοφόλι του ΕΦΚΑ

Ο Παναγιώτης Κοκκόρης, Α’ Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ, ανέφερε τις δυνατότητες του ατομικού ψηφιακού χαρτοφυλακίου που θα επιτρέπει στους ασφαλισμένους να βλέπουν πληροφορίες για ένσημα,...

Διευρύνονται οι δυνατότητες του Gov.gr Wallet – Τι θα παρέχει στους ασφαλισμένους

Το Gov.gr Wallet θα επιτρέπει στους ασφαλισμένους να ελέγχουν την ασφαλιστική τους ικανότητα καθώς και των έμμεσων μελών τους, με στόχο την ολοκληρωμένη ψηφιοποίηση...

Π. Κοκκόρης : Στο Gov.gr Wallet ο ασφαλισμένος παρακολουθεί την ασφαλιστική του ικανότητα, για τον εαυτό του και για τα εξαρτώμενα μέλη

Ο Παναγιώτης Κοκκόρης, Α’ Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ, αναφέρθηκε στο Gov.gr Wallet, όπου οι ασφαλισμένοι μπορούν να παρακολουθούν την ασφαλιστική τους ικανότητα για τον εαυτό...