Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024

Προαστιακός Δυτικής Αττικής: Ένα τρένο θα μπορεί να «βγάλει» 20 νταλίκες από τους δρόμους – Πότε θα ολοκληρωθεί η γραμμή

  • Ο προαστιακός της Δυτικής Αττικής συνδέει περιοχές του Λεκανοπεδίου με την Αθήνα και αποτελεί δίοδο για εμπορευματικές μεταφορές.
  • Το έργο υπογράφηκε το 2023 και θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2025-2026 με κόστος 132,61 εκατ. ευρώ.
  • Ο προαστιακός θα εξυπηρετεί περιοχές όπως Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Λουτρόπυργο, Νέα Περάμο και Μέγαρα.
  • Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί περιλαμβάνουν τους ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, και Νέας Περάμου.
  • Η υποδομή επιτρέπει την κυκλοφορία ενός τρένου αντίστοιχη με 15-20 φορτηγά.
  • Προβλέπεται επίσης η διαμόρφωση του αστικού τοπίου στο σταθμό Ελευσίνας και άλλες βελτιώσεις στο δίκτυο.

Σε περίπου 20 νταλίκες θα ισοδυναμεί ο προαστιακός Δυτικής Αττικής, όταν τελικά τεθεί σε λειτουργία η υποδομή που «φιλοδοξεί» να ενώσει περιοχές και κατοίκους του Λεκανοπεδίου με την πρωτεύουσα αλλά και να αποτελέσει δίοδο για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Υπό μία έννοια, η χρήση του έργου για μεταφορικούς – εμπορευματικούς σκοπούς (προϊόντα κ.α.) θεωρητικά μπορεί να «βγάλει» από την κυκλοφορία αυτά τα φορτηγά οχήματα. Κατά συνέπεια, είναι κρίσιμη η συχνότητα των δρομολογίων για περιβαλλοντικούς λόγους, όπως, προφανώς, και για θέματα οδικής ασφαλείας. Ουσιαστικά πρόκειται για την αναγέννηση μέρους της παλιάς γραμμής Αθήνα – Κόρινθος, στο τμήμα Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα. Το έργο υπεγράφη στις 21 Δεκεμβρίου 2023 και αποτελεί την πρώτη επέκταση του Προαστιακού εδώ και σχεδόν 15 χρόνια.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 132,61 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 106,95 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση πόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΤΑΑ). Επί της ουσίας, θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο σχετικού συνεδρίου για τις υποδομές – μεταφορές από τον επικεφαλής του ΟΣΕ, Χρ. Τερεζάκη, έχουν εκκινήσει κάποιες αρχικές διεργασίες και εργασίες (ανάδοχος είναι η ΜΕΤΚΑ, όμιλος Metlen). Από τη Διεύθυνση της κατασκευάστριας ΜΕΤΚΑ πρόσφατα μόλις τονίστηκε ότι ολοκληρώνονται οι μελέτες και έχουν ήδη παραγγελθεί τα πρώτα σιδηροδρομικά υλικά.

Ωστόσο, δεν λείπουν τα προβλήματα, ή αλλιώς «τα αγκάθια», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο επικεφαλής του ΟΣΕ. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζουν ζητήματα ιδιοκτησιακά από περιοχές που θα περνάει ο προαστιακός σιδηρόδρομος αλλά και με απαλλοτριώσεις. Πάντως, ήδη το 90% των προβλημάτων έχουν επιλυθεί και αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες να λυθούν και τα υπόλοιπα.

Κατά συνέπεια, θα ανοίξει ο δρόμος για επιτάχυνση εργασιών καθώς, μια και το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, υπάρχει αρχικό, θεωρητικά, ορόσημο ολοκλήρωσης για το τέλος του 2025. Πλην όμως, επειδή θεωρείται εξαιρετικά πιθανό το ευρύτερο πλαίσιο – «πακέτο» να λάβει έως 6μηνη παράταση, το dead line «μπαίνει» έως τα μέσα 2026.

Αυτό που έχει επίσης ενδιαφέρον, πέραν από το γεγονός ότι η υποδομή θα επιτρέψει την αναβάθμιση της επιβατικής και εμπορευματικής σύνδεσης των περιοχών της δυτικής Αττικής, είναι, όπως και στην αρχή αναφέραμε, ότι η κυκλοφορία κάθε μέσου τρένου θα ισοδυναμεί με την κυκλοφορία στον δρόμο 15 έως 20 φορτηγών.

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, αφορά στην κατασκευή νέας σύγχρονης, ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.

Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου με τελικό προορισμό τα Μέγαρα (ως προαίρεση). Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.

Επίσης, προβλέπεται η διαμόρφωση του αστικού τοπίου στο σταθμό Ελευσίνας και κατασκευή ποδηλατοδρόμου μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, αλλά και η αναβάθμιση ή εκ νέου χάραξη οδικών τμημάτων που θίγονται, για τις ανάγκες, που απορρέουν από την αναβάθμιση της υφιστάμενης Σ/Γ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Tο ΔΕΔΟΜΕΝΟ δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το ΔΕΔΟΜΕΝΟ ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλή

Ενίσχυση με Αϊζάια Τέιλορ για την Dubai BC

Η Dubai BC προσθέτει τον Αϊζάια Τέιλορ στο ρόστερ...

Ισραήλ: Μαχητικά αεροσκάφη κατέστρεψαν περίπου 1.000 εκτοξευτές ρουκετών της Χεζμπολάχ στον Λίβανο

Ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη κατέστρεψαν θέσεις της Χεζμπολάχ στον νότιο...

Επίθεση Μπαχτσελί κατά Δένδια: Λαχταρά τον βυθό της θάλασσας, όπως οι παππούδες του

Ο αρχηγός του Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης εξαπέλυσε λεκτική επίθεση...

«Αθήνα 20 χρόνια μετά»: Η μεγάλη γιορτή του ελληνικού αθλητισμού στο Καλλιμάρμαρο (ΦΩΤΟρεπορτάζ)

Η βραδιά στο Παναθηναϊκό Στάδιο γιόρτασε την ιστορική χρονιά...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Χρέη Δημοσίου: Έσπασαν το φράγμα των 3,2 δισ. ευρώ τα φέσια προς τους ιδιώτες

Τα χρέη του Δημοσίου προς τους ιδιώτες έφτασαν πάνω από 3 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 400 εκατ. ευρώ το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2024.Οι...

Ύστατη προσπάθεια σήμερα για την ηλεκτρική διασύνδεση με Κύπρο – Μητσοτάκης και Χριστοδουλίδης καλούνται να άρουν το αδιέξοδο

Η ελληνική κυβέρνηση αντιμετωπίζει δυσκολίες στην υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ.Συνάντηση Μητσοτάκη με Χριστοδουλίδη για επίλυση των θεμάτων, αλλά η θέληση της Κύπρου είναι...

Βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων: Λήγει αύριο η διορία των ιδιοκτητών για τις δηλώσεις των μισθώσεων Αυγούστου

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που παρέχουν βραχυχρόνια μίσθωση πρέπει να δηλώσουν τις μισθώσεις τους για τον Αύγουστο στην πλατφόρμα Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας.Η προθεσμία...

Παράθυρο για αύξηση των εισφορών των επαγγελματιών και το 2025 με βάση τον πληθωρισμό

Οι εισφορές των ελευθέρων επαγγελματιών και αγροτών το 2025 μπορεί να υπολογιστούν με βάση τον πληθωρισμό, όχι τις μισθολογικές εξελίξεις.Ο δείκτης μισθών που θα...

Αγρότες: Σε πλήρη λειτουργία τα 15 Κέντρα Διανομής και Υποστήριξης

Άνοιξαν τα 15 Κέντρα Διανομής και Υποστήριξης για τους αγρότες στην Ελλάδα.Τα ΚΔΥ είναι εξοπλισμένα και στελεχωμένα σε 13 Περιφέρειες.Το Έργο "Γεωργία με Ευφυΐα"...

Ακρίβεια: Νέα άνοδος των τιμών στα τρόφιμα τον Αύγουστο

Ανακάμπτει η ακρίβεια στα τρόφιμα σύμφωνα με τα στοιχεία πληθωρισμού της Eurostat για τον Αύγουστο.Γενικός δείκτης τιμών στην Ελλάδα επιταχύνθηκε σε 3,2% από 3%,...

ΠΟΞ: Ενστάσεις για την ορθολογική χρήση του τέλους παρεπιδημούντων που καταβάλλουν τα ξενοδοχεία

Η ΠΟΞ εκφράζει ενστάσεις για την ορθολογική χρήση του τέλους παρεπιδημούντων από τα ξενοδοχεία στην τοπική αυτοδιοίκηση.Ο πρόεδρος της ΠΟΞ κρίνει ότι ο τρέχων...

Σπίτι μου 2: Οι όροι του προγράμματος μετά τις βελτιώσεις Μητσοτάκη

Οι βελτιώσεις του προγράμματος "Σπίτι Μου 2" περιλαμβάνουν επέκταση των δικαιούχων με μεσοσταθμικά εισοδηματικά κριτήρια και μεγαλύτερη περίμετρο εγγραφής.Η προέγκριση των αιτήσεων θα παραμένει...

Πράσινο φως για το πρόγραμμα Gigabit – Εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση για ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης

Η Υπουργική Απόφαση ενέταξε το πρόγραμμα επιδότησης Gigabit στο Ταμείο Ανάκαμψης.Το πρόγραμμα αφορά στην επιχορήγηση voucher για υψηλές ταχύτητες σύνδεσης.Οι δικαιούχοι είναι φυσικά πρόσωπα...

Φρένο ΣτΕ στην επιμήκυνση του φορολογικού ελέγχου μετά την 5ετία

Απόφαση ΣτΕ για τη συνέχιση του φορολογικού ελέγχου μετά την 5ετία σε περιπτώσεις εικονικών συναλλαγών.Από το άρθρο του ertnews: αδικαιολόγητη η επέκταση της παραγραφής...