Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Πλοίαρχοι: Ζητούν βελτίωση των υποδομών στα βασικότερα λιμάνια

  • Ο πρόεδρος των ακτοπλόων, Διονύσης Θεοδωράτος, ζητά βελτίωση των λιμενικών υποδομών και ανταποδοτικό χαρακτήρα στην είσπραξη του λιμενικού τέλους.
  • Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού παρουσίασε ελλείψεις σε 102 λιμάνια της χώρας και ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιαρχών.
  • Το υπουργείο Ναυτιλίας ανταποκρίνεται στις ανάγκες της έκθεσης της Ένωσης Πλοιάρχων και εργάζεται για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών.

H είσπραξη του λιμενικού τέλους, που αποδίδεται μέσα από το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στους φορείς των λιμένων, θα πρέπει να έχει αποκλειστικά ανταποδοτικό χαρακτήρα στους χρήστες, επισημαίνει ο πρόεδρος των ακτοπλόων Διονύσης Θεοδωράτος.

Με αφορμή την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού ναυτικού όπου παρουσιάστηκαν οι σημαντικότερες ελλείψεις σε 102 λιμάνια της χώρας σε ειδική εκδήλωση στο ΕΒΕΠ,  ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιάρχων, που ασκούνται και πραγματοποιούνται σε όλες τις περιπτώσεις όταν υπάρχουν καταγγελίες για ναυτικά συμβάντα η μικροατυχήματα που προκαλούνται όμως από  παραλείψεις και ανεπάρκειες στις λιμενικές υποδομές.

Ο κ. Θεοδωράτος χαρακτήρισε την μελέτη των πλοιάρχων πολύ εμπεριστατωμένη ενώ είπε ότι «πολλά χρόνια συζητάμε τα ίδια πράγματα αλλά δεν γίνεται τίποτα».

Τόνισε ότι «ο Έλληνας και ξένος επιβάτης αλλά και ο μεταφορέας, πληρώνουν το ακτοπλοϊκό τους εισιτήριο, στο οποίο περιλαμβάνεται και το τέλος για το Λιμενικό Ταμείο, και αυτό το έσοδο από όλα τα πλοία μέλη του ΣΕΕΝ φτάνει ετησίως στα 30 με 35 εκατ. ευρώ.»

«Σε ένα μόνο κεντρικό νησί των Κυκλάδων το Λιμενικό Ταμείο εισπράττει πάνω από 1,7 εκατ. ευρώ το χρόνο και το ίδιο συμβαίνει και για άλλα νησιά. Φανταστείτε αυτά τα χρήματα κάθε τρία χρόνια να επενδύονταν αποκλειστικά μόνο σε λιμενικές υποδομές πόσο πράγματα θα είχαν αλλάξει» υπογράμμισε ο πρόεδρος των ακτοπλόων.

Έθεσε επίσης το σημαντικό ζήτημα της γραφειοκρατίας και των πολλών συναρμοδιοτήτων που αφορούν το θέμα των λιμενικών υποδομών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το έργο για την  αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια ακόμα δεν έχει αδειοδοτηθεί.

«Αισθάνομαι ότι γυρίζουμε γύρω από τον εαυτό μας», καθώς έρχονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες όταν υποβάλλουν δήλωση δρομολόγησης και περιμένουν έγκριση, ενώ την ίδια ώρα οι  εκπρόσωποι των εταιρειών υπογράφουν ότι τα λιμάνια είναι κατάλληλα σε υποδομές, με τους πλοιάρχους τελικά να παίρνουν την ευθύνη, ενώ κανείς άλλος δεν έχει καμία υποχρέωση για το θέμα της ασφάλειας», δήλωσε ο κ. Θεοδωράτος.

«Αυτό πρόσθεσε έχει ως αποτέλεσμα, βάσει του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα, οτιδήποτε καταγγελθεί και ειπωθεί ως επικίνδυνο για την ασφάλεια, να συλλαμβάνεται ο πλοίαρχος, στη συνέχεια να λοιδορείται η ακτοπλοϊκή εταιρεία και η ελληνική σημαία αλλά και ο ελληνικός τουρισμός στη συνέχεια».

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων αναφερόμενος στα σημαντικά προβλήματα των λιμενικών υποδομών είπε ότι δεν είναι μόνο οι πλοίαρχοι που αντιμετωπίζουν τις πολύ δύσκολες συνθήκες λόγω των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών στα λιμάνια.

  • «Η έλλειψη οργανωμένων χώρων παραμονής για έναν επιβάτη στο λιμάνι που είναι ώρα κάτω από το λιοπύρι τη βροχή και το κρύο και  δίνει μάχη για να μπει στο πλοίο λόγω του έντονου κυματισμού έχει ως αποτέλεσμα τον εκνευρισμό του κάτι που το αντιμετωπίζουν καθημερινώς όλα τα πληρώματα».

Σε αυτό το σημείο ο κ. Θεοδωράτος είπε ότι ο σύνδεσμος των ακτοπλόων είναι πολύ υπερήφανος για τους Έλληνες ναυτικούς και τους πλοιάρχους και τους εκφράζει πάντα την απεριόριστη ευγνωμοσύνη του αλλά θα πρέπει να υπάρξει κοινή προσπάθεια όλων ώστε να λυθούν τα απλά θέματα της καθημερινότητας.  

Ο πρόεδρος των πλοιάρχων

Αναγκαία χαρακτήρισε  τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών στα βασικότερα λιμάνια της χώρας με καθημερινή χρήση και με στόχο τη μέγιστη ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτης Γιγής.

Παρουσιάζοντας την ετήσια έκθεση της ΠΕΠΕΝ  ο κ. Γιγής ανέφερε ορισμένα από τα βασικότερα ζητήματα τα οποία προσδιορίζονται στην έρευνα, είναι η επαναφορά των λειτουργικών βαθών σε λιμένες όπου απαιτείται, η τοποθέτηση προσκρουστήρων όπου στις περισσότερες περιπτώσεις τοποθετούνται ελαστικά, η αντικατάσταση αρκετών σιδερένιων δεστρών «μπίντες», η βελτίωση του ηλεκτροφωτισμού και της σήμανσης αλλά και στεγάστρων αναμονής επιβατών.  

Έκανε λόγο για τεκμηριωμένες προτάσεις των πλοιάρχων της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν καθημερινά τα νησιά, ενώ κάλεσε την πολιτεία να αλλάξει το νομοθετικό ποινικό πλαίσιο, που όταν υπάρχουν καταγγελίες για ανεπάρκειες και παραλείψεις και για τις οποίες ευθύνονται άλλοι, διώκονται ποινικά οι πλοίαρχοι.

Τόνισε ότι «μόνο για φέτος το καλοκαίρι υπήρξαν επτά συλλήψεις πλοιάρχων, κάποιες εξ αυτών με την αυτόφωρη διαδικασία, που είχε ως αποτέλεσμα την παραμονή ορισμένων εξ αυτών στο κρατητήριο για αρκετές ημέρες μέχρι να οριστεί τακτική δικάσιμος». 

Το υπουργείο Ναυτιλίας

Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν μένει αδιάφορο στην τελευταία έκθεση που κατατέθηκε από την Ένωση Πλοιάρχων και πολλές από τις επισημάνσεις της μελέτης υλοποιούνται ως έργα και άλλα δρομολογούνται, τόνισε η σύμβουλος του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη, Βασιλική Μπόγρη.
Προτεραιότητα για το υπουργείο είναι να υπάρχει συνδυασμός έργων υποδομών και ουσίας, που προφανώς θα προσφέρουν υψηλότερες προδιαγραφές και υπηρεσίες στους επιβάτες και θα εξασφαλίσουν μια ευκολότερη καθημερινότητα για τους ανθρώπους που εργάζονται καθημερινώς στα λιμάνια.

Επισήμανε ότι πράγματι τα δημοτικά Λιμενικά Ταμεία όπου έχουν αρμοδιότητες λιμένων έχουν περιορισμένες δυνατότητες και αυτό οφείλεται, όπως είπε, στους μειωμένους πόρους και στο μειωμένο ανθρώπινο δυναμικό.

Οι ναυτεργάτες

Ο γ.γ. της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Μανώλης Τσικαλάκης είπε ότι όλοι διαπιστώνουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πλοίαρχοι, αλλά λόγω της ικανότητάς τους και της τεχνογνωσίας τους έχουμε ακτοπλοϊκές γραμμές και συγκοινωνία που ενώνει τη νησιωτική Ελλάδα με την ηπειρωτική, αλλά και ανάπτυξη του τουρισμού.

Ο κ. Τσικαλάκης ζήτησε, επίσης, πιο έντονη παρουσία των λιμενικών αρχών και να βοηθούν το έργο των Ελλήνων πλοιάρχων, καθώς και να ακουστούν οι βελτιωτικές τους προτάσεις για τα λιμάνια των οποίων είναι και οι κατεξοχήν χρήστες.

Το ΕΒΕΠ

«Μια ναυτιλιακή χώρα, μια χώρα όπου ο θαλάσσιος τουρισμός συνεισφέρει στην τοπική και εθνική οικονομία, μια χώρα χωρίς τις κατάλληλες πλέον λιμενικές υποδομές είναι ένα θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει» δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης.

Πρόσθεσε ότι η ετήσια έκθεση της Π.Ε.Π.Ε.Ν, για τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια δεν πρέπει να είναι μία ακόμη έρευνα που θα «πρυμνοδετηθεί» στα συρτάρια των αρμοδίων αλλά μία έρευνα η οποία πρέπει να δρομολογήσει παρεμβάσεις.

«Ουδείς σήμερα μπορεί να ισχυριστεί ότι κατέχει τις αδυναμίες και τις ελλείψεις στις λιμενικές μας υποδομές όσο οι καπετάνιοι της ακτοπλοΐας. Αυτοί οι «σύγχρονοι ήρωες», θα έλεγα, που καλούνται να ρεμετζάρουν ή να πρυμνοδετήσουν τα σύγχρονα πλοία της ακτοπλοΐας μας, συμβατικά και μη, σε νησιωτικά λιμάνια εκτεθειμένα στους ανέμους και τους κυματισμούς με λιμενολεκάνες και ντόκους που θα ήταν ιδανικοί για τρεχαντήρια. Όλοι έχουμε δει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις προσπάθειες να πρυμνοδέσουν σε κακές καιρικές συνθήκες. Όλοι μας έχουμε δει αλλά και γνωρίσει τους «ανύπαρκτους χώρους αναμονής» για τους επιβάτες στα ταξίδια των διακοπών ή τα ταξίδια για τη δουλειά μας» τόνισε.

Η τελευταία εικόνα που αποκομίζει ένας τουρίστας από ένα νησιωτικό λιμάνι είτε κινούμενος με τα πλοία της ακτοπλοΐας είτε  με κρουαζιερόπλοια είναι εκείνη που «κουβαλάει μαζί του» για να κλείσει το πάζλ των εικόνων από τις διακοπές του, είπε ο κ. Κροκίδης και συμπλήρωσε ότι  αν θέλουμε να βελτιώσουμε την ναυτιλιακή εικόνα της χώρας μας και προ πάντων την ασφάλεια πλοίων και επιβατών οφείλουμε να ακούσουμε τους καπετάνιους μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Γ. Πρεβελάκης στην ΕΡΤNews: «Η Ευρώπη θα είναι διχασμένη στο μέλλον – Ο Πούτιν επιδιώκει να την υποτάξει»

Ο Γιώργος Πρεβελάκης επισημαίνει ότι η κλιμάκωση του πολέμου...

Ο ΠΣΑΕ ΜΜΕ γιορτάζει την παγκόσμια ημέρα κατά της βίας εις βάρος των γυναικών

Ο ΠΣΑΕ ΜΜΕ αφιερώνει την ερχόμενη αγωνιστική στο ποδόσφαιρο...

Η Καταδίωξη: Ηγεσία με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση της φετινής χρονιάς

Το τηλεπαιχνίδι «The Chase» με τη Μαρία Μπεκατώρου κατέγραψε...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Μικρή αύξηση στα νέα αυτοκίνητα σημειώθηκε τον Οκτώβριο στην ΕΕ

Τον Οκτώβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν μικρή αύξηση 1,1%, με την Ισπανία και τη Γερμανία να καταγράφουν σημαντική ανάπτυξη...

Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης του 2023: Στο προσκήνιο η αποεπένδυση από τις συμμετοχές του στο χρηματοπιστωτικό τομέα

Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) δημοσίευσε την τέταρτη Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023, επικεντρωμένο στην αποεπένδυση από τις συμμετοχές του στο τραπεζικό σύστημα,...

Ταμείο για τους Πολίτες: Χρηματοδότηση 14,3 εκατ. ευρώ από τη Νορβηγία στην ελληνική κοινωνία

Η Νορβηγία χρηματοδοτεί το Ταμείο για την Κοινωνία των Πολιτών με 14,3 εκατ. ευρώ για την Ελλάδα, στο πλαίσιο συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ.Ο...

Δήμος Τήλου: Διπλή ευρωπαϊκή αναγνώριση για το «Just Go Zero Tilos»

Το πρόγραμμα «Just Go Zero Tilos» του Δήμου Τήλου κέρδισε δύο σημαντικά ευρωπαϊκά βραβεία στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας στη Βουδαπέστη.Αναδείχθηκε πρώτο στην...

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνει τις συνθήκες στον εργασιακό τομέα;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αυτοματοποιεί επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να εστιάζουν σε πιο δημιουργικές και στρατηγικές δραστηριότητες, με θετικά αποτελέσματα στην παραγωγικότητα και...

Ταμείο Επαναχρησιμοποίησης Νησιών: Επενδύσεις 5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε διασυνδέσεις, ΑΠΕ, ύδρευση και μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος

Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών θα επενδύσει πάνω από 5 δισ. ευρώ σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ηλεκτρικές διασυνδέσεις και υποδομές ύδρευσης, με στόχο τη μείωση...

ΔΕΟΣ: Ποια είναι η καινούργια δύναμη παρέμβασης της ΑΑΔΕ κατά φοροφυγάδων και λαθρεμπόρων

Στη δημιουργία μιας νέας, ισχυρής μονάδας ελέγχου, με την επωνυμία «Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών» (συντομογραφικά ΔΕΟΣ), η οποία αποτελεί ουσιαστικά ηχηρό μήνυμα προς τους...

ΗΠΑ – Χρηματιστήριο: Τερματισμός με κέρδη

Το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έκλεισε με κέρδη την Παρασκευή 21/11, μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της Nvidia.Ο δείκτης Dow Jones αυξήθηκε κατά...

Νέες μέθοδοι για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών το 2025

Το νέο Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο για φορολογικά θέματα θα λειτουργήσει στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, προσφέροντας βελτιωμένες υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών...

Π. Κοκκόρης : Ποια οφέλη θα έχει για τους ασφαλισμένους το ατομικό ψηφιακό πορτοφόλι του ΕΦΚΑ

Ο Παναγιώτης Κοκκόρης, Α’ Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ, ανέφερε τις δυνατότητες του ατομικού ψηφιακού χαρτοφυλακίου που θα επιτρέπει στους ασφαλισμένους να βλέπουν πληροφορίες για ένσημα,...