Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Το 82% των καταναλωτών προτιμά επώνυμη φέτα – Το καλάθι του νοικοκυριού επηρεάζει περιστασιακά τις προτιμήσεις

  • Η φέτα αποτελεί το 2% των συνολικών πωλήσεων σούπερ μάρκετ και η αγορά προμήθειας χαρακτηρίζεται από χαμηλή συγκέντρωση.
  • Οι καταναλωτές προτιμούν κυρίως την επώνυμη φέτα (περίπου 82%), με περιστασιακή επίδραση του καλαθιού του νοικοκυριού στις προτιμήσεις.
  • Η Ελλάδα είναι μία από τις τελευταίες χώρες στην προτίμηση των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Στην χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού στο τυρί φέτα προχώρησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, στο πλαίσιο της χαρτογράφησης των συνθηκών ανταγωνισμού, σε όλες τις αγορές ή όλους τους κλάδους της οικονομίας.

Η επιτροπή δημοσιοποίησε τα ευρήματα της χαρτογράφησης υπογραμμίζοντας ότι η φέτα αποτελεί το 2% των συνολικών πωλήσεων των 11 σούπερ μάρκετ, ενώ από τον αριθμό των προμηθευτών και από την διάταξη των μεριδίων τους διαπιστώνεται ότι η αγορά προμήθειας των σούπερ μάρκετ στη φέτα χαρακτηρίζεται από χαμηλή συγκέντρωση.

Η επιτροπή αναφέρει ότι οι στόχοι της χαρτογράφησης ήταν:

  • η εξέλιξη των μεριδίων αγοράς των 11 μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ
  • η εξέλιξη των μεριδίων των προμηθευτών (ιδιωτικής ετικέτας και επωνύμων προϊόντων) στις πωλήσεις των 11 σούπερ μάρκετ
  • η επίδραση του μηχανισμού του καλαθιού του νοικοκυριού στις τιμές επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
  • η επίδραση του μηχανισμού του καλαθιού του νοικοκυριού στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών κατόπιν σύγκρισης μεταξύ επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, εντός και εκτός του καλαθιού του νοικοκυριού.

Στο πλαίσιο της χαρτογράφησης εστάλησαν ερωτηματολόγια από την γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού σε 11 σούπερ μάρκετ, τα οποία συγκεντρώνουν μερίδιο άνω του 95% του κλάδου λιανικού εμπορίου τροφίμων και η περίοδος για την οποία ελήφθησαν στοιχεία ήταν μεταξύ 1 Φεβρουαρίου 2023 και 30 Ιουνίου 2024.

Η χαρτογράφηση

Τα κύρια αποτελέσματα είναι τα εξής:

  • Το σύνολο των πωλήσεων φέτας από τα σούπερ μάρκετ το 2023 ανήλθε σε 244,1 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση κατά 13,8%. Το Α΄ εξάμηνο του 2024 η αύξηση των πωλήσεων μειώθηκε στο 3% σε ετήσια βάση.
  • Στο σύνολο των δεδομένων υπάρχουν, περίπου, 150 προμηθευτές φέτας. Οι 13 μεγαλύτεροι προμηθευτές, αντιπροσωπεύουν το 70% του συνόλου των πωλήσεων φέτας. Από τον αριθμό των προμηθευτών και τη διάταξη των μεριδίων τους διαπιστώνεται ότι η αγορά προμήθειας των σούπερ μάρκετ στη φέτα χαρακτηρίζεται από χαμηλή συγκέντρωση.
  • Το 2023, τα επώνυμα προϊόντα φέτας αποτελούν το 80% των συνολικών πωλήσεων στην αγορά και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν το 20% (εντός ή/και εκτός καλαθιού νοικοκυριού). Οι 12 μεγαλύτεροι προμηθευτές αντιπροσωπεύουν το 73% του συνόλου των πωλήσεων φέτας σε αξία, ενώ στη φέτα ιδιωτικής ετικέτας οι 13 μεγαλύτεροι το 93%.
  • Το 10% περίπου των συνολικών πωλήσεων φέτας των 11 σούπερ μάρκετ προέρχεται από πωλήσεις φέτας εντός του καλαθιού του νοικοκυριού.
  • Οι χαμηλότερες τιμές στη φέτα, παρατηρούνται στην κατηγορία ιδιωτικής ετικέτας, ζυγιζόμενη, εντός καλαθιού νοικοκυριού, με τιμή περίπου 7,2 έως 9,4 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ή 8,1 και 10,6 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
  • Οι ακριβότερες τιμές στη φέτα παρατηρούνται στα επώνυμα συσκευασμένα προϊόντα, εκτός καλαθιού νοικοκυριού, με μέση τιμή περί τα 13 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ή στα 14,7 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
  • Ως προς τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Οι καταναλωτές προτιμούν κατά κύριο λόγο την επώνυμη φέτα (περίπου 82%). Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς 2/2023-6/2024 παρατηρήθηκε μεταστροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η τάση αυτή που ξεκίνησε το 2022 και συνεχίστηκε το 2023 και το Α΄ εξάμηνο του 2024.
  • Το καλάθι του νοικοκυριού δεν φαίνεται να επηρέασε τις προτιμήσεις των καταναλωτών, παρά μόνο περιστασιακά σε περιόδους εορτών και καλοκαιριού.
  • Εξετάζοντας τη δυνατότητα αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ή/και επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων εντός καλαθιού νοικοκυριού, το καταναλωτικό κοινό μπορεί να πετύχει τις χαμηλότερες δυνατές τιμές. Τέλος, σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες στην κατάταξη ως προς την προτίμηση των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Γ. Λεχουρίτης στην ΕΡΤNews: Ποιοι παράγοντες πρέπει να προσέξουμε την Black Friday

Η Black Friday, που θα πραγματοποιηθεί στις 29/10, προσφέρει...

Γιώργος Αγγελόπουλος: Μαζί με την εννέα μηνών κόρη του στη Σκιάθο – Εικόνα

Ο Γιώργος Αγγελόπουλος και η σύζυγός του, Δήμητρα Βαμβακούση,...

Αυτή είναι η σκληρή συμμορία που «λεηλατούσε» κατοικίες επιχειρηματιών και εφοπλιστών και αφαιρούσε μέχρι πολύ ακριβά ρολόγια Rolex και Cartier

Συνελήφθησαν 13 μέλη εγκληματικής συμμορίας που «λεηλατούσε» σπίτια επιχειρηματιών...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών: Το 60% των πολιτών επιθυμεί η είσπραξη από τη φοροδιαφυγή να χρηματοδοτηθεί για την Υγεία και την Παιδεία

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Οικονομικών, Όμηρο Τσάπαλο, το 60% των πολιτών επιθυμεί τα έσοδα από τη φοροδιαφυγή να χρησιμοποιηθούν για την Υγεία...

Μικρή αύξηση στα νέα αυτοκίνητα σημειώθηκε τον Οκτώβριο στην ΕΕ

Τον Οκτώβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν μικρή αύξηση 1,1%, με την Ισπανία και τη Γερμανία να καταγράφουν σημαντική ανάπτυξη...

Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης του 2023: Στο προσκήνιο η αποεπένδυση από τις συμμετοχές του στο χρηματοπιστωτικό τομέα

Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) δημοσίευσε την τέταρτη Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023, επικεντρωμένο στην αποεπένδυση από τις συμμετοχές του στο τραπεζικό σύστημα,...

Ταμείο για τους Πολίτες: Χρηματοδότηση 14,3 εκατ. ευρώ από τη Νορβηγία στην ελληνική κοινωνία

Η Νορβηγία χρηματοδοτεί το Ταμείο για την Κοινωνία των Πολιτών με 14,3 εκατ. ευρώ για την Ελλάδα, στο πλαίσιο συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ.Ο...

Δήμος Τήλου: Διπλή ευρωπαϊκή αναγνώριση για το «Just Go Zero Tilos»

Το πρόγραμμα «Just Go Zero Tilos» του Δήμου Τήλου κέρδισε δύο σημαντικά ευρωπαϊκά βραβεία στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας στη Βουδαπέστη.Αναδείχθηκε πρώτο στην...

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνει τις συνθήκες στον εργασιακό τομέα;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αυτοματοποιεί επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να εστιάζουν σε πιο δημιουργικές και στρατηγικές δραστηριότητες, με θετικά αποτελέσματα στην παραγωγικότητα και...

Ταμείο Επαναχρησιμοποίησης Νησιών: Επενδύσεις 5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε διασυνδέσεις, ΑΠΕ, ύδρευση και μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος

Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών θα επενδύσει πάνω από 5 δισ. ευρώ σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ηλεκτρικές διασυνδέσεις και υποδομές ύδρευσης, με στόχο τη μείωση...

ΔΕΟΣ: Ποια είναι η καινούργια δύναμη παρέμβασης της ΑΑΔΕ κατά φοροφυγάδων και λαθρεμπόρων

Στη δημιουργία μιας νέας, ισχυρής μονάδας ελέγχου, με την επωνυμία «Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών» (συντομογραφικά ΔΕΟΣ), η οποία αποτελεί ουσιαστικά ηχηρό μήνυμα προς τους...

ΗΠΑ – Χρηματιστήριο: Τερματισμός με κέρδη

Το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έκλεισε με κέρδη την Παρασκευή 21/11, μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της Nvidia.Ο δείκτης Dow Jones αυξήθηκε κατά...

Νέες μέθοδοι για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών το 2025

Το νέο Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο για φορολογικά θέματα θα λειτουργήσει στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, προσφέροντας βελτιωμένες υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών...