Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Ηλεκτροκίνηση: Ποια είναι τα πλάνα των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών

  • Οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται στην ηλεκτροκίνηση λόγω των νέων ορίων για τους ρύπους από το 2025.
  • Οι εταιρείες όπως η BMW, Ford, Mercedes, Renault, Stellantis, Toyota, Volkswagen και Volvo έχουν σχέδια για την παραγωγή ηλεκτρικών ή υβριδικών μοντέλων.
  • Πολλές εταιρείες στοχεύουν σε μεγάλο ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 ή το 2035.

Μπορεί τους τελευταίους μήνες η ηλεκτροκίνηση να γνωρίζει μια στασιμότητα ως προς τις πωλήσεις, όμως αυτή δεν αναιρεί τους στόχους που έχουν βάλει οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα νέα όρια για τους ρύπους που θα ισχύσουν από το 2025 δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στις κατασκευάστριες εταιρείες της Ευρώπης για την παραγωγή μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα πρόστιμα είναι βαριά και μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα βιωσιμότητας.

Άλλωστε έχουν καταλάβει ότι το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση. Μετά το 2035 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι τέτοιες που δεν θα αφήνει περιθώρια για δεύτερες σκέψεις. Το γκρουπ της BMW, μέχρι το τέλος του έτους, αλλά και τους πρώτους μήνες του 2025 θα βγάλει στην παραγωγή περισσότερα από 15 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα (i5, Ix2, I4 και τα νέα Mini συμπεριλαμβανομένου του Mini E Cabrio). Οι επικεφαλής της εταιρείας πιστεύουν ότι τα μισά από τα αυτοκίνητα που θα πουλάει ο όμιλος μέχρι το 2030 θα είναι ηλεκτρικά.

Η Ford θα παρουσιάσει μια σειρά από νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει επενδύσει περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε εγκαταστάσεις παραγωγής για να μετατρέψει ολόκληρη τη γκάμα των επιβατικών και των επαγγελματικών οχημάτων της σε ηλεκτροκίνητα έως το 2035.

Η Mercedes θέλει να δημιουργήσει έναν στόλο νέων αυτοκινήτων με ουδέτερο CO2 έως το 2039. Αναμένει ότι το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των plug-in υβριδικών στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα φτάσει έως και το 50% στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Σήμερα η γερμανική εταιρεία διαθέτει ήδη ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Renault επενδύει στην ηλεκτροκίνηση. Όμως επενδύει και σε υβριδικά οχήματα που προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λειτουργούν έως και 80% ηλεκτρικά στην κίνηση της πόλης. Σύμφωνα με τη Renault, η συγκεκριμένη στρατηγική (ηλεκτρική και υβριδική τεχνολογία) είναι η καλύτερη απάντηση για την συγκεκριμένη μεταβατική περίοδο. Σύμφωνα με το πλάνο της θα παραμείνει αμετάβλητη τα επόμενα χρόνια. Στα τέλη Μαΐου 2024, η Renault ίδρυσε την εταιρεία «Horse Powertrain Limited» με την Geely. Αυτή η κοινοπραξία θα αναπτύξει κινητήρες καύσης χαμηλών εκπομπών και υβριδικές τεχνολογίες υψηλής απόδοσης για την παγκόσμια αγορά.

Ο όμιλος Stellantis είναι πεπεισμένος ότι η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει και εμμένει στη στρατηγική του να πωλεί μόνο νέα επιβατικά οχήματα μηδενικών εκπομπών (BEV) στην Ευρώπη από το 2030. Στοχεύει να έχει στη γκάμα του περισσότερα από 75 BEV μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Μάλιστα θα βγάλει στην παραγωγή οικονομικά μοντέλα για να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή.

Η Toyota θέλει να απαλλαγεί τα επόμενα χρόνια από τις εκπομπές ρύπων. Αυτό την οδηγεί στο να προσφέρει αποκλειστικά οχήματα μηδενικών εκπομπών νωρίτερα από το 2035. Η Toyota έχει συμφωνήσει με τη Mazda και τη Subaru να αναπτύξουν από κοινού μια νέα γενιά κινητήρων. Αυτοί θα συμβάλουν σε χαμηλότερες εκπομπές CO₂, επειδή οι νέοι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα σε CO₂.

Η Volkswagen εμμένει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο θα κρατήσει στην γκάμα της τους οικονομικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά μοντέλα και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η Volkswagen αποκαλεί την απαλλαγή από τον άνθρακα μία από τις σημαντικότερες ευθύνες των σημερινών γενεών. Σύμφωνα με τους επικεφαλής, η ο γερμανικός όμιλος είναι ακράδαντα πεπεισμένος ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον. Οι επενδύσεις που έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει στην τεχνολογία των μπαταριών είναι μεγάλες.

Η Volvo θεωρεί ότι το 2030 το 90%-100% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται παγκοσμίως θα είναι BEV και plug-in υβριδικά. Μέχρι το 2025, το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην γκάμα της αναμένεται να είναι μεταξύ 50-60%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Αλτσχάιμερ: Πώς τα ηχητικά μέσα θα μπορούσαν να αναγνωρίσουν πρώιμα σημάδια της πάθησης

Επιστήμονες από τον Καναδά και τις ΗΠΑ αναπτύσσουν τεχνολογία...

Γιοβάνοβιτς: «Ο στόχος μας δεν μεταβάλλεται, επιδιώκουμε την πρόκριση»

Η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει τη Σκωτία στα μπαράζ του...

Κολυδάς: Μειώνεται 10 βαθμούς η θερμοκρασία – «Έρχονται τα μποφόρια, Κυριακή με ρούχα»

Ο Θοδωρής Κολυδάς ανακοίνωσε ότι την Κυριακή αναμένεται πτώση...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ταμείο για τους Πολίτες: Χρηματοδότηση 14,3 εκατ. ευρώ από τη Νορβηγία στην ελληνική κοινωνία

Η Νορβηγία χρηματοδοτεί το Ταμείο για την Κοινωνία των Πολιτών με 14,3 εκατ. ευρώ για την Ελλάδα, στο πλαίσιο συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ.Ο...

Δήμος Τήλου: Διπλή ευρωπαϊκή αναγνώριση για το «Just Go Zero Tilos»

Το πρόγραμμα «Just Go Zero Tilos» του Δήμου Τήλου κέρδισε δύο σημαντικά ευρωπαϊκά βραβεία στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας στη Βουδαπέστη.Αναδείχθηκε πρώτο στην...

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνει τις συνθήκες στον εργασιακό τομέα;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αυτοματοποιεί επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να εστιάζουν σε πιο δημιουργικές και στρατηγικές δραστηριότητες, με θετικά αποτελέσματα στην παραγωγικότητα και...

Ταμείο Επαναχρησιμοποίησης Νησιών: Επενδύσεις 5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε διασυνδέσεις, ΑΠΕ, ύδρευση και μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος

Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών θα επενδύσει πάνω από 5 δισ. ευρώ σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ηλεκτρικές διασυνδέσεις και υποδομές ύδρευσης, με στόχο τη μείωση...

ΔΕΟΣ: Ποια είναι η καινούργια δύναμη παρέμβασης της ΑΑΔΕ κατά φοροφυγάδων και λαθρεμπόρων

Στη δημιουργία μιας νέας, ισχυρής μονάδας ελέγχου, με την επωνυμία «Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών» (συντομογραφικά ΔΕΟΣ), η οποία αποτελεί ουσιαστικά ηχηρό μήνυμα προς τους...

ΗΠΑ – Χρηματιστήριο: Τερματισμός με κέρδη

Το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έκλεισε με κέρδη την Παρασκευή 21/11, μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της Nvidia.Ο δείκτης Dow Jones αυξήθηκε κατά...

Νέες μέθοδοι για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών το 2025

Το νέο Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο για φορολογικά θέματα θα λειτουργήσει στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, προσφέροντας βελτιωμένες υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών...

Π. Κοκκόρης : Ποια οφέλη θα έχει για τους ασφαλισμένους το ατομικό ψηφιακό πορτοφόλι του ΕΦΚΑ

Ο Παναγιώτης Κοκκόρης, Α’ Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ, ανέφερε τις δυνατότητες του ατομικού ψηφιακού χαρτοφυλακίου που θα επιτρέπει στους ασφαλισμένους να βλέπουν πληροφορίες για ένσημα,...

Διευρύνονται οι δυνατότητες του Gov.gr Wallet – Τι θα παρέχει στους ασφαλισμένους

Το Gov.gr Wallet θα επιτρέπει στους ασφαλισμένους να ελέγχουν την ασφαλιστική τους ικανότητα καθώς και των έμμεσων μελών τους, με στόχο την ολοκληρωμένη ψηφιοποίηση...

Π. Κοκκόρης : Στο Gov.gr Wallet ο ασφαλισμένος παρακολουθεί την ασφαλιστική του ικανότητα, για τον εαυτό του και για τα εξαρτώμενα μέλη

Ο Παναγιώτης Κοκκόρης, Α’ Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ, αναφέρθηκε στο Gov.gr Wallet, όπου οι ασφαλισμένοι μπορούν να παρακολουθούν την ασφαλιστική τους ικανότητα για τον εαυτό...