Στις 16 Απριλίου του 1991 η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία Skoda εντάχθηκε στον γερμανικό όμιλο της VW, προκειμένου να επιβιώσει και το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε υπό την ομπρέλα της VW ήταν το Felicia.
Το Felicia, λοιπόν, που κατασκευάστηκε το 1994, αποτέλεσε την απαρχή για τη μεταστροφή της μάρκας σε πιο σύγχρονα αυτοκίνητα. Βασίστηκε στο πάτωμα του Favorit, αλλά το Felicia παρουσίασε μια σειρά από νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά.
Συνολικά, 1.401.489 μονάδες παρήχθησαν μεταξύ 1994 και 2001, σε εκδόσεις hatchback, estate, pickup, ενώ συμμετείχε και ως Skoda Felicia Kit Car στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Στις 26 Οκτωβρίου 1994, πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα του Skoda Felicia στην εμβληματική Γέφυρα του Καρόλου της Πράγας. Η παραγωγή του νέου μοντέλου είχε ήδη ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο στο εργοστάσιο του Vrchlabí, με το εργοστάσιο της Mladá Boleslav να ακολουθεί το παράδειγμά του στις 17 Οκτωβρίου 1994.
Η αυγή μιας νέας εποχής
Το Felicia είχε νέα σχεδίαση, με το πεντάθυρο hatchback να είναι 4 εκ. μακρύτερο και 1,5 εκ. φαρδύτερο από το Favorit, γεγονός που αύξησε επίσης τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ κατά 21 λίτρα στα 272 λίτρα συνολικά.
Ο βασικός κινητήρας ήταν ένας τετρακύλινδρος βενζίνης 1.289 κ.εκ., διαθέσιμος σε δύο αποδόσεις ισχύος (55 hp και 68 hp). Το 1995, παρουσιάστηκε ένας ισχυρότερος κινητήρας 1.6 MPI (75 hp) και ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας ντίζελ 1.9 D (64 hp). Χάρη στη στενή συνεργασία με τον όμιλο Volkswagen, εφοδιάστηκε με ABS, έως τέσσερις αερόσακους, υδραυλικό τιμόνι, κλιματισμό, υπολογιστή ενσωματωμένου αυτοκινήτου, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και δερμάτινες επενδύσεις.
Τον Φεβρουάριο του 1998, το μοντέλο δέχθηκε ένα σημαντικό λίφτινγκ, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τη σχεδιαστική γλώσσα της Skoda εκείνη την εποχή, η οποία είχε καθιερωθεί από το μεγαλύτερο μοντέλο Octavia (σε παραγωγή από το 1996). Το μήκος του Felicia αυξήθηκε κατά 2,8 εκ., ή 3,2 εκ. στην έκδοση estate.