- Αρχαίο εκπαιδευτικό κείμενο που ενθαρρύνει τους μαθητές να γίνουν γραφείς
- Διδακτορική έρευνα αναδεικνύει τις εκπαιδευτικές μεθόδους της Αρχαίας Αιγύπτου
- Σώζεται στον Πάπυρο Sallier II στο Βρετανικό Μουσείο, αντικείμενο συζήτησης αν είναι σατιρικό ή όχι
Αυτό το εκπαιδευτικό κείμενο παρουσιάζει συμβουλές από έναν πατέρα στον γιο του, ενθαρρύνοντάς τον να ακολουθήσει το επάγγελμα του γραφέα περιγράφοντας τη σωματικά απαιτητική φύση διαφόρων άλλων επαγγελμάτων. Ο στόχος του κειμένου ήταν να πείσει τους μαθητές ότι το να γίνεις γραμματέας ήταν η πιο αξιόλογη καριέρα , προσφέροντας μια ζωή σχετικής άνεσης και σεβασμού.Η Judith Jurjens, διδακτορική ερευνήτρια, έχει μελετήσει τις εκπαιδευτικές μεθόδους της Αρχαίας Αιγύπτου, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιήθηκε στην πράξη η Σάτιρα των Επαγγελμάτων . Σύμφωνα με την έρευνά της, το κείμενο ήταν κεντρικό στο πρόγραμμα σπουδών για σχεδόν χίλια χρόνια.Οι πραγματικές πρακτικές στην τάξη της Αρχαίας Αιγύπτου, ωστόσο, ήταν λιγότερο σαφείς. Μέσω της έρευνάς της, η Jurjens εξέτασε σχεδόν εκατό πηγές, πολλές από τις οποίες είχαν προηγουμένως αγνοηθεί. Αυτές οι πηγές αποκαλύπτουν συναρπαστικές λεπτομέρειες σχετικά με τις μεθόδους διδασκαλίας. Για παράδειγμα, οι μαθητές συχνά συμπεριλάμβαναν την ημερομηνία στην εργασία τους , γεγονός που υποδηλώνει ότι τα μαθήματα δεν ακολουθούσαν ένα σταθερό πρόγραμμα—μπορεί να υπάρχει κενό ημερών ή και εβδομάδων μεταξύ των συνεδριών, χωρίς επίσημα διαλείμματα το Σαββατοκύριακο.
Ο Jurjens ανακάλυψε επίσης ότι ενώ ήταν παλαιότερα γνωστό ότι οι δάσκαλοι θα έγραφαν λογοτεχνικά κείμενα για να αντιγράψουν οι μαθητές, ορισμένα νέα στοιχεία δείχνουν μια διαφορετική προσέγγιση. Σε μια περίπτωση, ένας δάσκαλος θα έγραφε το πρώτο μέρος ενός αποσπάσματος από τη Σάτιρα των Συναλλαγών και στη συνέχεια θα ζητούσε από τον μαθητή να συμπληρώσει το υπόλοιπο από μνήμης. Οι διαφορές μεταξύ της κομψής γραφής του δασκάλου και της ανομοιόμορφης γραφής του μαθητή αποκαλύπτουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μικροί μαθητές.
Αυτό το αρχαίο κείμενο σώζεται σήμερα ολόκληρο στον Πάπυρο Sallier II , που σώζεται στο Βρετανικό Μουσείο. Παραμένει αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των Αιγυπτιολόγvn, ορισμένοι από τους οποίους αμφισβητούν εάν το κείμενο είναι πραγματικά σατιρικό. Άλλοι αναρωτιούνται εάν ο ίδιος συγγραφέας μπορεί να έχει γράψει επίσης τις Οδηγίες του Amenemhat , ένα άλλο εκπαιδευτικό κείμενο της περιόδου.
Η Jurjens σχεδιάζει να συνεχίσει την έρευνά της στην αρχαία αιγυπτιακή εκπαίδευση, με πολλά ακόμη κείμενα να περιμένουν να μελετηθούν. Σκέφτεται την περίεργη πιθανότητα ότι, όπως και οι Αιγύπτιοι γραφείς, τα γραπτά των εξετάσεων των δικών της μαθητών θα μπορούσαν κάποτε να εξεταστούν από μελετητές σε χιλιάδες χρόνια από τώρα.
Δείτε ΦΩΤΟ ΕΔΩ
photo: pixabay