2000-2024: Πέρασαν 24 χρόνια από τον πρώτο «Μονομάχο». Δυσκολευτήκαμε να καταλάβουμε τον λόγο ενός σίκουελ αρχικά, ο Ρίντλεϊ Σκοτ όμως ήταν τόσο σίγουρος πως ήθελε να επανέλθει στην ιστορία και το είδος που έκανε τα αδύνατα-δυνατά, για να μας συστήσει τη συνέχεια. Λίγες στιγμές μετά την ανακοίνωση της προ-παραγωγής και του τρίτου μέρους, ο Ρίντλευ Σκοτ, βρήκε το χρόνο και επικοινώνησε τις σκέψεις και απόψεις του πάνω στο είδος, το θέμα και όλα όσα του καταλογίζονται. Το ertnews συμμετείχε στη διαδικτυακή συνάντηση.
Πολλοί λένε ότι οι σκηνές μάχης στις ταινίες είναι υπερβολικές. Στην ταινία, οι μάχες φαινομενικά είναι αδύνατον να συμβούν στην πραγματικότητα, όπως όταν κάποιος δέχεται 19 χτυπήματα και επιβιώνει. Εσείς πώς διαχειρίζεστε τη ρεαλιστικότητα στις σκηνές μάχης;
Πάντα προσπαθώ να κάνω τις μάχες όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές, όπως έκανα και στο «Black Hawk Down» [Ελληνικός Τίτλος: «Μαύρο γεράκι: Η Κατάρριψη»]. Χρησιμοποιώ πραγματικά εφέ και αποφεύγω την υπερβολή. Δεν θέλω να δείξω κάτι που είναι τελείως αδύνατο, όπως να επιβιώσει κάποιος από μια έκρηξη ή να δέχεται αμέτρητα χτυπήματα και να ζει. Θέλω οι μάχες να αποπνέουν ρεαλισμό και να δείχνουν τις πραγματικές συνέπειες.
Μιλήσατε για τη σκηνή με τους μπαμπουίνου, η οποία βασίζεται σε αληθινό περιστατικό που ζήσατε στην Νότια Αφρική. Πώς πετύχατε αυτή τη σύνθεση ανάμεσα σε ζώο και άνθρωπο στην ταινία;
Όταν έβλεπα τον μπαμπουίνο να επιτίθεται σε έναν άνθρωπο, κατάλαβα ότι έπρεπε να το αποδώσουμε ρεαλιστικά. Χρησιμοποιήσαμε μικρούς stunt performers για να αντιπροσωπεύσουν τις κινήσεις του μπαμπουίνου και τοποθετήσαμε τα ειδικά εφέ πάνω τους για να δημιουργήσουμε την τελική σκηνή. Ο στόχος ήταν να καταφέρουμε την ένταση και την αληθοφάνεια της μάχης χωρίς να δημιουργούμε κάτι υπερβολικό.
Με ρομαντική διάθεση, η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έχει παρουσιαστεί πολλές φορές στις ταινίες. Εσείς έχετε σκεφτεί ποτέ την εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας σε βάθος, και τι είναι αυτό που σας γοητεύει περισσότερο στο σήμερα;
Δεν είναι ένα θέμα που με απασχολεί σταθερά, αλλά φυσικά η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία με γοητεύει. Ήταν μια εποχή ακραίων συμπεριφορών και βίας, και οι Ρωμαίοι δεν δίσταζαν να κάνουν τα πάντα για να διατηρήσουν την εξουσία τους. Αυτό είναι κάτι που με ενδιαφέρει πολύ, γιατί η ιστορία τους είναι γεμάτη από σφοδρές συγκρούσεις και αντιφάσεις.
Πώς επεκτείνετε τα θέματα της δύναμης, της εκδίκησης και της κληρονομιάς στο sequel του Gladiator («Μονομάχος ΙΙ») και πώς αυτά παραμένουν επίκαιρα στη σύγχρονη εποχή;
Η δύναμη και η εκδίκηση παραμένουν βασικά θέματα στην ταινία, καθώς ο πρωταγωνιστής προσπαθεί να πάρει την εκδίκησή του για την αδικία που υπέστη. Η κληρονομιά είναι επίσης σημαντική, καθώς η ταινία εξετάζει πώς οι πράξεις μας διαμορφώνουν το μέλλον μας και πώς η εξουσία μπορεί να διαφθείρει. Αυτά τα θέματα είναι πάντα επίκαιρα, ειδικά σε έναν κόσμο γεμάτο συγκρούσεις και αμφισβήτηση της εξουσίας.
Οι νέοι χαρακτήρες στον νέο Gladiator παρουσιάζουν διαφορετικές προσεγγίσεις στη ζωή. Πώς προσεγγίσατε τον νέο κεντρικό χαρακτήρα και ποια ήταν η διαφορά μεταξύ του Maximus και του Paul;
Ο Maximus ήταν ένας χαρακτήρας γεμάτος από θυμό και εκδίκηση, ενώ ο Paul Mescal είναι ένας άνθρωπος που έχει περάσει μέσα από πολλές εμπειρίες και έχει μια πιο συναισθηματική και ευαίσθητη προσέγγιση στη ζωή.
Αυτή η μετάβαση αντανακλά την εξέλιξη του χαρακτήρα και την ωριμότητά του μέσα από τα χρόνια, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την ίδια δυναμική και ένταση που χαρακτηρίζει τον πρώτο Gladiator.
*Επιλογή από τις ερωτήσεις και οι απαντήσεις έχουν επεξεργαστεί ώστε να αποδίδεται με μεγαλύτερη σαφήνεια η ουσία των απαντήσεων