Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Sim Racing – Αγώνες ταχύτητας από την ανεση του σπιτιού μας

Η αυξανόμενη δημοτικότητα του sim racing επιτρέπει στους λάτρεις των αγώνων να δημιουργήσουν προσαρμοσμένα ηλεκτρονικά κόκπιτ για υψηλής ποιότητας προσομοίωση και ανταγωνισμό από το σπίτι.

Sim Racing – Αγώνες ταχύτητας από την άνεση του σπιτιού μας

Τα είχαμε δει από μακριά, γνωρίζαμε ότι υπήρχαν, δεν είχε τύχει όμως να τα δοκιμάσουμε και από τη θέση του οδηγού: τα ηλεκτρονικά κόκπιτ των sim racers που έχουν το μεράκι και τη διάθεση να ξοδέψουν ώρες και χρήματα προκειμένου να στήσουν ένα τέλειο race simulator στην άνεση του σπιτιού τους, σε συνδυασμό με το γρήγορο Internet που επιτρέπει τον online συναγωνισμό με οδηγούς από ολόκληρο τον κόσμο, κάνουν την εμπειρία της οδήγησης μοναδική.

Ο Κωνσταντίνος Δημητριάδης ξεκίνησε να ασχολείται ως απλός χομπίστας την εποχή του κορονοϊού, όταν το Sim Racing γνώρισε ιδιαίτερη αύξηση στη δημοφιλία ως ένα καλό αντίδοτο στον εγκλεισμό. Στην πορεία, όμως, ασχολήθηκε πιο σοβαρά με το θέμα, έχοντας αναπτύξει επαφές και συνεργασίες με εταιρείες και μεμονωμένους κατασκευαστές, ενώ είναι και ο δημιουργός του Lovely Dashboard, ένα από τα πιο δημοφιλή Dashboard για Sim Racing.

Όπως μας εξηγεί, δεν υπάρχει «ταβάνι» στο κόστος, αφού κάθε μεμονωμένο κομμάτι του εξοπλισμού βγαίνει σε πολλές διαφορετικές επιλογές, φθηνότερες ή ακριβότερες ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες του κάθε χρήστη. Άλλωστε, οι λύσεις για sim racing δεν πωλούνται με τη λογική του ολοκληρωμένου πακέτου, αλλά αντιθέτως ο κάθε χρήστης συναρμολογεί το δικό του αγωνιστικό κόκπιτ διαλέγοντας το κάθε κομμάτι ξεχωριστά. Ξεκινώντας από την απαραίτητη υπολογιστική ισχύ που παρέχει ένας κατάλληλος υπολογιστής ικανών προδιαγραφών (και με απαραίτητο εξάρτημα την πολύ καλή κάρτα οθόνης), ο καθένας «χτίζει» ξεκινώντας από ένα πιο απλό setup για αρχή. Η εισαγωγική λύση είναι ένα τιμόνι force feedback με τη δική του πεταλιέρα και στην πορεία ξεκινά να προσθέτει όλο και περισσότερα εξαρτήματα υψηλότερων προδιαγραφών που δίνουν άλλη διάσταση στην προσομοίωση της πραγματικότητας.

Για να οδηγήσεις με υψηλό επίπεδο ρεαλισμού, το πρώτο ζητούμενο είναι η περιφερειακή όραση, ειδικά αν σε ενδιαφέρουν οι αγώνες πίστας, όπου μάχεσαι με τους ηλεκτρονικούς ή ιντερνετικούς «αντιπάλους» για τη γραμμή στην είσοδο κάθε στροφής, οπότε δεν αρκεί μόνο να βλέπεις ευθεία μπροστά. Στα καλά ηλεκτρονικά κόκπιτ για sim racing, η περιφερειακή όραση εξασφαλίζεται από τρεις οθόνες, κατά προτίμηση κυρτές, οι οποίες καλύπτουν σχεδόν 180 μοίρες ορατότητας, όπως και σε ένα πραγματικό κόκπιτ αγωνιστικού αυτοκινήτου. Οι οθόνες από μόνες τους αποτελούν ήδη ένα σεβαστό κόστος σε ένα τέτοιο setup, μαζί και με τις μεταλλικές βάσεις που θα πρέπει να κατασκευαστούν ώστε να τις κρατούν στη σωστή θέση. Ομοίως, κάποια μεταλλική κατασκευή θα πρέπει να φέρει τη βάση του τιμονιού στο σωστό σημείο και με κάποιον τρόπο θα πρέπει να προσαρμοστεί και το κάθισμα εάν θέλουμε να κατασκευάσουμε ένα μόνιμο και πλήρες ηλεκτρονικό κόκπιτ.

Από εκεί και πέρα, ξεκινάμε να προσθέτουμε χειριστήρια και επιπλέον οθόνες: η πεταλιέρα, για παράδειγμα, μπορεί να είναι από σχετικά απλή μέχρι και πάρα πολύ ακριβή, ειδικά εάν προσφέρει ρεαλιστική αίσθηση και ενεργό feedback στο πεντάλ του φρένου! Το ίδιο ισχύει και για το force feedback του τιμονιού, που στις εξελιγμένες κατασκευές είναι μια ξεχωριστή συσκευή με άξονα πάνω στον οποίο προσαρμόζουμε εκ των υστέρων το τιμόνι της προτίμησής μας. Από τιμόνια και δυνατότητες, οι επιλογές είναι άπειρες, ειδικά για όσους θέλουν να ασχοληθούν με αγώνες πίστας και αυτοκίνητα με σύνθετες ρυθμίσεις που πρέπει να γίνονται τη στιγμή του αγώνα από τα ειδικά χειριστήρια πάνω στο τιμόνι, ακριβώς όπως και στα πραγματικά αυτοκίνητα.

Sim Racing – Αγώνες ταχύτητας από την ανεση του σπιτιού μας

Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον όλοι οι επαγγελματίες οδηγοί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο χρησιμοποιούν παρόμοια συστήματα προσομοίωσης, κυρίως για να προετοιμαστούν, όταν πρόκειται να αγωνιστούν για πρώτη φορά σε κάποια άγνωστη πίστα, έτσι ώστε να μειώσουν κατά το δυνατόν το χρόνο προσαρμογής στην πραγματική πίστα το τριήμερο του αγώνα.

Sim Racing – Αγώνες ταχύτητας από την ανεση του σπιτιού μας

Αυτή ήταν η πρώτη μας επαφή με το υψηλό επίπεδο του sim racing (γιατί φυσικά όλοι μας έχουμε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο δοκιμάσει την κλασική λύση με μιά οθόνη υπολογιστή και μια απλή τιμονιέρα με πετάλια), όμως είναι βέβαιο ότι θα ερευνήσουμε το θέμα περισσότερο, διότι εντυπωσιαστήκαμε πραγματικά με την καταπληκτική τεχνολογία και την απίστευτη πρόοδο των προσομοιωτών ακόμα και για οικιακή χρήση.

Sim Racing – Αγώνες ταχύτητας από την ανεση του σπιτιού μας

Άλλωστε, όπως διαπιστώσαμε, υπάρχει η δυνατότητα οδήγησης ακόμα και σε ελληνικές πίστες όπως τα Μέγαρα ή οι Σέρρες, οπότε το θέμα έχει αρκετό ενδιαφέρον – μείνετε συντονισμένοι, θα επανέλθουμε!

 

To άρθρο Sim Racing – Αγώνες ταχύτητας από την άνεση του σπιτιού μας δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Αυτά είναι τα στοιχεία τηλεθέασης για την Κυριακή 24/11

Τα στοιχεία τηλεθέασης της Κυριακής 24/11 αποκαλύπτουν τις προτιμήσεις...

Ένα μωρό εισβάλλει στον τρίτο κύκλο του “Maestro”

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης ανάρτησε φωτογραφίες στο Instagram προϊδεάζοντας για...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

F1 in Schools 2024: Με 4 ελληνικές μαθητικές ομάδες και 1 κυπριακή

Για μια ακόμα φορά ελληνικές ομάδες και μία κυπριακή μαθητική ομάδα θα συμμετάσχουν στο F1 In Schools, διεκδικώντας και πάλι κορυφαίες διακρίσεις. Το F1 In Schools είναι ένας από...

Ημερολόγιο Pirelli 2025: Επιστροφή στην ανθρώπινη φύση

Με τίτλο «Ανανέωση και Αποκάλυψη», η 51η έκδοση του Ημερολογίου της Pirelli τεντώνει και πάλι τη φαντασία των ανθρώπων σαν λάστιχο, υιοθετώντας και πάλι...

WRC: Καταπληκτική εξέλιξη στο ράλι Ιαπωνίας – Στη λεπτή γραμμή ο τίτλος για Νεβίλ – Τάνακ

Μόλις 6 βαθμούς θέλει ο Τιερί Νεβίλ να συγκεντρώσει στο ράλι Ιαπωνίας, τελευταίο από τα 13 της χρονιάς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι – WRC,...

Formula 1: Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes ο ταχύτερος στις ελεύθερες δοκιμές στο Λας Βέγκας

Ο Λιούις Χάμιλτον, που διανύει τις τελευταίες του μέρες στη Mercedes, πριν μετακομίσει στη Ferrari, ήταν ο ταχύτερος και στις δύο περιόδους των ελεύθερων...

Formula 1: Στην τύχη του Λας Βέγκας

Πολύχρωμα λαμπάκια, ρουλέτα και μπλακ τζακ χαρακτηρίζουν μια ολόκληρη πόλη, όπως το Λας Βέγκας, που φιλοξενεί τον 22ο από τους 24 αγώνες της Formula...

WRC: Άρχισε το τελευταίο ράλι του πρωταθλήματος στην Ιαπωνία

Με τον Αντριέν Φορμό, της M-Sport-Ford να κερδίζει την πρώτη, υπερειδική διαδρομή του τελευταίου ράλι της χρονιάς στην Ιαπωνία, πηγαίνουμε για ένα φινάλε που...

Ecocar: Το νέο ηλεκτρικό τετραθέσιο μήκους 3 μέτρων

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης είναι το ecocar neo. Με μήκος λίγο πάνω από 3 μέτρα, πλάτος 1,493 μ. και ύψος...

Skoda: Μεταμορφώνονται τα πάντα, από τα μοντέλα μέχρι τις πωλήσεις στην Ελλάδα

Λίγο πριν συμπληρώσει 130 χρόνια ιστορίας η τσεχική Skoda, μέλος του ομίλου VW από το 1991, αρχικά με το 30% και έπειτα εξ ολοκλήρου,...

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι – WRC: Ο τίτλος κρίνεται στην Ιαπωνία

Τιερί Νεβίλ και Οτ Τάνακ, οι δύο οδηγοί της Hyundai, θα κονταροχτυπηθούν για τελευταία φορά φέτος, στην Ιαπωνία, για το ποιος θα κατακτήσει τον...

MotoGP: Η Ducati είναι η μόνη μη ιαπωνική μάρκα που κυριαρχεί

Η κατάκτηση του τίτλου στο MotoGP για το 20024, από τον Χόρχε Μαρτίν, στον τελευταίο αγώνα της σεζόν που έγινε στη Βαρκελώνη την περασμένη...