- Πραγματοποιήθηκε προσομοίωση της παραλίγο σύγκρουσης δύο τρένων στον σταθμό του Κορινού Πιερίας, όπου αποφεύχθηκε το ατύχημα το απόγευμα της 25ης Νοεμβρίου.
- Στην προσομοίωση, το σύστημα σηματοδότησης λειτούργησε σωστά, με το κόκκινο φωτόσημο να σταματά το δεύτερο τρένο ενώ ο πρώτος συρμός παρέμεινε ακινητοποιημένος.
- Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, δήλωσε ότι η προσομοίωση δεν παρουσίασε προβλήματα και προγραμματίζεται περαιτέρω αξιολόγηση και επόμενες προσομοιώσεις για να διασφαλιστεί η ασφάλεια του συστήματος.
Προσομοίωση του συμβάντος με τα δύο τρένα που παραλίγο να συγκρουστούν στον σταθμό του Κορινού Πιερίας πραγματοποίηθηκε το πρωί της Πέμπτης (28.11.24).
Υπενθυμίζεται ότι το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας (25.11.24) αποφεύχθηκε στο «πάρα πέντε» σύγκρουση δύο τρένων στην Πιερία, όταν αμαξοστοιχία Intercity λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε συρμό Προαστιακού, που είχε σταματήσει στις ράγες λόγω βλάβης.
Στην προσομοίωση όλα φαίνεται να λειτούργησαν σωστά. Άναψε κόκκινο και σταμάτησε το δεύτερο τρένο ενώ ο πρώτος συρμός ήταν ακινητοποιημένος.
«Σήμερα κάναμε μια προσομοίωση του περιστατικού όπως περιγράφηκε από τον μηχανοδηγό της 25ης Νοεμβρίου για να δούμε αν όντως μπορούν να επαναληφθούν τα όσα ανέφερε ο μηχανοδηγός στο σύστημα μαζί με τεχνικούς που είχαν εγκαταστήσει ορισμένα μηχανήματα για να μετράμε ταυτόχρονα ορισμένα σημεία των κυκλωμάτων του συστήματος», δήλωσε αρχικά ο Παναγιώτης Τερεζάκης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.
«Είδαμε ότι στην προσομοίωση που κάναμε δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα συναφές με αυτό που αναφέρθηκε στον μηχανοδηγό», υπογράμμισε ο Παναγιώτης Τερεζάκης, επισημαίνοντας «δεν σταματάμε, πάμε να αξιολογήσουμε το είδος της προσομοίωσης που κάναμε και προφανώς θα επανέλθουμε κάποια στιγμή τις επόμενες μέρες με άλλο σενάριο προσομοίωσης προσπαθώντας να “ξεγελάσουμε” το σύστημα να μας δείξει ό,τι είπε στην αναφορά του ο μηχανοδηγός», επισήμανε.
«Όσον αφορά το αν μπορεί να προήλθε κάτι τέτοιο από κάποιο βραχυκύκλωμα, το σύστημα σηματοδότησης είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε πάντα να μεταπίπτει σε κατάσταση ασφάλειας με το κόκκινο φωτόσημο. Αυτό μπορεί να γίνει, το ανάποδο δεν προβλέπεται να γίνει», σημείωσε,.
Στην αναπαράσταση προσπαθούν να ελέγξουν όλες τις παραμέτρους και να ελέγξουν αν λειτουργεί σωστά η φωτοσήμανση.