- Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, παρέχοντας ένα σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μαζικής μεταφοράς με 13 σταθμούς και 9,6 χλμ. γραμμής.
- Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί με τον Κιρ Στάρμερ στο Λονδίνο στις 3 Δεκεμβρίου, με σκοπό την αναβάθμιση των διμερών σχέσεων σε τομείς όπως η ναυτιλία και ο τουρισμός.
- Το Μετρό θα ενσωματώσει σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, με τον σταθμό «Βενιζέλου» να είναι ο μεγαλύτερος αρχαιολογικός χώρος ενταγμένος σε τεχνικό έργο, προάγοντας τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και την ιστορία της Θεσσαλονίκης.
Έργο υποδομής που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης το Μετρό, τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών και ανέφερε ότι όπως είπε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης «αυτή η κυβέρνηση αποδεικνύει καθημερινά ότι μετατρέπει τα σχέδια σε εργοτάξια και στη συνέχεια σε έργα». Ακόμα ο κ. Μαρινάκης έκανε γνωστό ότι ο πρωθυπουργός θα μεταβεί στο Λονδίνο, όπου το πρωί της Δευτέρας και το πρωί της Τρίτης, 3 Δεκεμβρίου, θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου, Κιρ Στάρμερ.
Όπως ανέφερε « Με τη λειτουργία του Μετρό, η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς, σύγχρονο, γρήγορο, φθηνό και φιλικό προς το περιβάλλον[…] το έργο αυτό περιλαμβάνει: 13 σύγχρονους Σταθμούς, · 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, ·18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων, μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση, ·αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην Πυλαία, · σύστημα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς. Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση είναι περί τους 250.000 επιβάτες,. Ανακοινώθηκε μια εξαιρετικά ελκυστική τιμολογιακή πολιτική προκειμένου να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν το νέο μέσο, σε συνδυασμό με τα λεωφορεία, τα οποία ανανεώνονται, σε ένα ποσοστό που προσεγγίζει, ήδη, το 50%[…]
» Επιπλέον, όπως έχει ανακοινώσει και ο Πρωθυπουργός, η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και Αρχαία. Τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα παρουσιάζονται στους Σταθμούς, με τον Σταθμό «Βενιζέλου» να αποτελεί διεθνώς, τον μεγαλύτερο αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε μεγάλο τεχνικό έργο. Η Θεσσαλονίκη αναδεικνύει την πλούσια ιστορία της και ταυτόχρονα, ενισχύεται με μια σύγχρονη υποδομή που προάγει τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και μετατρέπει την πόλη σε ένα πρότυπο ανάπτυξης για όλη τη χώρα».
Ακόμα ο κ. Μαρινάκης έκανε γνωστό ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει στο Λονδίνο, στις 3 Δεκεμβρίου, συνάντηση με τον Κιρ Στάρμερ. Τόνισε ότι είναι μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για επανεκκίνηση και αναβάθμιση των διμερών σχέσεων σε όλα τα επίπεδα ενώ αναμένεται να δοθεί έμφαση στους τομείς της ναυτιλίας, της έρευνας και καινοτομίας, του τουρισμού και βέβαια στην κορυφή της ατζέντας δεν θα μπορούσε να μην είναι και το μεταναστευτικό[…] ». Σχετικά με τα γλυπτά του Παρθενώνα και το διαχρονικό αίτημα για επανένωσή τους ο κ. Μαρινάκης είπε «πρόκειται για ένα διαρκές αίτημα που συζητείται με το Βρετανικό Μουσείο».
Αναλυτικά η εισαγωγική τοποθέτηση του κ. Μαρινάκη:
Σε λίγες ώρες από τώρα το Μετρό της Θεσσαλονίκης ανοίγει τις πόρτες του για το επιβατικό κοινό. Ένα έργο υποδομής που θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και θα συμβάλλει στη βελτίωση του κυκλοφοριακού.
Με τη λειτουργία του Μετρό, η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς, σύγχρονο, γρήγορο, φθηνό και φιλικό προς το περιβάλλον.
Η παράδοση του έργου στην υπηρεσία των πολιτών μετουσιώνει όλες τις επιδιώξεις που βρίσκονται στον πυρήνα της στρατηγικής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και συνολικά της Κυβέρνησης:
· Την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων.
· Τη δημιουργία «πράσινων» υποδομών και την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών.
· Την ενίσχυση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος, ως προς την έγκαιρη υλοποίηση και την αναγκαία χρηματοδότηση των έργων.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει:
· 13 σύγχρονους Σταθμούς,
· 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς,
· 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων,
· μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση,
· αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην Πυλαία,
· Σύστημα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς.
Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση είναι περί τους 250.000 επιβάτες,
Ανακοινώθηκε μια εξαιρετικά ελκυστική τιμολογιακή πολιτική προκειμένου να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν το νέο μέσο, σε συνδυασμό με τα λεωφορεία, τα οποία ανανεώνονται, σε ένα ποσοστό που προσεγγίζει, ήδη, το 50%.
Το αντίτιμο των εισιτηρίων στο Μετρό και τα λεωφορεία, στην αστική ζώνη, διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ, ενώ περιορίζονται σημαντικά τα κόστη των προϊόντων καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, όπως για παράδειγμα η μηνιαία κάρτα που θα στοιχίζει, μόλις, 16 ευρώ.
Την παράδοση της κύριας γραμμής, αύριο, θα ακολουθήσει η ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά, με 5 επιπλέον σταθμούς, έως το τέλος του 2025.
Επιπλέον, όπως έχει ανακοινώσει και ο Πρωθυπουργός, η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και Αρχαία.
Τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα παρουσιάζονται στους Σταθμούς, με τον Σταθμό «Βενιζέλου» να αποτελεί διεθνώς, τον μεγαλύτερο αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε μεγάλο τεχνικό έργο.
Η Θεσσαλονίκη αναδεικνύει την πλούσια ιστορία της και ταυτόχρονα, ενισχύεται με μια σύγχρονη υποδομή που προάγει τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και μετατρέπει την πόλη σε ένα πρότυπο ανάπτυξης για όλη τη χώρα.
Σήμερα, στις 18.00 ο Πρωθυπουργός θα ξεναγηθεί, με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, από την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, στον αρχαιολογικό χώρο και τα ευρήματα των ανασκαφών του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Αύριο, Σάββατο 30 Νοεμβρίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παρευρεθεί στην τελετή παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερε χθες ο Πρωθυπουργός σε εκδήλωση της Περιφέρειας Αττικής για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου «αυτή η κυβέρνηση, αποδεικνύει καθημερινά, ότι μετατρέπει τα σχέδια σε εργοτάξια και στη συνέχεια σε έργα».
Συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση – Αναπροσαρμογή μισθών προσωπικού δημοσίου τομέα – Ρυθμίσεις για τον καθορισμό κατώτατου μισθού για τα έτη 2025, 2026 και 2027.
Οι καινοτομίες του νέου προτεινόμενου συστήματος υπολογισμού του κατώτατου μισθού μέσω μαθηματικού τύπου, είναι οι εξής:
- Ενισχύει την ασφάλεια για τους εργαζόμενους, καθώς προβλέπεται ότι ο κατώτατος μισθός ΔΕΝ μπορεί να μειωθεί.
- Το ύψος του κατώτατου μισθού συνδέεται με πραγματικά οικονομικά μεγέθη, όπως ο πληθωρισμός και η παραγωγικότητα.
- Βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη στο σύστημα.
- Συμπεριλαμβάνει τον Δημόσιο Τομέα, ώστε εφεξής, για πρώτη φορά, οι δημόσιοι υπάλληλοι να προστατεύονται από τον κατώτατο μισθό και να λαμβάνουν την εκάστοτε ονομαστική αύξηση του κατώτατου μισθού του Ιδιωτικού Τομέα.
Η ευρωπαϊκή οδηγία αποσκοπεί στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και εργασίας των εργαζομένων στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θεσπίζει μία ασπίδα προστασίας για όλους τους εργαζόμενους ανεξαιρέτως.
Η οδηγία περιλαμβάνει δύο βασικούς άξονες, τους οποίους υιοθετούμε με το παρόν νομοσχέδιο. Ο πρώτος άξονας έχει να κάνει με τα κριτήρια, με τις διαδικασίες για τον καθορισμό και την επικαιροποίηση του νόμιμου κατώτατου μισθού. Ο δεύτερος άξονας έχει να κάνει με το πως μπορούμε να ενισχύσουμε τα κράτη – μέλη συνολικά, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Αναφορικά με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, η Υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως επεσήμανε ότι χρέος της πολιτείας είναι να καθορίσει μια ασπίδα προστασίας για όλους. Να διασφαλίσει αυτό που λέει η οδηγία: Επαρκείς κατώτατους μισθούς για κάθε εργαζόμενο, για κάθε εργαζόμενη.
Μέσω της τακτικής καταβολής των επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ που γίνεται σήμερα, θα στηριχθούν με συνολικό ποσό 304,701.154 ευρώ περισσότεροι από 1 εκατομμύριο 234 χιλιάδες συμπολίτες μας.
Παράλληλα στις 20 Δεκεμβρίου θα γίνει και η καταβολή των έκτακτων επιδομάτων από το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας στους δικαιούχους επιδόματος Ατόμων με Αναπηρία, σε ανασφάλιστους υπερήλικες, στους δικαιούχους του επιδόματος παιδιού οι οποίοι θα λάβουν μία επιπλέον δόση, και στους δικαιούχους του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος που θα λάβουν επιπλέον 50% του μηνιαίου επιδόματος.
Τα έκτακτα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ περιλαμβάνονται στο συνολικό πακέτο στήριξης το οποίο έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση ύψους 243 εκατ. ευρώ με ωφελούμενους περισσότερους από 1,9 εκατ. πολίτες.
Επιπλέον, ξεκινά νέο πρόγραμμα κατάρτισης και απασχόλησης 10.000 ανέργων οι οποίοι λαμβάνουν το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με 150 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης προβλέπει πρόγραμμα κατάρτισης και εκπαίδευσης διάρκειας 80 ωρών για το οποίο οι καταρτιζόμενοι θα λάβουν 400€ ενώ θα συνεχίσουν να παίρνουν και το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα. Αμέσως μετά οι επιχειρήσεις όλων των ειδών, μικρές, μεσαίες και μεγαλύτερες θα μπορούν να προσλάβουν τον άνεργο για ένα χρόνο με το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας να καλύπτει και το μισθολογικό και το μη μισθολογικό κόστος.
Ο Πρωθυπουργός θα μεταβεί στο Λονδίνο, όπου το πρωί της Δευτέρας, 2 Δεκεμβρίου, θα ανοίξει – όπως και πέρυσι, το Επενδυτικό Συνέδριο που οργανώνει το Ελληνικό Χρηματιστήριο με τη Morgan Stanley.
Την ίδια ημέρα, ο Πρωθυπουργός θα μετάσχει σε κλειστό workshop που οργανώνει το Ινστιτούτο Μπλερ για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις κυβερνητικές πολιτικές και διοργανώνεται για τις ανάγκες της ελληνικής κυβέρνησης.
Το πρωί της Τρίτης, 3 Δεκεμβρίου, ο Πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου, Κιρ Στάρμερ.