Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέρα

Η δοκιμή του Volkswagen Polo GTI αποκαλύπτει έναν ταχύ και ευέλικτο σχεδιασμό που συνδυάζει την σπορ φιλοσοφία με την πρακτικότητα, διατηρώντας την κλασική του γοητεία και ανανεωμένα χαρακτηριστικά για καθημερινή χρήση.

Το Volkswagen Polo GTI κρατάει ακόμα τη σημαία των hot hatches και μαζί του αναπολούμε παλιές καλές εποχές!

Το Volkswagen Polo GTI, το ισχυρό supermini της γερμανικής εταιρείας, είναι ένα από τα ελάχιστα καθαρόαιμα βενζινοκίνητα εναπομείναντα γρήγορα της κατηγορίας και της σπορ φιλοσοφίας. Ταυτόχρονα, όμως, είναι ένας allrounder παίκτης που σου δίνει τη δυνατότητα να συμβιώνεις άνετα μαζί του στην καθημερινότητά σου.

Σχεδιαστικά, το γερμανικό hot hatch στην 6η γενιά του, το οποίο βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB, έρχεται χωρίς τυμπανοκρουσίες για το τι πρόκειται να ακολουθήσει, αλλά προτιμά να είναι διακριτικό και αποτελεσματικό. Το ακρωνύμιο GTI, οι κυψελωτές γρίλιες στη μάσκα και οι κόκκινες λεπτομέρειες αποτελούν τα μόνα στοιχεία που ψιθυρίζουν ότι κάλο έρχεται.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό δε θα σε θαμπώσει από stateoftheart τεράστιες ενιαίες οθόνες, αλλά χωρίς να υστερεί σε digital στοιχείο, θα σου προσφέρει όλα όσα χρειάζεται και στο βαθμό που πρέπει, ώστε η συγκέντρωσή σου να μένει εστιασμένη στην οδήγηση. Έτσι, ο σύγχρονος ψηφιακός πίνακας οργάνων με την TFT οθόνη των 10,3 ιντσών, με επιλογές παραμετροποίησης, παρέχει κάθε απαραίτητη πληροφορία, ενώ το σύστημα infotainment με την οθόνη των 8 ιντσών είναι εύχρηστο και οικείο, προσφέροντας αμέτρητες δυνατότητες συνδεσιμότητας με υπηρεσίες streaming, ασύρματη ενσωμάτωση των Apple CarPlay και Android Αυτo, κ.λπ. Οι κόκκινες ραφές σε τιμόνι, καθίσματα και επιλογέα ταχυτήτων, καθώς και το κλασικό αγαπημένο καρό μοτίβοσήμα κατατεθέν των GTI στο ύφασματονίζουν το δικό του μοναδικό χαρακτήρα. Έναν χαρακτήρα πολύ διαφορετικό από όσα επιτάσσει το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης. Την ατμοσφαιρική εικόνα του δυναμικού γερμανικού GTI συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τα ποιοτικά υλικά και η πολύ καλή συναρμογή.

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέραΑπό την άλλη, το πεντάθυρο αμάξωμά του ενισχύει το προφίλ της πρακτικής συμβίωσης με το Polo GTI. Οι χώροι έχουν πλέον μεγαλώσει, αφού οι διαστάσεις του (μήκος: 4.074mm, πλάτος: 1.751mm, ύψος: 1.431mm) πλησιάζουν αυτές του μεγαλύτερου αδερφού του, Golf GTI, προηγούμενων γενιών. Μπορεί στις πίσω θέσεις, αναμενόμενα, να μην παίζουν μπάλα οι επιβάτες, ωστόσο, με τα 351lt του χώρου αποσκευών όλοι μένουν ικανοποιημένοι.

Πιο ικανοποιημένος από όλους, όμως, μένει ο οδηγός από τη στιγμή που θα καθίσει στο πολύ καλής στήριξης bucket, θα ρυθμίσει την ιδανική για σπορ μοντέλο θέση οδήγησης στα μέτρα του και θα γυρίσει το κλειδί στη μίζα. Ναι, μίζα, δεν είναι τυπογραφικό λάθος. Ούτε κουμπί, ούτε αισθητήρας στο κάθισμα για να ξεκινήσει. Το GTI παραμένει πιστό ακόμα και στην παράδοση της διαδικασίας: τοποθετώ το κλειδί στη μίζα, το γυρνάω και ο ήχος από τους 207 ίππους του δίλιτρου turbo κινητήρα φτάνει στα αυτιά μου. Και αστραπιαία έρχεται και το χαμόγελο.

Κάτω από το καπό το VW Polo GTI συναντάμε το γνωστό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο TSI βενζινοκινητήρα, απόδοσης 207PS και 320Nm ροπής από τις 1.500rpm έως τις 4.500rpm, ο οποίος συνδυάζεται με το γνωστό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων. Το αμάξωμα των 1.360kg από στάση αγγίζει τα 100km/σε 6,5sec, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 240km/h.

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέρα

Αφήνοντας κατά μέρους τους αριθμούς, στην πράξη το Polo GTI μας έφτιαξε τη διάθεση από την πρώτη στιγμή, κάτι ομολογουμένως αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί με τα περισσότερα από τα σημερινά αυτοκίνητα. Σε όλα τα προγράμματα οδήγησης, EcoIndividualNormal και Sport, το Polo έχει κάτι να δώσει. Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι με τα οδηγικά προφίλ EcoNormal και Individual (αναλόγως πώς θα το ρυθμίσουμε) κινούμαστε χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, πραγματοποιώντας την καθημερινή μας ρουτίνα -σχεδόν- σαν να οδηγούμε ένα κανονικό Polo, χαμηλωμένο κατά 15mm. Όταν, όμως, αποφασίσουμε να αγριέψουν οι διαθέσεις μας, επιλέγουμε το Sport και το Polo δε χάνει ευκαιρία να μεταμορφωθεί σε ένα… άγριο Polo. Σ’ ένα ολοκληρωμένο GTI που τόσο λείπει τη σημερινή εποχή.

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέρα

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέραΟ κινητήρας λειτουργεί εξαιρετικά σε όλο το φάσμα των στροφών και το 7άρι DSG τον κολακεύει ακόμα περισσότερο. Το Polo GTI το ευχαριστιέσαι σε στροφές και ευθείες -φλερτάρεις ακόμα και με τον κίνδυνο να σε χαρακτηρίσουν «ευθειάκια»-, αφού η επιτάχυνση είναι μία άκρως απολαυστική διαδικασία, την οποία θέλεις να επαναλαμβάνεις. Τι και αν έχει μπει στη ζωή μας η απίστευτη ροπή των ηλεκτρικών μοντέλων, την οποία νιώθεις με το που πατάς το δεξί πεντάλ, η χαρά που σου προσφέρει το GTI και οι γρήγορες αλλαγές του DSG που συνοδεύονται από τον αντίστοιχο ήχο έχει μία αξεπέραστη γοητεία.

Σε ένα δρόμο με στροφές, εάν θέλεις να αποκομίσεις όλα τα οφέλη του GTI, κοινώς αν θέλεις να… του πιεις το αίμα, επιλέγεις το Sport. Έτσι, η ρύθμιση της ανάρτησης Sport Select είναι πιο σκληρή, το τιμόνι αποκτά πιο βαριά αίσθηση, η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση, ο ήχος αγριεύει και το κιβώτιο συμπληρώνει εξαιρετικά τη δυναμική εικόνα, αφού είναι πλέον στη Sport (S) ρύθμιση, όπου αλλάζει σχέση σε υψηλές στροφές, θυσιάζοντας ωστόσο την κατανάλωση. Δικαιούμαστε στη συγκεκριμένη στιγμή να μην έχουμε το μυαλό μας στην κατανάλωση. Καλύτερα, λοιπόν, να εστιάσουμε στην οδήγηση με γραμμές που ταιριάζει γάντι στο supermini GTI μας.

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέραΣταδιακά ανεβάζουμε ρυθμό και δεν αργούμε να διαπιστώσουμε ότι πίσω από το τιμόνι του Polo νιώθουμε σιγουριά ακόμα και αν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, αφού το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό, η συμπεριφορά του φιλική και το προσθιοκίνητο GTI ακολουθεί πειστά τις εντολές μας. Σημαδεύουμε με το ακριβές τιμόνι του εκεί που θέλουμε να πάμε και το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου ακολουθεί χωρίς να «χαζεύει» ή να δείχνει τάσεις υποστροφής, παρά μόνο σε δική μας υπερβολή ή λάθος εκτίμηση. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS βοηθάει με τη σειρά του, φρενάροντας ελεγχόμενα τον εσωτερικό τροχό, με αποτέλεσμα η δύναμη να βγαίνει ιδανικά στο δρόμο. Αν και το DSG συνεργάζεται άψογα, όταν αλλάζεις σχέσεις από τα paddles πίσω από το τιμόνι, νιώθεις ακόμα περισσότερο τη σπορ αίσθηση. Το σύστημα πέδησης ακόμα και σε συνεχή φρεναρίσματα παρουσιάζεται ακούραστο και αποτελεσματικό καθ΄ όλη τη διάρκεια της απαιτητικής οδήγησης. Το ESP θα κάνει την εμφάνισή του για να μας κρατήσει ασφαλείς, αλλά ευτυχώς την κατάλληλη στιγμή και όχι από πολύ νωρίς ώστε να χαλάσει το fun σαν την… κακιά πεθερά, μιλώντας με στερεοτυπικούς όρους.

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέρα

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέρα

Στον αυτοκινητόδρομο, το Polo GTI στην επιλογή Normal είναι μια χαρά και άνετο με καλή ποιότητα κύλισης για την κατηγορία. Με στιβαρό και σταθερό πάτημα, αλλά και την αχόρταγη όρεξη του κινητήρα να καταπίνει τα χιλιόμετρα, το γερμανικό pocket rocket χαρίζει ωραία ταξίδια. Μέσα στην πόλη και στην επιλογή Eco ή Normal, το Polo σε μεταφέρει απροβλημάτιστα και ευέλικτα σε όλες σου τις δραστηριότητες. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο φιλική, δηλαδή όχι τόσο σφιχτή, ώστε να μην κουράζει στην καθημερινότητα και στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Το DSG κιβώτιο ξετυλίγει τα ταλέντα του και στην περίπτωση του αστικού περιβάλλοντος και σε βοηθάει στην ξεκούραστη οδήγηση. Στη θέση πριν καν το καταλάβεις έχει μπει 6η σχέση και δεν αργεί η 7η αν η διαδρομή το επιτρέπει, βοηθώντας στην οικονομική κατανάλωση. Στο Eco, με ήρεμη οδήγηση και σταθερό γκάζι, η κατανάλωση είναι λίγο πάνω από τα 7,0lt/100km, ενώ η απαιτητική οδήγηση… απαιτεί και καύσιμο, επομένως σε αυτή την περίπτωση είδαμε μέχρι και 13,5lt/100km. Η μέση κατανάλωση που έδειξε το trip computer σε όλες τις συνθήκες οδήγησης και περιβάλλοντα κυμάνθηκε στα 8,1-9,7lt/100km (6,6lt/100km κατά WLTP).

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέραΚοιτάζοντας πίσω στο χρόνο, το 1998 όταν και είδαμε για πρώτη φορά το GTI να αναγράφεται σε Polo και συγκεκριμένα της 3ης γενιάς με 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 120PS (αυτοί οι κινητήρες έβαζαν… φωτιά στο δρόμο την εποχή εκείνη), αλλά και το Polo της 5ης γενιάς του 2010 όταν ο 1.400άρης με τούρμπο και κομπρέσορα κινητήρας των 180PS αντικατέστησε όλους τους προηγούμενους και αγαπήθηκε ιδιαιτέρως, μέχρι και το πιο πρόσφατο με το δίλιτρο turbo TSI των 200PS, το Polo GTI είχε να δώσει κάτι.

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέρα

Volkswagen Polo GTI – Δοκιμή: Λες και δεν πέρασε μέρα

Το VW Polo GTI του σήμερα, λοιπόν, τιμά τα τρία γράμματα που έχουν ξεσηκώσει γενιές και γενιές, βγάζοντας ταυτόχρονα ασπροπρόσωπο το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας, Golf GTI, ενώ προσφέρει παράλληλα και την επιλογή της ευχάριστης και απροβλημάτιστης συμβίωσης μαζί του στις καθημερινές μετακινήσεις. Εκσυγχρονίστηκε, αλλά παραμένει σαφώς ένα γνήσιο GTI. Ένα καλοστημένο supermini επιδόσεων, με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, το οποίο εμπνέει εμπιστοσύνη να το οδηγήσεις και να το απολαύσειςΤην περίοδο που όλα αλλάζουν αυτό μένει πιστό στη σπορ φιλοσοφία μίας παλαιότερης εποχής. Ακόμα και αν χρειάζεται το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 37.350 ευρώ για να το αποκτήσεις, αξίζει να το έχεις στην κατοχή σου, ειδικά εάν είσαι λάτρης των αυθεντικών σπορ γρήγορων μικρών αυτοκινήτων.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Νιγηρία: Δέκα άμαχοι νεκροί από στρατιωτικούς βομβαρδισμούς

Δέκα άμαχοι σκοτώθηκαν και έξι τραυματίστηκαν στη βορειοδυτική Νιγηρία...

Αεροπορικό χτύπημα των ΗΠΑ στη νότια Σομαλία – Νεκροί δύο μέλη της Σεμπάμπ

Δύο μέλη της ισλαμιστικής οργάνωσης Σεμπάμπ σκοτώθηκαν σε αεροπορικό...

Μεσίνα: «Είχαμε λάθη στο φινάλε»

Ο Έτορε Μεσίνα δήλωσε ότι η ομάδα του αγωνίστηκε...

Βεζένκοφ: «Καθοριστική η νίκη στο Μιλάνο»

Ο Σάσα Βεζένκοφ δήλωσε ότι η νίκη στο Μιλάνο...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Kumho: Εντυπωσιακά ντριφταρίσματα στην Αμερική

Στην Αμερική αρέσκονται πολύ στα ντριφταρίσματα, στα σόου όπου τα αυτοκίνητα πηγαίνουν με τις… πόρτες και στο πρωτάθλημα «Formula Drift Pro», η Kumho ήταν...

Yadea: Το ηλεκτρικό Voltguard με άδεια οδήγησης

Η Yadea εισέρχεται σε μία ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία με το πρώτο της σκούτερ με μεγάλους τροχούς και επίπεδο πάτωμα. Το Voltguard ανήκει στην κατηγορία...

Μειωμένες οι πωλήσεις ΙΧ στην ΕΕ τον Νοέμβριο

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι πωλήσεις νέων ΙΧ πιέζονται, καθώς οι πολίτες πολλών χωρών νιώθουν οικονομική αδυναμία, δεδομένου ότι και τα αυτοκίνητα, πλέον, είναι...

Μεταχειρισμένα: 4 επιλογές για supermini αυτοκίνητα πόλης έως 10.000 ευρώ (Μέρος Β)

Τα μοντέλα της κατηγορίας supermini ή αλλιώς κατηγορίας Β είναι μία πολύ καλή επιλογή για οικονομικές και πρακτικές μετακινήσεις. Χωρίς να σας ζητούν πολλά,...

DS Automobiles: Πρώτο συνέδριο στην Ελλάδα με θέμα το ηλεκτρικό DS N°8

Γεγονός η 1η Συνάντηση του Επίσημου Δικτύου Διανομέων της DS Automobiles στην Ελλάδα, παρουσία των στελεχών της ελληνικής αντιπροσωπείας του ομίλου Συγγελίδη. Η DS Automobiles...

Porsche: Πεντάστερη στην ασφάλεια η νέα Macan

Η νέα, πλήρως ηλεκτρική Porsche Macan πέτυχε την καλύτερη δυνατή συνολική βαθμολογία στον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, με πέντε αστέρια. Σημειώνουμε ότι κάθε δύο –...

Alfa Romeo: Έτοιμη για παράδοση η πρώτη 33 Stradale.” -> “Alfa Romeo: Έτοιμη για αποστολή η πρώτη 33 Stradale

Την υπόσχεση που είχε δώσει η Alfa Romeo στους θαυμαστές της, Alfisti, σε όλο τον κόσμο, τηρήθηκε. Η πρώτη από τις 33 μονάδες της...

Lynk & Co 01 – Δοκιμή: Ήρθε για πάντα!

Το Lynk & Co 01 είναι ένα SUV που τραβάει την προσοχή με την εμφάνισή του, το όνομά του, ακόμα και με το ιδιαίτερα...

Subaru: Το υβριδικό Forester τον Ιανουάριο

Ποδαρικό στο 2025 για τη Subaru θα κάνει το νέο Forester, το δυναμικό SUV της ιαπωνικής μάρκας που έχει γράψει τη δική του ιστορία...

VW: Άρχισαν οι παραγγελίες για το Tayron που φτάνει τον Απρίλιο

Στην Ελλάδα αναμένεται το νέο VW Tayron τον Απρίλιο του 2025 και η εισαγωγική εταιρεία μόλις ανακοίνωσε τις τιμές διάθεσης, από 47.900 ευρώ. Μεγαλύτερο από...