Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Απόστολος Πεταλάς (ΕΣΕ): Τα προϊόντα με μειωμένες τιμές θα υπερβούν τους 700 κωδικούς

Αύξηση των κωδικών προϊόντων με μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ προαναγγέλλει ο Απόστολος Πεταλάς, φτάνοντας τους 700, με παράταση της πρωτοβουλίας μέχρι τον Ιανουάριο 2025.
  • Ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ – Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, ανακοίνωσε ότι οι κωδικοί προϊόντων με μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ θα ξεπεράσουν τους 700, με νέες ανακοινώσεις να αναμένονται αυτή την εβδομάδα.
  • Το μέτρο των μειωμένων τιμών, που αρχικά είχε διάρκεια δύο μηνών, θα παραταθεί έως το τέλος Ιανουαρίου 2025, με πιθανότητα κάποιες τιμές να παραμείνουν μειωμένες και μετά.
  • Οι καταναλωτές δείχνουν μεγάλη προτίμηση στα προϊόντα με μειωμένες τιμές, και η συνολική αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ είναι 3,5%, χωρίς ωστόσο το μέτρο να επηρεάζει άμεσα τον τζίρο.

Τους 700 κωδικούς θα ξεπεράσουν τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης με μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με όσα δήλωσε αποκλειστικά στο Newsit.gr ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ – Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), κ. Απόστολος Πεταλάς.

Συγκεκριμένα, ο κ. Πεταλάς ανέφερε ότι οι νέοι κωδικοί προϊόντων στα σούπερ μάρκετ θα ανακοινωθούν εντός της εβδομάδας (2.12 – 8.12), πιθανόν την Τετάρτη (4.12), και θα αφορούν γνωστά προϊόντα για τον καταναλωτή. Οι εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία αυξάνονται από 52 σε άνω των 60, σύμφωνα με τον ίδιο.

Σημαντικό είναι, επίσης, να σημειωθεί ότι το μέτρο για μειωμένες τιμές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ ήταν να κρατήσει μόνο δύο μήνες, αλλά ο Γενικός Διευθυντής της ΕΣΕ επεσήμανε ότι το μέτρο θα παραταθεί μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου 2025, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ορισμένες τιμές που έχουν μειωθεί να παραμείνουν στο επίπεδο αυτό. Αναλυτικά, η συνέντευξή του στο Newsit.gr έχει ως εξής:

Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων (από τη λίστα των κωδικών με τις μειωμένες τιμές) καταγράφεται μεγαλύτερη μείωση τιμών και σε ποιες μικρότερη μείωση; Η τελευταία δημοσιοποιημένη λίστα με τα προϊόντα που εντάσσονται στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών, αφορούσε 523 κωδικούς. Πρόκειται για μια λίστα με μειωμένες τιμές σε τρόφιμα, προϊόντα περιποίησης, φροντίδας σπιτιού κ.α., με τη συμμετοχή 52 μεγάλων εταιρειών. Το αντιπροσωπευτικό εύρος των εκπτώσεων κινείται από 8% έως 10%, ενώ σε πολύ λίγα προϊόντα είναι από 6% έως και 20%. Δεν υπάρχει κάποια κατηγορία προϊόντων που να έχει μεγαλύτερη ή μικρότερη μείωση τιμών. Είναι αναλογικά.  

Υπάρχει το ενδεχόμενο παραπέρα (πέραν των 600 που αναμένεται να φτάσουν σύντομα) αύξησης των κωδικών στα προϊόντα σούπερ μάρκετ, στους οποίες θα υπάρξει μείωση τιμών; Αν ναι, πότε θα γίνει αυτό και σε ποιο πλήθος θα μπορούσαν να φτάσουν οι κωδικοί με τις μειωμένες τιμές; Βεβαίως, θα υπάρξει. Σήμερα είναι στα ράφια περισσότεροι από 600 κωδικοί και θα υπάρξουν αρκετά περισσότεροι. Σύντομα, οι κωδικοί θα ξεπεράσουν τους 700, με τη συμμετοχή περισσότερων από 60 εταιρειών. Οι νέοι κωδικοί θα αφορούν πολύ γνωστά προϊόντα που επιλέγουν καθημερινά οι καταναλωτές και θα ανακοινωθούν μέσα στην εβδομάδα.  

Οι μειωμένες τιμές στους κωδικούς προϊόντων έχουν ισχύ μέχρι τον Δεκέμβριο. Είναι πιθανό να πάρουν παράταση; Αν ναι, κατά πόσους μήνες θα μπορούσε να παραταθεί το εν λόγω μέτρο; Στις αρχές Οκτωβρίου που ανακοινώθηκε το μέτρο, το μικρότερο χρονικό διάστημα διάρκειας ήταν το δίμηνο. Ωστόσο, λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης από τους καταναλωτές, το μέτρο πρόκειται να παραταθεί μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου 2025. Επίσης, δεν υπάρχει δέσμευση ότι θα σταματήσει εκεί το μέτρο. Αρκετές μειωμένες τιμές μπορούν να μείνουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια του τρέχοντος μηνός, οι εταιρείες έχουν και μεγαλύτερες μειώσεις στις τιμές και παραπάνω προωθητικές ενέργειες από τη συγκεκριμένα πρωτοβουλία. Εξαρτάται από κάθε προμηθευτή και αλυσίδα για το αν θα παραταθούν οι μειωμένες τιμές.  

Εξαρτάται (και αν ναι, σε ποιο βαθμό) η ενδεχόμενη παράταση των μειωμένων τιμών στα σούπερ μάρκετ από το αν η κυβέρνηση παρατείνει το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους πέρα από τα τέλη Δεκεμβρίου 2024; Δεν έχει σύνδεση το ένα με το άλλο μέτρο. Το μέτρο του πλαφόν βλάπτει τον καταναλωτή και πρέπει να σταματήσει.  

Από τη μέχρι τώρα πορεία εφαρμογής του μέτρου (καθώς κλείνει σχεδόν 1 μήνα από όταν ξεκίνησε), ποια είναι η εικόνα που έχετε από την αγορά; Αυξήθηκε ο τζίρος τον τελευταίο μήνα λόγω του μέτρου; Βλέπουμε ότι αυτά τα προϊόντα έχουν πάρει μεγαλύτερη προτίμηση από άλλα και ότι οι καταναλωτές εκτιμούν την πρωτοβουλία. Η συνολική αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ είναι 3,5% λόγω αύξησης όγκου. Το μέτρο για τις μειώσεις των τιμών δεν επηρεάζει ούτε θετικά ούτε αρνητικά τον τζίρο. Άλλωστε, η πρωτοβουλία αυτή δεν στοχεύει στο τζίρο, αλλά στο όφελος του καταναλωτή.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Νότια Κορέα: Ο πρόεδρος Γιουν έκανε δεκτή την παραίτηση του υπουργού Άμυνας

Ο πρόεδρος της Νότιας Κορέας, Γιουν Σοκ-γελ, αποδέχθηκε την...

Διεθνής Αμνηστία: Το Ισραήλ διαπράττει «σφαγή» στη Γάζα

Η Διεθνής Αμνηστία κατηγορεί το Ισραήλ για «γενοκτονία» κατά...

Αυτός είναι ο 57χρονος φυγόδικος στο Λουξεμβούργο για απάτες 5,4 εκατομμυρίων ευρώ που συνελήφθη στην Αθήνα

Συνελήφθη στην Αθήνα 57χρονος καταζητούμενος από το Λουξεμβούργο, με...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ο όμιλος ΔΕΗ και η EDGNEX Data Centers της DAMACΟ ιδρύουν κέντρο δεδομένων στην Αττική

Ο Όμιλος ΔΕΗ και η EDGNEX Data Centers της DAMAC ίδρυσαν την κοινοπραξία Data In Scale για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου κέντρου δεδομένων στα...

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο απέκτησε τα Village Cinemas στον Ρέντη

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο και η οικογένειά του, σε συνεργασία με την εταιρεία Premia Properties, εξαγόρασαν τα Village Cinemas στον Ρέντη Αττικής, επενδύοντας σε μια...

Shopranos Digital Commerce: Επαναστατεί στη σχεδίαση eShop

Η πλατφόρμα Shopranos Digital Commerce της SOFTONE διευκολύνει τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων χωρίς την ανάγκη τεχνικών γνώσεων, προσφέροντας έτοιμα και παραμετροποιήσιμα θέματα.Η λύση περιλαμβάνει...

ΤΕΜΕΣ: Το οινοποιείο στην Costa Navarino και τα αποτελέσματά του το 2023

Η ΤΕΜΕΣ σε συνεργασία με την Premia Properties σχεδιάζουν τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου οινοποιείου στο Costa Navarino, με προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ και στόχο...

Η Coca – Cola 3Ε επενδύει μισό εκατομμύριο στα Tsakiris Chips

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον επενδύει 0,5 εκατομμύρια ευρώ στα Tsakiris Chips, εστιάζοντας στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων, όπως τα Tsakiris Sticks Cups, και...

Black Friday 2024: Τι αγόρασαν οι διαδικτυακοί καταναλωτές στην Ελλάδα

Κατά τη διάρκεια της Black Friday 2024, οι online παραγγελίες στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 136% σε σχέση με μια τυπική Παρασκευή, με τις πωλήσεις...

Ο ΑΔΜΗΕ στον λογαριασμό ηλεκτρικού

Ο ΑΔΜΗΕ λανσάρει μια νέα ενότητα στο website του για να ενημερώσει τους καταναλωτές σχετικά με τις χρεώσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και τη...

Η Interamerican αγοράζει την Europ Assistance Ελλάδας

Η Interamerican εξαγόρασε την Europ Assistance Greece, εδραιώνοντας τη θέση της ως ηγέτης στις υπηρεσίες οδικής βοήθειας στην Ελλάδα.Η εξαγορά ενισχύει την ικανότητα της...

Γιάννης Μπρατάκος: Ο νέος ηγέτης του ΕΒΕΑ

Ο Γιάννης Μπρατάκος εκλέχθηκε νέος πρόεδρος του ΕΒΕΑ με τον συνδυασμό Άλμα Μπροστά, κερδίζοντας 45 από τις 51 έδρες του Διοικητικού Συμβουλίου και ποσοστό...

Εθνική Τράπεζα και Eurobank υποστηρίζουν την εξαγορά της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή από τη Masdar

Η Εθνική Τράπεζα και η Eurobank χρηματοδοτούν την εξαγορά της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή από τη Masdar με ποσό έως 750 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων...