Πώς το έργο του Ελληνικού επηρεάζει έντονα το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αθήνας

Το άρθρο αναλύει τους κινδύνους που συνεπάγεται το έργο του Ελληνικού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα και την ανάγκη βελτίωσης υποδομών μεταφορών.
  • Το κυκλοφοριακό ζήτημα στην Αθήνα αναμένεται να επιδεινωθεί εξαιτίας των μεγάλων επενδύσεων στο Ελληνικό και την ανάπλαση του Παλαιού Φαλήρου, με τον Δήμαρχο Αλίμου να εκφράζει ανησυχίες για την ανεπάρκεια των υποδομών μεταφορών.
  • Το νέο Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών περιλαμβάνει 4 φάσεις και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως τον Μάρτιο του 2026, με στόχο τη βελτίωση των μετακινήσεων στα Νότια Προάστια και την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος.
  • Παράλληλα, οι αναπτυξιακές αλλαγές, όπως η ανέγερση νέων πολυκατοικιών και η αναβάθμιση υποδομών, δημιουργούν αυξημένες πιέσεις για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών ρυθμών, με προτάσεις για επέκταση του μετρό και άλλα έργα υποδομής.

Έντονο προβληματισμό προκαλεί το κυκλοφοριακό ζήτημα που αναμένεται να δημιουργηθεί από τις μεγάλες επενδύσεις στα Νότια Προάστια. Το νέο Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για τα επόμενα χρόνια βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο μητροπολιτικό πάρκο του Ελληνικού, καθώς και στη νέα μεγάλη ανάπλαση του Παλαιού Φαλήρου, γνωστή ως «Aenaon».

Η διάρκεια εκπόνησης του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών είναι 27 μήνες και ο προϋπολογισμός είναι 2 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ. Συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Περιλαμβάνει την α’ φάση για καταγραφή και επικαιροποίηση της υφιστάμενης κατάστασης, τη φάση β’ με αντικείμενο τη μελέτη μετακινήσεων, τη γ’ φάση για την ανάπτυξη του στρατηγικού σχεδίου μεταφορών και τη δ’ για εξειδίκευση των μέτρων. Η ολοκλήρωση της τέταρτης και τελευταίας φάσης είναι προγραμματισμένη για τον Μάρτιο του 2026. Επί του θέματος τοποθετήθηκε πρόσφατα ο Δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα προκληθεί από την έναρξη λειτουργίας των ξενοδοχείων, του πάρκου και των εμπορικών καταστημάτων που κατασκευάζονται στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Συγκεκριμένα, σε πρόσφατη συνέντευξή του, εξέφρασε έντονες ανησυχίες για την ανεπάρκεια που υπάρχουν στα Νότια Προάστια, τονίζοντας το εξής:

«Δεν υπάρχουν τα απαραίτητα μέσα μαζικής μεταφοράς ούτε οι κατάλληλοι οδικοί άξονες για να ανταποκριθούν στις ανάγκες», ενώ σημείωσε ότι η Λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται ήδη στα όριά της.

Ο κ. Κονδύλης αναφέρθηκε και για ακόμη μία φορά στην ανάγκη υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, ένα έργο που σε συνδυασμό με τη Σήραγγα της Ηλιούπολης θα διευκόλυνε την άμεση πρόσβαση στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Παράλληλα, πρότεινε την επέκταση του μετρό μέχρι τη Γλυφάδα, έργα που, όπως επισήμανε, παραμένουν χωρίς μελέτες και χωρίς σαφή χρονοδιαγράμματα υλοποίησης.

Τον προβληματισμό του για την ανάπλαση του Ελληνικού εξέφρασε ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ στην Ημερίδα με θέμα «Μαζί σχεδιάζουμε τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής». Όπως ανέφερε ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπηλιόπουλος: «Το νέο Ελληνικό αποτελεί μια ολόκληρη πόλη μέσα στις ήδη υπάρχουσες, με άγνωστη ακόμη την έκταση της επισκεψιμότητάς του. Το έργο αυτό βρίσκεται στο επίκεντρο της μελέτης μας, καθώς περιλαμβάνει πολλές αβέβαιες παραμέτρους. Ζούμε σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται ραγδαία, τόσο λόγω των μεγάλων έργων, όπως το Ελληνικό, όσο και εξαιτίας του πάρκου της Καλλιθέας, το οποίο, μαζί με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αναμένεται να διπλασιάσει την επισκεψιμότητα στα Νότια Προάστια.

Παράλληλα, περιοχές όπως η Νέα Σμύρνη και το Παλαιό Φάληρο βλέπουν την ανέγερση 20-30 νέων πολυκατοικιών κάθε χρόνο, προσθέτοντας όχι μόνο νέους κατοίκους αλλά και αυξημένες δυσκολίες στις μετακινήσεις. Αυτές οι αλλαγές δημιουργούν πιεστικές ανάγκες για την αναβάθμιση των υποδομών μεταφορών», τόνισε.

Ο βουλευτής Νέας Δημοκρατίας του Νότιου Τομέα και πρώην δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης, αναφέρθηκε στην επικείμενη δημοπράτηση του έργου του Φαληρικού Όρμου τον Ιανουάριο του 2025, προϋπολογισμού 370 εκατομμυρίων ευρώ. Παρά τη σημασία του, επισήμανε ότι το έργο αυτό αναμένεται να επιβαρύνει σημαντικά την κυκλοφορία, λόγω της αυξημένης προσέλευσης που θα προκαλέσει.

«Είναι αναγκαίο να ολοκληρωθούν οι διαδρομές του μετρό. Εάν το μετρό δεν επεκταθεί προς την Αγία Σκέπη, το Μοσχάτο και την Καλλιθέα, αδυνατώ να φανταστώ πώς όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα φτάνουν στον προορισμό τους», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Το κυκλοφοριακό ζήτημα είχε σχολιάσει και ο Οδυσσέας Αθανασίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Developmet, τονίζοντας το εξής: «Η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος έχει ήδη προχωρήσει κατά περίπου 80%, καθώς η σήραγγα έχει πλήρως σχηματιστεί. Η λειτουργία της αναμένεται στις αρχές του 2026, ωστόσο το έργο θα πρέπει πρώτα να παραδοθεί στο Δημόσιο, να πιστοποιηθεί από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και να βρεθεί operator για τη διαχείρισή του». Ο κ. Αθανασίου επισήμανε επίσης ότι με τη σταδιακή λειτουργία του πρώτου τμήματος του Ελληνικού μέχρι το 2027, αναμένεται σημαντική επιβάρυνση στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Όπως ανέφερε, η Lamda Development, στο πλαίσιο μνημονίου με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΟΜΕ), προχώρησε στην εκπόνηση μελετών για τη Σήραγγα Ηλιούπολης και την ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, με κόστος αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Οι μελέτες αυτές έχουν ήδη παραδοθεί στο Υπουργείο και αναμένεται η απόφαση του Δημοσίου για την υλοποίηση. Παράλληλα, χαρακτήρισε ως εξαιρετικά σημαντική την επέκταση του μετρό προς τη Γλυφάδα, ένα έργο που, όπως τόνισε, «το επιθυμούν τόσο ο δήμαρχος όσο και οι κάτοικοι της περιοχής».

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το αναγνωρισμένο δωρεάν επιμορφωτικό πρόγραμμα δεξιοτήτων STEAM για όλους τους δασκάλους είναι και πάλι ανοιχτό για δηλώσεις συμμετοχής

Το Ίδρυμα Vodafone προσφέρει δωρεάν επιμορφωτικό πρόγραμμα STEAM για εκπαιδευτικούς, με στόχο την αναβάθμιση των ψηφιακών τους δεξιοτήτων και την προσαρμογή τους στις σύγχρονες...

ΗΡΩΝ ViBES: Το πρόγραμμα επιβράβευσης που προστατεύει το περιβάλλον

Το πρόγραμμα επιβράβευσης ΗΡΩΝ ViBES προσφέρει δώρα στους χρήστες για κάθε συναλλαγή, ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή τους σε περιβαλλοντικές δράσεις.Οι συμμετέχοντες μπορούν να εξαργυρώσουν πόντους...

Amazon: Επενδύσεις σε 3 νέα προγράμματα ανανεώσιμης ενέργειας στην Ελλάδα

Η Amazon ανακοίνωσε επενδύσεις σε τρία νέα έργα ανανεώσιμης ενέργειας στην Ελλάδα, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των συμφωνιών προμήθειας ενέργειας (PPAs) σε οκτώ.Τα έργα,...

Εθνική Ασφαλιστική: Μέχρι τις 24 Φεβρουαρίου θα αποφασιστεί η υποβολή πρότασης εξαγοράς από την Τράπεζα Πειραιώς

Μέχρι τις 24 Φεβρουαρίου, οπότε η Τράπεζα Πειραιώς θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα για τη χρήση 2024, θα έχει ξεκαθαρίσει η υπόθεση εξαγοράς της Εθνικής...

Νέα Διοικητική Ομάδα της Stoiximan

H Stoiximan, η ηγέτιδα εταιρεία online gaming σε Ελλάδα και Κύπρο, ανακοινώνει τη συγκρότηση της νέας διοικητικής της ομάδας, η οποία έρχεται να ενισχύσει...

Attica Bank: Ολοκληρώθηκαν οι συναλλαγές τιτλοποίησης των NPEs Domus και Rhodium

Ολοκληρώθηκαν οι συναλλαγές τιτλοποίησης χαρτοφυλακίων μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων «Domus» και «Rhodium», από την Attica Bank, σύμφωνα με ανακοίνωση της τράπεζας, ύψους 3,7 δισ. ευρώ.Η...

PQH: Επιτυχής πώληση του μεγαλύτερου χαρτοφυλακίου μη εξυπηρετούμενων δανείων ύψους 4,8 δισ ευρώ

Συναλλαγή ορόσημο για τον ειδικό εκκαθαριστή PQH που έχει αναλάβει την εκκαθάριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων 13 υπό εκκαθάριση τραπεζών, αποτελεί η ολοκλήρωση της...

Πως εξελίσσονται τα έργα στη μεγάλη ανάπλαση του Ελληνικού

Σημαντική πρόοδος στα έργα ανάπλασης του Ελληνικού, με την ολοκλήρωση των εκσκαφών του εμπορικού κέντρου Riviera Galleria και την έναρξη της θεμελίωσης.Το Ellinikon Mall,...

Eurobank: Η αγορά της Κύπρου «γέφυρα» για το άνοιγμα σε Σαουδική Αραβία, Εμιράτα και Ινδικές αγορές

Τα σχέδια της Eurobank για την αγορά της Κύπρου, παρουσίασε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας, Σταύρος Ιωάννου, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα στο συνέδριο «3 Επιχειρηματικές Παρουσιάσεις της...

Bloomberg: Η ιταλική τράπεζα Unicredit αποκτά μερίδιο της Generali

Μειοψηφικό μερίδιο της τάξεως του 4% της ασφαλιστικής εταιρείας Generali έχει αποκτήσει η ιταλική τράπεζα με έδρα το Μιλάνο, Unicredit, σύμφωνα με δημοσίευμα του...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τέμπη: Το αποκαλυπτικό πόρισμα για τις εκρήξεις μετά τη σύγκρουση των συρμών

Τα πρώτα δραματικά δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών,...

Η Σουηδία σε σοκ από την πολύνεκρη επίθεση σε κέντρο εκπαίδευσης ενηλίκων

Η Σουηδία βιώνει σοκ μετά την πολύνεκρη επίθεση σε...

Αυτά είναι τα νούμερα τηλεθέασης για την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου

Δείτε αναλυτικά τα νούμερα τηλεθέασης για την Τρίτη 4/2. Τι προτίμησαν...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ