Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2024

Παπαστεργίου: Πάνω από 46.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αναβαθμίστηκαν ψηφιακά

Πάνω από 46.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις ωφελήθηκαν από προγράμματα ψηφιακής αναβάθμισης, ενισχύοντας τη λειτουργία και τις υπηρεσίες τους.
  • Πάνω από 46.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αναβαθμίστηκαν ψηφιακά μέσω των προγραμμάτων «Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ» και «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών», με συνολικό προϋπολογισμό 280 εκατομμύρια ευρώ.
  • Το 70% των επιχειρήσεων που επιδοτήθηκαν προέρχονται από 10 κλάδους, ενώ οι περισσότερες επενδύσεις κατευθύνθηκαν σε εφαρμογές εμπορικής διαχείρισης και πλατφόρμες παραγωγικότητας.
  • Η δεύτερη φάση του προγράμματος Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ ξεκινά σύντομα, με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας και των ελεύθερων επαγγελματιών, καθώς και των επιχειρήσεων σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές.

Στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους προχώρησαν περισσότερες από 46.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες επωφελήθηκαν από το «Πρόγραμμα Ι Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ» και το «Πρόγραμμα ΙΙ: Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών».

Ειδικότερα, ο πρώτος κύκλος του προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ)» προϋπολογισμού 135.000.000 ευρώ στόχευσε στην ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ), οι οποίες δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας.

Τι έδειξαν τα στοιχεία του απολογισμού:

  • 8 στις 10 επιχειρήσεις που επιδοτήθηκαν από το Πρόγραμμα είναι πολύ μικρές (0,01 έως 10 ΕΜΕ)
  • Το 52,4% των επιχειρήσεων που επιδοτήθηκαν από το Πρόγραμμα ανήκει σε 5 κλάδους επιχειρήσεων
  • Το 70% των επιχειρήσεων που επιδοτήθηκαν από το Πρόγραμμα ανήκουν σε 10 κλάδους επιχειρήσεων,
  • Το 33% της δημόσιας δαπάνης οι δικαιούχοι προτίμησαν να το επενδύσουν σε Εφαρμογές Εμπορικής Διαχείρισης, ενώ η αμέσως επόμενη προτίμηση αφορούσε Πλατφόρμες παραγωγικότητας, επικοινωνίας και συνεργασίας

Για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις:

  • Το 5,5% επέλεξε τη Συνδρομή cloud εφαρμογής για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
  • Δεύτερη επιλογή ήταν οι Εφαρμογές μηχανογράφησης και έκδοσης παραστατικών

Για τις μικρές επιχειρήσεις:

  • Το 4,8% επέλεξε την Εξειδικευμένη ενότητα η οποία αυτοματοποιεί τη διαχείριση των ηλεκτρονικών βιβλίων στην online πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ.
  • Δεύτερη επιλογή ήταν τα προϊόντα για Προσθήκη Χρηστών σε επιλεγμένες εφαρμογές.

Για τις μεσαίες επιχειρήσεις:

  • Το 6,6% επέλεξε την Εφαρμογή Advanced Ηλεκτρονικά Βιβλία (MyData).
  • Το 5,1% επέλεξε το Εργαλείο/monitor ελέγχου συγκέντρωσης των πληροφοριών που αφορούν στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την κάρτα εργασίας.
  • Δεύτερη επιλογή ήταν τα προϊόντα για Προσθήκη Χρηστών σε επιλεγμένες εφαρμογές.

Γενικά, και στις τρεις κατηγορίες δικαιούχων παρατηρείται μεγαλύτερη προτίμηση σε Εφαρμογές Εμπορικού Λογισμικού και Εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικού

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου «ο ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά στην επόμενη μέρα του συνόλου της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Στόχος μας είναι όλοι μαζί να προχωρούμε μπροστά για μια πιο απλή καθημερινότητα, για την ενδυνάμωση των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών. Στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στηρίζουμε το πέρασμα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή. Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», περισσότερες από 46 χιλ. επιχειρήσεις αναβάθμισαν με ψηφιακά εργαλεία τη διοικητική, εμπορική, παραγωγική τους δομή και λειτουργία. Τις επόμενες ημέρες ξεκινά ο δεύτερος κύκλος του «Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ», που αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ψηφιακή αναβάθμιση και των ελεύθερων επαγγελματιών, αλλά και των επιχειρήσεων σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Η ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων απελευθερώνει δυνάμεις της ελληνικής οικονομίας και διευρύνει σαφώς τις δυνατότητες των επιχειρηματιών και των εργαζομένων».

Για την χρησιμότητα του προγράμματος μίλησε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ένας εκ των δικαιούχων, ο Γιώργος Ιωαννίδης, αντιπρόεδρος της εταιρείας «Δημόκριτος Πρότυπο Ιδιωτικό Διαγνωστικό Εργαστήριο ΑΕ αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «αξιοποιήσαμε στο μέγιστο την επιδότηση που λάβαμε από το ‘Πρόγραμμα Ι Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ’, ήταν εξαιρετικά χρήσιμο και μας έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον. Το συνολικό ποσό ήταν ικανοποιητικό ώστε δημιουργήσαμε την mobile εφαρμογή e_test.app, η οποία δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει το πλησιέστερο εξεταστικό κέντρο για να κάνει τις εξετάσεις του».

Μέσω του Προγράμματος, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις ενισχύθηκαν προκειμένου να:

  • εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία,
  • αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας και να εισάγουν νέες μορφές υβριδικής εργασίας (hybrid workplace),
  • ψηφιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με πελάτες και συνεργάτες, περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου,
  • αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές,
    μέσω της αξιοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.

Στο μεταξύ, ολοκληρώθηκε και ο κύκλος του προγράμματος ΙΙ:«Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» προϋπολογισμού 145.000.000 ευρώ με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής παραγωγικής ικανότητας στη χώρα με νέα προϊόντα και υπηρεσίες και η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και διάθεση ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. Το πρόγραμμα αποσκοπούσε:

  • στην ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας με την κατάλληλη αξιοποίηση των Τεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ),
  • στην ενδυνάμωση του κλάδου πληροφορικής (σε όρους ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας).
  • στη δημιουργία νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας με ισχυρή εμπορική προοπτική και βιωσιμότητα.

 Για ένα σημαντικό εργαλείο έκανε λόγο ο δικαιούχος του εν λόγω προγράμματος Δημήτρης Καραγκούνης, Managing Director της εταιρείας Indeex δηλώνοντας ότι «το πρόγραμμα ‘Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών’ αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας την καινοτομία και την υλοποίηση τεχνολογικών λύσεων. Ιδιαίτερα θετικό στοιχείο του προγράμματος είναι ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες των startup επιχειρήσεων, παρέχοντας τη δυνατότητα επιδότησης δαπανών προσωπικού. Αυτή η πρόβλεψη είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς το κόστος του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί το μεγαλύτερο έξοδο για τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που προάγει τον ψηφιακό μετασχηματισμό και ενισχύει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».

Να αναφέρουμε ότι στις αρχές της εβδομάδας ανοίγει η δεύτερη φάση του προγράμματος Ψηφιακά Εργαλεία Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ) Β’ (ΦΑΣΗ)». Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας. Δικαιούχοι θα είναι μεταξύ άλλων επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, δεν έχουν λάβει ενίσχυση σε προηγούμενο κύκλο του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ» αλλά και ατομικές επιχειρήσεις ή όσοι ασκούν ελευθέριο επάγγελμα και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Βίντεο από τη στιγμή της εξουδετέρωσης νάρκης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Πάτρα

Ειδική ομάδα Υποβρύχιων Αποστολών του Πολεμικού Ναυτικού εξουδετέρωσε νάρκη...

Σουδάν: Εννιά θάνατοι σε επίθεση κατά νοσοκομείου στο Νταρφούρ, που τώρα έχει κλείσει

Εννιά άνθρωποι σκοτώθηκαν και είκοσι τραυματίστηκαν από επίθεση εναντίον...

Πόλεμος στην Ουκρανία: Δεν αποκλείονται επιπλέον προσαρτήσεις στη Ρωσία ουκρανικών εδαφών, δήλωσε ο Μεντβέντεφ

Ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, πρώην πρόεδρος και πρωθυπουργός της Ρωσίας,...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Go for More της Εθνικής Τράπεζας: Για εσάς που επιθυμείτε να κερδίζετε από οτιδήποτε κάνετε!

Το πρόγραμμα επιβράβευσης **Go For More** της Εθνικής Τράπεζας προσφέρει πόντους σε καθημερινές αγορές και τραπεζικές συναλλαγές, επιτρέποντας στους χρήστες να κερδίζουν από κάθε...

Helleniq Energy: Οι στόχοι για την εξέλιξη της Elpedison

Η Helleniq Energy στοχεύει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της Elpedison στο 10% μέχρι το 2026, αξιοποιώντας συνεργασίες και τον πλήρη έλεγχο των μετοχών...

Ευάλωτοι: Σανίδα σωτηρίας από τις τράπεζες στον Οργανισμό Ακινήτων για να αποφευχθούν οι εκποιήσεις

Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει τις πρώτες κατοικίες ευάλωτων δανειοληπτών κατά τον πλειστηριασμό και θα τις νοικιάζει στους οφειλέτες για έως 12 χρόνια, με...

Attica Bank: Τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη έφτασαν σε 27,3 εκατ. ευρώ στο 9μηνο

Η Attica Bank ανακοίνωσε επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη 27,3 εκατ. ευρώ για το εννεάμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με 11,5 εκατ. ευρώ την...

Οι περιοχές με τη μεγαλύτερη απαίτηση για μίσθωση εμπορικών ακινήτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Η παρουσίαση του Spitogatos για την ενοικίαση εμπορικών ακινήτων αποκάλυψε σημαντικές αλλαγές στις προτιμήσεις περιοχών στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, με το Περιστέρι και...

Ferrovie: Πάνω από 100 δισ. ευρώ οι επενδύσεις στην επόμενη 5ετία

Η FS (Ferrovie) προγραμματίζει επενδύσεις άνω των 100 δισ. ευρώ στην επόμενη πενταετία, με στόχο τον μετασχηματισμό της εταιρείας και την ενίσχυση της παρουσίας...

Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα: Σημαντική αναφορά στην ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ

Ο ΟΟΣΑ αναγνώρισε τη συμβολή της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (HDB) στη στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας μέσω στοχευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων στην ετήσια έκθεσή του για...

Η καινούργια εταιρική ταυτότητα του Χρηματιστηρίου Αθηνών

Στις 12 Δεκεμβρίου 2024, παρουσιάστηκε η νέα εταιρική ταυτότητα και εικόνα του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών, με στόχο την προσαρμογή στις σύγχρονες προκλήσεις και ευκαιρίες...

ΑΒ Βασιλόπουλος: Το πιο εκτενές δίκτυο franchise σε όλη τη χώρα

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο franchise στην Ελλάδα με 300 καταστήματα, συνεργαζόμενη με 223 επιχειρηματίες και περισσότερους από 2.000 εργαζομένους.Το δίκτυο...

ΑΒ Βασιλόπουλος: Επεκτείνεται το δίκτυο franchise με 300 καταστήματα σε όλη τη χώρα

Η ΑΒ Βασιλόπουλος επεκτείνει το δίκτυο franchise στην Ελλάδα, φτάνοντας τα 300 καταστήματα με τη συνεργασία 223 επιχειρηματιών και 2.000 εργαζομένων.Το δίκτυο περιλαμβάνει 200...