Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024

Όλα όσα πρέπει να εξετάσετε πριν αλλάξετε το παλιό σας ERP

Προετοιμαστείτε κατάλληλα για την αναβάθμιση ή αλλαγή του ERP σας με προσεκτική ανάλυση δεδομένων, λειτουργικότητας και υποστήριξης αλλαγών.
  • Οι επιχειρήσεις συχνά διστάζουν να αλλάξουν τα παλιά τους ERP συστήματα λόγω της πολυπλοκότητας και των απαιτήσεων που συνεπάγεται η διαδικασία, αν και η αναγκαιότητα του εκσυγχρονισμού είναι επιτακτική για τη ψηφιακή τους εξέλιξη.
  • Η μετάβαση σε νέο ERP απαιτεί προσεκτικό καθαρισμό και μεταφορά δεδομένων, διατήρηση της υπάρχουσας λειτουργικότητας, και προσαρμογή στις νέες δυνατότητες, ενώ είναι σημαντική η εμπλοκή των χρηστών για την αποφυγή αντίστασης στην αλλαγή.
  • Η ομαλή μετάβαση χωρίς downtime είναι κρίσιμη για τη λειτουργία της επιχείρησης, απαιτώντας προσεκτικό σχεδιασμό και τη συνεργασία με έμπειρους συμβούλους για τη διασφάλιση συμμόρφωσης και υποστήριξης κατά τη διάρκεια και μετά την υλοποίηση του νέου συστήματος.

Οι επιχειρήσεις συχνά εγκλωβίζονται με απαρχαιωμένες λύσεις ERP καλύπτοντας απλώς τις βασικές τους ανάγκες, γιατί διστάζουν να προχωρήσουν σε ριζικές αλλαγές.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι το γεγονός πως η έννοια του ERP «τρομάζει», καθώς απαιτεί προσοχή και σχεδιασμό. Συνοδεύεται από σύνθετες τεχνικές προϋποθέσεις, ενώ μάλιστα συνδέεται σε όλα τα επίπεδα με την λειτουργία της επιχείρησης.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός περνάει από το ERP

Ο εκσυγχρονισμός όμως κάθε επιχείρησης, αφενός δεν μπορεί να αποφευχθεί, αφετέρου περνάει υποχρεωτικά από την «καρδιά» του ΙΤ, που είναι το σύστημα ERP. Αυτό σημαίνει, ότι αργά ή γρήγορα (κατά προτίμηση «πολύ γρήγορα»), αυτό το απαρχαιωμένο ERP που συντηρείτε με «νύχια και με δόντια» θα πρέπει να αλλαχτεί.

Ο λόγος είναι ότι πλέον δεν υποστηρίζει σύγχρονες τεχνολογίες και πρακτικές, όπως AI-driven analytics, ή IoT integrations, δεν μπορεί να είναι διαθέσιμο από παντού και ανά πάσα στιγμή (cloud-based ERP), δεν είναι κατάλληλο για την eCommerce επέκταση που τόσο επιθυμείτε, για ότι δεν υποστηρίζει απαιτείται τεράστιος κόπος, χρόνος και χρήμα ώστε να αναπτυχθεί κάποια custom λύση κ.ο.κ.

Ας δούμε λοιπόν, τι θα πρέπει να προσέξετε, στην πορεία για την αναβάθμιση ή αλλαγή του παλιού σας ERP.

Από τα δεδομένα μέχρι τον χρήστη

Καθαρισμός και Μεταφορά Δεδομένων

Η αρχή των πάντων, σχετίζεται με τα δεδομένα. Η μεταφορά τους στο νέο σύστημα ίσως δεν είναι τόσο προφανής. Τα παλιά συστήματα σχεδόν σίγουρα περιέχουν ασυνέπειες, ενδεχομένως παρωχημένα formats αλλά και περιττά δεδομένα. Το να μεταφερθούν όλα σωστά, είναι μία πρόκληση που θα πρέπει να λυθεί πρώτα από οτιδήποτε άλλο. Ο καθαρισμός των δεδομένων, η προστασία και το σωστό mapping, αποτελούν τις τρεις βασικές σας προτεραιότητες.

Διατήρηση Λειτουργικότητας και Νέες Δυνατότητες

Στη συνέχεια θα πρέπει να διαφυλάξετε την υπάρχουσα λειτουργικότητα, αλλά και να δείτε ποια νέα πρόκειται να προστεθεί (αυτή που σας έλειπε τόσον καιρό!), ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί. Μία αναλυτική, βήμα προς βήμα, καταγραφή είναι απαραίτητη για κάθε διαδικασία, ενώ το πιο «επικίνδυνο» κομμάτι, είναι αυτό της διαλειτουργικότητας με άλλα συστήματα. Εάν αυτή η σύνδεση υπάρχει ήδη, θα πρέπει να μεταφερθεί στο νέο σύστημα, κατά προτίμηση με νέες τεχνολογίες – εάν όχι, τότε μάλλον είναι πιο εύκολα τα πράγματα, καθώς πρόκειται για νέα λειτουργικότητα που δεν θα «σκοντάψει» σε παλιές αποφάσεις.

Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων και Αντίσταση στην Αλλαγή

Πέρα από τις τεχνολογικές προκλήσεις, η αλλαγή ενός τόσο σημαντικού συστήματος, επιφέρει και σημαντικές προκλήσεις σε θέματα ανθρώπινης διαχείρισης. Η τάση μας είναι να αντιστεκόμαστε στην αλλαγή, οπότε εμπλέξτε τους χρήστες σας από πολύ νωρίς, εξηγήστε γιατί γίνονται οι αλλαγές, και διεξάγετε User Acceptance Tests (UATs) σε κάθε σημαντική φάση του έργου.

Επιχειρησιακή Ευθυγράμμιση και Υποστήριξη Νέων Δυνατοτήτων

Παρόμοιο πρόβλημα μπορεί να υπάρξει και σε business επίπεδο. Το νέο ERP τοποθετείται διότι προσφέρει και μία σειρά από νέες business δυνατότητες. Δυνατότητες όμως, που μέχρι σήμερα δεν χρησιμοποιούνταν από τα τμήματά σας, και επομένως δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα τις υποστηρίξουν. Εδώ δεν χωράνε συμβιβασμοί – πρέπει να καταστεί σαφές ότι η επιχείρηση εκσυγχρονίζεται και μαζί της, και οι λειτουργίες των τμημάτων πωλήσεων, marketing, υποστήριξης, προμηθειών κ.ο.κ.

Διασφάλιση Ομαλής Μετάβασης χωρίς Downtime

Τέλος, ένα από τα πλέον σημαντικά στοιχεία, είναι το να μπορείτε να κάνετε τη μετάβαση ομαλά, χωρίς downtime. Η διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας είναι μη διαπραγματεύσιμη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και απλή ή εύκολη! Σχεδιάστε μία προσέγγιση της μετάβασης σε φάσεις, και βεβαιωθείτε ότι το restore λειτουργεί σωστά, προτού κάνετε οποιαδήποτε κίνηση. Μία πολύ χρήσιμη λύση είναι η λειτουργία του νέου σας ERP σε περιορισμένο εύρος, κατά προτίμηση εντός ενός sandbox, ή παράλληλα, προκειμένου να είστε βέβαιοι για τη σωστή λειτουργία του σε πραγματικές συνθήκες.

On time, on budget

Όπως σε κάθε ERP έργο, έτσι και στην αλλαγή του ERP σας, θα πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα αλλά και budget υλοποίησης. Μόνο ένας έμπιστος σύμβουλος με σημαντική εμπειρία όπως η Entersoft, μέλος του Ομίλου Olympia, θα μπορέσει να σας καλύψει σε αυτόν τον τομέα. Έχει, δε, σημασία να μπορείτε να έχετε ειλικρινείς συζητήσεις, καθώς σίγουρα κάτι θα χρειαστεί να αλλάξει στην πορεία, και είναι πολύ εύκολο να παρθούν λάθος αποφάσεις απλά και μόνο επειδή πριν μερικούς μήνες είχε γίνει μία διαφορετική εκτίμηση.

Αυτή η σχέση με τον συνεργάτη υλοποίησης, θα σάς βοηθήσει και σε κάτι ακόμα πιο σημαντικό: Να διατηρήσετε ή να αποκτήσετε τη συμμόρφωση που απαιτείται από όλες τις νομικές και φορολογικές αλλαγές, που πλέον είναι εκατοντάδες κάθε χρόνο.

Μην ξεχνάτε επίσης, ότι αυτός ο συνεργάτης, δεν θα ολοκληρώσει απλά το έργο της μετάβασης. Θα πρέπει να είναι παρών και στη συνέχεια, υποστηρίζοντας κάθε σας κίνηση προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, και προσαρμόζοντας το νέο σας ERP σε κάθε νέα απαίτηση.

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Το ελληνικό μπάσκετ προσέφερε δώρα στο Χριστοδούλειο ίδρυμα

Για 17η συνεχόμενη χρονιά, η GBL και ο ΠΣΑΚΚ...

Μπάιντεν: «Συγκλονιστικό» και «παράλογο» το θανάσιμο επεισόδιο με πυροβολισμούς σε σχολείο στο Ουισκόνσιν

Ο Τζο Μπάιντεν χαρακτήρισε το θανάσιμο επεισόδιο με πυροβολισμούς...

OHE: Διπλωματικές ενέργειες και ανθρωπιστική υποστήριξη στη Συρία

Ο ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ για τη Συρία, Γκάιρ...

KAE ΠΑΟΚ: «Για πρώτη φορά ο ΑΣ Καρδίτσας δεν θα παρέχει ηλεκτρονικά εισιτήρια»

Η ΚΑΕ ΠΑΟΚ ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτραπεί η...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

AEGEAN: Σε ποιες τοποθεσίες επιλέγουν να «ταξιδέψουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες ταξιδιώτες επιλέγουν και πάλι παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τη ζήτηση για πτήσεις να ξεπερνά...

AEGEAN: Σε ποια μέρη επιλέγουν να «πετάξουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες ταξιδιώτες επιλέγουν και πάλι παραδοσιακούς προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη για τα Χριστούγεννα, με τις πληρότητες στα δρομολόγια...

AEGEAN: Σε ποιες τοποθεσίες επιλέγουν να «πετάξουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες ταξιδιώτες προτιμούν παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τις πληρότητες των πτήσεων της AEGEAN να ξεπερνούν...

AEGEAN: Σε ποιους προορισμούς διαλέγουν να «πετάξουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες επιλέγουν και φέτος παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τις πληρότητες στα δρομολόγια της AEGEAN να...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του καταναλωτή

Η ΔΕΗ προγραμματίζει την εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών της, όπως ανακοινώθηκε στο 7ο...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του χρήστη

Η ΔΕΗ ανακοινώνει νέα προϊόντα και υπηρεσίες προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, όπως αναφέρθηκε στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία των πελατών

Η ΔΕΗ προγραμματίζει την εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών προσωποποιημένης εξυπηρέτησης για τους πελάτες της, όπως ανακοινώθηκε στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του Ομίλου ΔΕΗ.Στο...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του καταναλωτή

Η ΔΕΗ ανακοινώνει νέα προϊόντα και υπηρεσίες, επικεντρωμένα στις ανάγκες των πελατών, όπως προσωποποιημένη τηλεφωνική εξυπηρέτηση και ψηφιακό λογαριασμό, στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του καταναλωτή

Η ΔΕΗ προγραμματίζει την εισαγωγή προσωποποιημένων υπηρεσιών και νέων προϊόντων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, όπως ανακοινώθηκε στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του Ομίλου...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του πελάτη

Η ΔΕΗ εισάγει νέες υπηρεσίες και προϊόντα, εστιάζοντας στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση πελατών, όπως ανακοινώθηκε στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του Ομίλου ΔΕΗ.Στο πλαίσιο των νέων...