Ένα από τα καύσιμα που θεωρούνται το μέλλον στις οδικές μεταφορές, ειδικά στα μεγάλα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία), είναι το LNG, το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο.
Βέβαια, και το CNG, το Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο είναι χρήσιμο, ειδικά στα ΙΧ και στα ταξί, ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περιορίσει πολύ την παραγωγή τους με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τέτοιων μοντέλων στη χώρα μας να έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί.
Μάλιστα, η τιμή του φυσικού αερίου είναι αρκετά υψηλή, σε σχέση με το υγραέριο, γι’ αυτό και συντηρούνται οι πωλήσεις ΙΧ οχημάτων διπλού καυσίμου βενζίνης / υγραερίου.
Πάντως, για να επιστρέψω στο θέμα του φυσικού αερίου, ήδη λειτουργεί ο πρώτος σταθμός στην Αττική (υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη) για την παροχή LNG και CNG, που σημειώνει αλματώδη ανάπτυξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ο νέος σταθμός, που βρίσκεται στο Θριάσιο, είναι την ελίν, και αποτελεί συνεργασία με τον όμιλο της Molgas, τον μεγαλύτερο προμηθευτή LNG/bioLNG σήμερα στην Ευρώπη με παρουσία σε 16 χώρες, εμπειρία που ξεπερνά τα 25 έτη και ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο ιδιόκτητων και συνεργαζόμενων πρατηρίων άνω των 200 σημείων.
Το νέο πρατήριο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες βαρέων οχημάτων οδικών μεταφορών, όπως φορτηγών, λεωφορείων και άλλων οχημάτων διανομής, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στους επαγγελματίες μεταφορείς, ενώ θα μπορούν και ιδιώτες με ΙΧ ή επαγγελματίες ταξί να ανεφοδιαστούν με CNG.
Σημειώνω ότι το καύσιμο μεταφέρεται με βυτία της ελίν στο πρατήριο ως LNG και εκεί, στις δεξαμενές, μπορεί να μετατραπεί και σε CNG.
Και τα δύο καύσιμα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς η καύση φυσικού αερίου εκπέμπει 30% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με το ντίζελ, ενώ το bioLNG έχει μηδενικές εκπομπές. Σημειώνω ότι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος σε ρύπους, προέρχεται κατά 25% από την κίνηση των βαρέων οχημάτων.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι ότι αυτά τα καινοτόμα καύσιμα έχουν υψηλότερη απόδοση, μειώνοντας τις ενεργειακές δαπάνες, ενώ προσφέρουν χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με τα παραδοσιακά καύσιμα, εξασφαλίζοντας οικονομικότερες μεταφορές.