- Τα social media χρησιμοποιούν την οργή ως στρατηγική για την αύξηση της εμπλοκής και των κλικ, μέσω προκλητικών τίτλων και αντιφατικών απόψεων.
- Η στρατηγική του "rage-bait" ενισχύει την αναγνωσιμότητα του περιεχομένου, δημιουργώντας μια τοξική ατμόσφαιρα όπου οι χρήστες επιβραβεύονται για τις αρνητικές τους αντιδράσεις.
- Οι κυβερνήσεις προσπαθούν να θέσουν περιορισμούς για την προστασία των παιδιών από τοξικό περιεχόμενο, ενώ η ψηφιακή εκπαίδευση είναι κρίσιμη για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων.
Τα social media, παρά το γεγονός ότι παρέχουν μια πλατφόρμα για ελεύθερη έκφραση, χρησιμοποιούν συχνά την οργή ως εργαλείο για την αύξηση της εμπλοκής και των κλικ.
Δημιουργοί περιεχομένου, influencers και μέσα ενημέρωσης συχνά υιοθετούν προκλητικούς τίτλους και αντιφατικές απόψεις, προκειμένου να προκαλέσουν έντονες αντιδράσεις από τους χρήστες. Η στρατηγική του “rage-bait” (αντίστοιχη του “clickbait”) βασίζεται στην εκμετάλλευση αυτών των συναισθημάτων, ενισχύοντας την αναγνωσιμότητα του περιεχομένου μέσω της οργής που προκαλείται από τα προκλητικά μηνύματα.
Διαβάστε ακόμα: Rage Baiting
Η επιθυμία για μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα οδηγεί πολλές φορές σε μια τοξική ατμόσφαιρα στα social media, όπου οι χρήστες, συχνά ανώνυμοι, επιβραβεύονται για τις αρνητικές και ακραίες αντιδράσεις τους. Η συνεχής έκθεση σε αυτά τα σχόλια εντείνει την τοξικότητα και την διάδοση της αρνητικότητας, δημιουργώντας ένα επικίνδυνο περιβάλλον στο διαδίκτυο.
Διαβάστε ακόμα: Δέσμη μέτρων για τον ψηφιακό εθισμό των ανηλίκων
Παράλληλα, οι κυβερνήσεις σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Ευρώπης, προσπαθούν να θέσουν περιορισμούς και μέτρα για την προστασία των παιδιών από τοξικό περιεχόμενο στα social media. Η λήψη μέτρων για την αποτροπή της υπερβολικής έκθεσης των παιδιών σε επικίνδυνο ή επιβλαβές περιεχόμενο, καθώς και η ενίσχυση της ψηφιακής εκπαίδευσης για τους νέους, είναι κρίσιμα βήματα για να μειωθούν οι αρνητικές συνέπειες της συνεχούς έκθεσης σε διαστρεβλωμένες και προκλητικές πληροφορίες.