Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2025

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν επειγόντως μέτρα από την ΕΕ

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προειδοποιούν για μεγάλους κινδύνους αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα από την ΕΕ εν όψει αυστηρότερων κανονισμών CO2 το 2025.

Το 2025 βρίσκεται επί θύραις, και τότε θα έχουμε νέα όρια αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη, για αυτοκίνητα και φορτηγά. Και αυτό είναι κάτι που θα επιβαρύνει τους κατασκευαστές οχημάτων και ίσως να υπάρξουν καταστροφικά αποτελέσματα αν δεν ληφθούν μέτρα από την ΕΕ, όπως ζητούν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της ΕΕ για το 2050 για την κλιματική ουδετερότητα και τη στροφή προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές, προβαίνοντας σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων τα τελευταία χρόνια, όμως το σφυροκόπημα και η πίεση τιμών από την Κίνα, είναι αδυσώπητο.

Ο Λούκα ντε Μέο, πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault τονίζει ότι: «Χωρίς μια άμεση σαφή πολιτική θέση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως προέτρεψαν Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί και άλλες κυβερνήσεις της Ευρώπης, η αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει έως και 16 δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδυτική ικανότητα είτε πληρώνοντας πρόστιμα, μειώνοντας την παραγωγή, είτε με συνενώσεις με ξένους ανταγωνιστές είτε πουλώντας ηλεκτρικά οχήματα με ζημία. Η αναμονή για την έναρξη του Στρατηγικού Διαλόγου της Επιτροπής για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας ή για την αναθεώρηση της νομοθεσίας για το CO2 το 2026 δεν είναι επιλογή, αλλά απαίτηση».

Σε αντίθεση με πριν από τέσσερα χρόνια, η επίτευξη αυστηρότερων στόχων μείωσης του CO2 αυτή τη φορά απαιτεί την απρόσκοπτη αλληλεπίδραση παραγόντων εντός και εκτός του άμεσου ελέγχου των κατασκευαστών. Οι κανονιστικοί στόχοι και η προμήθεια αυτοκινήτων από μόνα τους δεν επαρκούν. Η μετάβαση πρέπει επίσης να βασίζεται στην αγορά. Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν επί του παρόντος στάσιμες με μερίδιο αγοράς περίπου 13% ή 10 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από εκεί που πρέπει, και αυτό το χάσμα είναι πολύ μεγάλο για να κλείσει εγκαίρως.

Γι’ αυτό και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν υποστήριξη σε αυτήν την κομβική στιγμή της μετάβασης για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας και των θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τον ντε Μέο «τα μέλη της ACEA έχουν δεσμευτεί 250 δισεκατομμύρια ευρώ για τη μετάβαση στην πράσινη κινητικότητα και θέλουμε να πετύχει». Όμως, οι τρέχουσες επιλογές που συζητούνται από την ΕΕ δεν αλλάζουν τους στόχους για το CO2, αλλά αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα της αγοράς που θέλει αύξηση του κόστους παραγωγής, υποτονική ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και μείωση των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα από πολλές χώρες.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Γλυκά Νερά: Στο γηροκομείο ο παππούς της Λυδίας – Η γιαγιά έστειλε την 4χρονη σε καλλιστεία στις Φιλιππίνες

Η κόρη του Μπάμπη Αναγνωστόπουλου, Λυδία, διακρίθηκε σε παιδικό...

Ζώδια: Προβλέψεις για την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2025

Σήμερα, οι προβλέψεις για τα ζώδια εστιάζουν σε διάφορους...

Εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια για τη Νίκη – Θα ανοίξουν κι άλλες είσοδοι

Τα εισιτήρια για τις θύρες 31-42 για τον αγώνα...

Έκλεψαν το σπίτι του θανόντος την ώρα της κηδείας του στο Ζευγολατιό Κορινθίας

Οργή έχει προκαλέσει μια κλοπή στο Ζευγολατιό Κορινθίας, όπου...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Κράνος για το χέρι ή για το πρόσωπο;

Η γενναία απόφαση ενός πρατηριούχου υγρών καυσίμων στην Κρήτη, ο οποίος αρνείται να ανεφοδιάσει τα ρεζερβουάρ μοτοσυκλετών όταν βλέπει τους οδηγούς τους να μην...

Το καινούριο Ford Kuga τολμά και σου αναβαθμίζει επίπεδο

Η ακόμα πιο δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση σχεδίαση του νέου Ford Kuga το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο, κι ανάλογα την έκδοση βλέπουμε και...

Horwin: Καινούριο ηλεκτρικό σκούτερ με αυτονομία 130 χλμ

Προερχόμενη από την Κίνα, αλλά με ισχυρές βάσεις στην Ευρώπη, η Horwin εισάγεται στην Ελλάδα από τον όμιλο Σαρακάκη. Με παρουσία στην αγορά από το...

Skoda Kodiaq iV – Δοκιμή: Ένα υβριδικό plug-in με απόδοση και άνεση

Η ενδιάμεση λύση πριν την αμιγώς ηλεκτροκίνηση, είναι οι plug-in hybrid εκδόσεις, όπως του Skoda Kodiaq iV που οδήγησα, που προσφέρουν ηλεκτρικό μοτέρ που...

Μεταχειρισμένα: 3+1 Hyundai «i» έως 12.000 ευρώ

Η Hyundai βρίσκεται στις κορυφαίες προτιμήσεις των Ελλήνων τόσο στην αγορά των καινούριων όσο και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η φίρμα από τη Ν. Κορέα...

Μοναδική λύση για την αυτοκινητοβιομηχανία οι συνεργασίες σε ομίλους

Στην απαρχή της αυτοκίνησης, διάσημοι μηχανικοί και εφευρέτες, σε όλο τον κόσμο, δημιούργησαν τις δικές τους μάρκες που άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου, άλλες...

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Ένα σημαντικό ορόσημο για τη Volkswagen, καθώς γιορτάζει τα 50 χρόνια του Polo, του μικρότερου αυτοκινήτου που άντεξε στη διάρκεια των χρόνων, καθώς τα...

OPEL: Νέος επίσημος αντιπρόσωπος και επισκευαστής στην Αττική

Όντας διανομέας και επισκευαστής της Citroen, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα ο όμιλος Συγγελίδη, η εταιρεία Α. Μακρής ΑΕ, ανέλαβε και την Opel. Με πάνω από...

Lancia: Πραγματοποίησε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...

Lancia: Η νέα Ypsilon έκανε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...