Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2025

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Η Volkswagen γιορτάζει 50 χρόνια Polo, ενός εμβληματικού μίνι αυτοκινήτου που έχει αποδείξει την αντοχή και την εξέλιξή του μέσα στις γενιές.

Ένα σημαντικό ορόσημο για τη Volkswagen, καθώς γιορτάζει τα 50 χρόνια του Polo, του μικρότερου αυτοκινήτου που άντεξε στη διάρκεια των χρόνων, καθώς τα μοντέλα Fox και up!, ήρθαν κι έφυγαν.

To Polo, σε 6 γενιές από το 1975 και με πάνω από 20 εκατομμύρια πωλήσεις, έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην κατηγορία του.

Όταν το VW Beetle επρόκειτο να αντικατασταθεί τη δεκαετία του ΄70, η Volkswagen είχε πολλά μοντέλα στο μανίκι της: το Passat που βγήκε στην αγορά το 1973, το Golf που ακολούθησε ένα χρόνο αργότερα, και το Polo που έκανε το ντεμπούτο του το 1975.

Τοποθετημένο μια κατηγορία κάτω από το Golf, το Polo ολοκλήρωσε ιδανικά την τότε νέα οικογένεια μοντέλων με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Ένα αυτοκίνητο για όλους

Το Polo σήμανε την προσιτή μετακίνηση για όλους, με πολύ καλή αναλογία τιμής-απόδοσης, και χρησιμοποιήθηκε για τα πρώτα μαθήματα οδήγησης, για σπορ οδηγική απόλαυση αλλά και ως οικογενειακό αυτοκίνητο.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Ένα μικρό αυτοκίνητο για τη μεγάλη στιγμή

Το μικρό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1975 βασίστηκε στο Audi 50. Σε ελαφρώς τροποποιημένη μορφή βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο Φόλσμπουργκ ως Volkswagen Polo. Μολονότι γερμανικό, φιλοτεχνήθηκε από τον ιταλικό οίκο Bertone και ήταν ένα ελαφρύ και ευέλικτο όχημα, με οικονομικούς κινητήρες. Με 3,5 μέτρα μήκος και μοτέρ από 895 κ. εκ. με 40 ίππους, έως 1.272 κ. εκ. με 59 ίππους, το Polo ικανοποίησε τις ανάγκες ενός μικρού αυτοκινήτου, όντας στην παραγωγή μέχρι το 1981.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Η εξέλιξη σε έξι γενιές

Το Polo II έφερε μια σειρά από βελτιώσεις από το 1981 και μετά, με περισσότερο χώρο στην καμπίνα (3,65 μ. μήκος) και εκσυγχρονισμένα μοτέρ βενζίνης από 1.043 έως 1.398 κ. εκ., ισχύος από 45 έως 75 ίππους.

Το 1987, η περιορισμένη ειδική σειρά Polo Coupé GT G40 έφερε στο προσκήνιο τον υπερσυμπιεστή τύπου scroll, ο οποίος παρείχε περισσότερη ισχύ, φτάνοντας τα 116 άλογα.

Στη διάρκεια των ετών παραγωγής της 2ης γενιάς, έως το 1994, το Polo ολοένα και μεγάλωνε σε μήκος, αποκτώντας και κινητήρες πετρελαίου.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Ένα άλλο άλμα προς τα εμπρός ακολούθησε στην 3η γενιά από το 1994 έως το 2001, επίσης σε επίπεδο τεχνολογίας. Το Polo III ήταν ένα από τα πρώτα οχήματα στην κατηγορία του με καινοτόμα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως οι αερόσακοι. Το μήκος έφτασε τα 3,72 μ. και τα μοτέρ από 999 κ. εκ. έως 1.896 κ. εκ. απέδιδαν από 45 έως 100 ίππους. Το 1998, το Polo ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά ως GTI καθώς και σε εκδόσεις πετρελαίου.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Με σημαντική αύξηση σε μέγεθος (3,89 μ. μήκος), η τέταρτη γενιά από το 2001 έως το 2009, πρόσφερε ένα νέο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας από το 2002, με μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους, υδραυλικό τιμόνι και ABS στάνταρ. Τα μοτέρ βενζίνης από 1.198 κ. εκ. έως 1.896 κ. εκ., απέδιδαν τώρα από 54 έως 131 ίππους, ενώ διαθέσιμα ήταν και μοτέρ πετρελαίου 1.4 lt έως 1.9 lt.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Το Polo V παρουσίασε μια σειρά από ψηφιακές καινοτομίες, από το 2009 έως το 2017. Τα συστήματα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας και υποβοήθησης οδηγού, έκαναν την οδήγηση πιο άνετη από ποτέ. Με κινητήρες, επίσης βενζίνης, από 999 κ. εκ. έως 1.598 κ. εκ. και ισχύ από 60 έως 1809 ίππους, αλλά και πετρελαίου 1.4 lt, το Polo V εντυπωσίασε και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς με το Polo R WRC, η Volkswagen κέρδισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι τέσσερις φορές στη σειρά από το 2013.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Η έκτη γενιά του Polo, από το 2017 έως σήμερα, βασίστηκε στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της VW και έθεσε νέα πρότυπα συνδεσιμότητας, ασφάλειας και δυναμικής οδήγησης. Το Polo έγινε ακόμη πιο ψηφιακό και καινοτόμο με την αναβάθμιση του μοντέλου από το 2021. Πλέον, διαθέτει συστήματα υποβοήθησης και άνεσης που τα βρίσκουμε σε ανώτερες κατηγορίες οχημάτων.

Το μήκος ξεπέρασε λίγο τα 4 μέτρα και τα μοτέρ από 999 κ. εκ., 1.500 κ. εκ. και έως 2.0 lt, είδαν την ισχύ να εκτοξεύεται έως τα 272 άλογα (έκδοση GTI R5 με μοτέρ 1.6 lt). Παράλληλα, είχαμε διαθέσιμα και μοτέρ πετρελαίου, μέχρι το 2020.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Καιρός σήμερα: Έντονη συννεφιά, ισχυρές βροχές και χιόνια στα βουνά – Στους 18 βαθμούς η θερμοκρασία σε Αττική και Κρήτη

Σήμερα, 04.01.2025, αναμένονται έντονες βροχές, χιονοπτώσεις στα ορεινά και...

Γκέιμπριελ: «Ο κόσμος υποστηρίζει με πάθος, είναι κάτι που βιώνω πρώτη φορά στην καριέρα μου»

Ο Γκέιμπριελ εξέφρασε τα θετικά του συναισθήματα μετά από...

Περού: Τουλάχιστον έξι θάνατοι από την πτώση λεωφορείου σε ποτάμι

Τουλάχιστον έξι άνθρωποι σκοτώθηκαν και έξι άλλοι αγνοούνται μετά...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Κράνος για το χέρι ή για το πρόσωπο;

Η γενναία απόφαση ενός πρατηριούχου υγρών καυσίμων στην Κρήτη, ο οποίος αρνείται να ανεφοδιάσει τα ρεζερβουάρ μοτοσυκλετών όταν βλέπει τους οδηγούς τους να μην...

Το καινούριο Ford Kuga τολμά και σου αναβαθμίζει επίπεδο

Η ακόμα πιο δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση σχεδίαση του νέου Ford Kuga το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο, κι ανάλογα την έκδοση βλέπουμε και...

Horwin: Καινούριο ηλεκτρικό σκούτερ με αυτονομία 130 χλμ

Προερχόμενη από την Κίνα, αλλά με ισχυρές βάσεις στην Ευρώπη, η Horwin εισάγεται στην Ελλάδα από τον όμιλο Σαρακάκη. Με παρουσία στην αγορά από το...

Skoda Kodiaq iV – Δοκιμή: Ένα υβριδικό plug-in με απόδοση και άνεση

Η ενδιάμεση λύση πριν την αμιγώς ηλεκτροκίνηση, είναι οι plug-in hybrid εκδόσεις, όπως του Skoda Kodiaq iV που οδήγησα, που προσφέρουν ηλεκτρικό μοτέρ που...

Μεταχειρισμένα: 3+1 Hyundai «i» έως 12.000 ευρώ

Η Hyundai βρίσκεται στις κορυφαίες προτιμήσεις των Ελλήνων τόσο στην αγορά των καινούριων όσο και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η φίρμα από τη Ν. Κορέα...

Μοναδική λύση για την αυτοκινητοβιομηχανία οι συνεργασίες σε ομίλους

Στην απαρχή της αυτοκίνησης, διάσημοι μηχανικοί και εφευρέτες, σε όλο τον κόσμο, δημιούργησαν τις δικές τους μάρκες που άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου, άλλες...

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν επειγόντως μέτρα από την ΕΕ

Το 2025 βρίσκεται επί θύραις, και τότε θα έχουμε νέα όρια αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη, για αυτοκίνητα και φορτηγά. Και αυτό...

OPEL: Νέος επίσημος αντιπρόσωπος και επισκευαστής στην Αττική

Όντας διανομέας και επισκευαστής της Citroen, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα ο όμιλος Συγγελίδη, η εταιρεία Α. Μακρής ΑΕ, ανέλαβε και την Opel. Με πάνω από...

Lancia: Πραγματοποίησε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...

Lancia: Η νέα Ypsilon έκανε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...